• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
136 berichten
  • Pagina 6 van 7
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Volgende
Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 08 jun 2012 16:14

Iedereen zei dat het enige verschil tussen een DMP 65 en Airsal is dat de airsal grotere spoelpoorten heeft.
Ik heb ze nu allebei hier liggen en de DMP heeft beduidend een grotere uitlaatpoort.

Ik vind het wel jammer anders had ik voor minder geld een DMP gekocht.
Dus voortaan als iemand erom vraagt duidelijk erbij melden dat de DMP een grotere uitlaatpoort hebben.

Ik neem aan dat jij het hier over de alu DMP hebt ?
Dan kan jij gelijk krijgen.

Neem je de ijzeren DMP is die vaak slecht afgewerkt, en zit er ook een dikke coating op alsof die al bijna dichtgekoold is
, en vlijmscherpe randen.
Als je deze cilinders niet eerst onder handen neemt met een dremel ,
dan ben je beter af met een airsal , daar is meer aandacht besteed aan de afwerking.

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog


Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 08 jun 2012 16:23

Hallo

maar gaat hij dan met 26 dan niet veelo minder trekken?
ja , met 26 gaat hij merkbaar minder hard optrekken dan met een 33.
Maar met een 33 ( zoals al gezegd ) krijg je onwijze overtoeren,
is hardstikke leuk met optrekken en gas bijgeven.
Maar op top is het waardeloos je zou dan net als bij een racefiets over willen schakelen naar bijv de 26ATW.
Met 50 cc rijdt de 26 toch wel het lekkerste.

Het is een of of verhaal , of snel met optrekken , of hoge top .
Maar zoals al gezegd : de hoge toeren op de top is slecht voor je blok , en echt fijn op lange afstand rijdt het ook niet.
Rijd je alleen korte afstanden , door de straatjes crossen en maak je geen gebruik van de topsnelheid,
kan het wel.

Wil je alsnog snel optrekken met 50 cc en 26ATW , moet je meer gaan aanpassen.
Denk dan aan bijv , andere uitlaat ,puