• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos op de rollerbank gezet, 67 km/pu! 100% origineel

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
10 berichten • Pagina 1 van 1
angerf157
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor angerf157 » 19 sep 2012 09:26

Welke Tomos model heb je? E-start Quadro
Wat is het bouwjaar? 2010
Sinds wanneer speelt dit probleem? 19 september
Wat is het probleem? Tomos is 100% origineel maar op de rollerbank schiet hij door naar de 67km/pu
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Nee

Welke Tomos model heb je? E-start Quadro
Wat is het bouwjaar? 2010
Sinds wanneer speelt dit probleem? 19 september
Wat is het probleem? Tomos is 100% origineel maar op de rollerbank schiet hij door naar de 67km/pu
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Nee

Geachte mensen,

Ik heb vandaag tot mijn verbazing aangehouden bij een rollerbank controle. Heb de brommer 2 weken geleden opgehaald van een oud mannetje, stond toen nog 370 km op de teller, is 100% origineel en er is niks aan gedaan! :?

De Tomos rijd dagelijks 50 km/pu, met een stevige wind in de rug haal ik de 65 km/pu, wind tegen kom ik net op de 45km/pu. :lol:
Maar! Ik ben vandaag dus op de rollerbank gezet en daar trok de brommer door naar de 67 km/pu..... waarom? Geen idee! :shock:

Hier zie je een fototje van mijn brommer, en jullie zien zelf ook dat deze nog origineel is (te zien aan de uitlaat).
Ik heb een motor agent op mijn brommer laten rijden die zelf al aangaf dat hij lang geen 67 km/pu gaat, maar de boete invorderen kunnen ze niet, en die bedraagt dus €55,-. :(

Afbeelding

Kan iemand mij vertellen wat ik het beste kan doen om mijn brommer niet harder te laten gaan op de rollerbank? Begrenzer in laten bouwen bij een dealer ofzo?

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes,
Robbert :)

TheStealthSpy
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor TheStealthSpy » 19 sep 2012 10:02

Als de brommer echt maar 50km/h kan, dan zal ik niets doen aan de brommer zelf. Ik zou gewoon bezwaar maken op de boete. Zeker omdat de agent het ook met je eens was.
Tomos Standard Snor (2010):
Std 50cc met Bromzuiger.
DMP HD-kop.
Org. membraan.
Dellorto 14/12 @ 56.
14mm schuin spruitstuk (uitgeb).
Std luchtfilter (ontgr).
Std snel uitlaat.
Pick-up ontsteking.
26/26.

Snelheid: 51 KM/H (GPS)

RIP Jan de Lasser

jason246
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor jason246 » 19 sep 2012 10:05

Heel apart, ook omdat ik zie dat je nog een uitlaatje hebt met een bocht erin...

Op deze foto kan ik niet veel zien, maar ik ben wel benieuwd welke tandwiel verhouding je hebt, miss kan je de tanden achter even tellen?

Heb je gevraagd naar het ijkingsrapport van de rollerbank?
Ik vermoed dat deze rollerbank niet goed geijkt is...
Tomos S25 Luxe Alles standaard.
Kleur: Magic Blue :D

viewtopic.php?f=68&t=15002&p=302235#p244386

http://www.Storming.nl

Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 19 sep 2012 10:09

Ik denk dat als hij er op zou gaan zitten ,
hij niet aan die 67 km/u komt, wat nu onbelast is.

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.

angerf157
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor angerf157 » 19 sep 2012 10:47

Heel apart, ook omdat ik zie dat je nog een uitlaatje hebt met een bocht erin...

Op deze foto kan ik niet veel zien, maar ik ben wel benieuwd welke tandwiel verhouding je hebt, miss kan je de tanden achter even tellen?

Heb je gevraagd naar het ijkingsrapport van de rollerbank?
Ik vermoed dat deze rollerbank niet goed geijkt is...
Heb helaas niet naar het ijkingsrapport van de rollerbank gevraagd, heb daar verder geen verstand van dus vandaar dat ik hier niet over kon vragen. Heb wel iets gelezen dat er 2 verschillende soorten banken zijn, 1 waar je op moet zitten en 1 waar je niet op moet zitten. Er is namelijk ook een correctie afgegaan van 7 km/pu, dus dan kom ik op de 60 km/pu, 55+ is boete volgens mij, en die is dus 55 euro. De tandwielverhouding, goeie vraag.. Standaard is 28(?), denk niet dat een oudere man van 65+ dit gaat veranderen, toch? :P
Ik denk dat als hij er op zou gaan zitten ,
hij niet aan die 67 km/u komt, wat nu onbelast is.
Nee dat komt hij dan denk ik ook niet, er is dus wel nog een correctie vanaf gegaan tot de 60km/pu.
Maar de mensen die boven de 70 uitkwamen die moesten verder lopen met de scooter!
Als de brommer echt maar 50km/h kan, dan zal ik niets doen aan de brommer zelf. Ik zou gewoon bezwaar maken op de boete. Zeker omdat de agent het ook met je eens was.
Ben ik 100% met je eens, maar als ik elke keer dit probleem ga krijgen op elke rollenbank dan zit ik daar niet op te wachten snap je?

jason246
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor jason246 » 19 sep 2012 11:07

Heb helaas niet naar het ijkingsrapport van de rollerbank gevraagd, heb daar verder geen verstand van dus vandaar dat ik hier niet over kon vragen. Heb wel iets gelezen dat er 2 verschillende soorten banken zijn, 1 waar je op moet zitten en 1 waar je niet op moet zitten. Er is namelijk ook een correctie afgegaan van 7 km/pu, dus dan kom ik op de 60 km/pu, 55+ is boete volgens mij, en die is dus 55 euro. De tandwielverhouding, goeie vraag.. Standaard is 28(?), denk niet dat een oudere man van 65+ dit gaat veranderen, toch? :P
Vanaf 60 krijg je een boete, dus 59 nog niet.
28 standaard voor een brom is wel heel groot. Ik denk zelf dat het 24 of 22 is... Tel even de tanden ;)
Oude mannetjes veranderen ook wat aan hun brommertjes hoor, vergis je niet :P

Probeer indd bezwaar te maken, met als reden dat je het ijkingsrapport wil zien.

Je zou ook nog even kunnen kijken watvoor carb. erop zit. Ik denk dat dit 14/12 is , wat dus standaard is voor een brom. Maar het kan ook groter zijn, en dan zou je hem eventueel kunnen wisselen met een kleinere om minder snel te gaan.

Hoe heb je je eigen snelheid gemeten? Met de tomos teller? Of met een gps?
Tomos S25 Luxe Alles standaard.
Kleur: Magic Blue :D

viewtopic.php?f=68&t=15002&p=302235#p244386

http://www.Storming.nl

angerf157
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor angerf157 » 19 sep 2012 11:16

Vanaf 60 krijg je een boete, dus 59 nog niet.
28 standaard voor een brom is wel heel groot. Ik denk zelf dat het 24 of 22 is... Tel even de tanden ;)
Oude mannetjes veranderen ook wat aan hun brommertjes hoor, vergis je niet :P

Probeer indd bezwaar te maken, met als reden dat je het ijkingsrapport wil zien.

Je zou ook nog even kunnen kijken watvoor carb. erop zit. Ik denk dat dit 14/12 is , wat dus standaard is voor een brom. Maar het kan ook groter zijn, en dan zou je hem eventueel kunnen wisselen met een kleinere om minder snel te gaan.

Hoe heb je je eigen snelheid gemeten? Met de tomos teller? Of met een gps?
He bah, scheelt dus 1 km/pu... lekker dan!
Moet nog even kijken voor de tandwielen en carb, heb nu niet de mogelijkheid om te kijken, dus daar kom ik nog op terug.

Wat betreft de snelheid, dit heb ik via me telefoon met de GPS gedaan. De teller van de Tomos staat gelijk aan echte KM's, want de km's die op een bord komen te staan (z'n bord die er soms staat die je snelheid dan laat zien), dan kom ik vaak langs met 45-47 km/pu.

Maar zoals ik al zei, hij kan harder... wanneer je wat wind in de rug hebt dan haal je hem zo door naar de 60km/pu en met windkracht 5 richting de 65 km/pu+... het blok begint te trillen vanaf de 55 km/pu, zodra je er boven zit doet hij weer normaal.. maar zodra hij langs de 55 is dan knalt hij ineens richting de 67 (op de bank dan).

Vind het echt gek... ga er niet vanuit dat het oude meneertje er iets aan gedaan heeft maar ik zal is kijken, en anders zal ik een kleiner tandwiel nemen zodat hij sneller optrekt, dan maar minder snelheid maar wel een zekerheid dat ik geen boete kan krijgen via een bank!

Bedankt voor je antwoorden :)

Borcheld11
Diehard
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 19 sep 2012 15:29

Dat kan nooit. weet niet of je de boete al heb betaald?
Maar ik zou het niet doen en bezwaar aantekenen.

Gr
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music

Donkat5
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Donkat5 » 19 sep 2012 16:26

Ik zou ook bezwaar aan tekenen, maar even voor de duidelijkheid: Sneller optrekken en minder topsnelheid is een GROTER achtertandwiel, dus niet kleiner...
Dood ga je toch, geniet van je leven, mensen!

TheStealthSpy
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor TheStealthSpy » 19 sep 2012 16:34

Ben ik 100% met je eens, maar als ik elke keer dit probleem ga krijgen op elke rollenbank dan zit ik daar niet op te wachten snap je?
Je zal dit probleem (waarschijnlijk) niet meer krijgen, want over het algemeen zijn die rollerbanken goed geijkt. Als jouw brommer windstil 45-52 km/h rijdt dan zit je goed. Ik vind zoiezo dat je niets moet veranderen, omdat jij niet fout zit.
Tomos Standard Snor (2010):
Std 50cc met Bromzuiger.
DMP HD-kop.
Org. membraan.
Dellorto 14/12 @ 56.
14mm schuin spruitstuk (uitgeb).
Std luchtfilter (ontgr).
Std snel uitlaat.
Pick-up ontsteking.
26/26.

Snelheid: 51 KM/H (GPS)

RIP Jan de Lasser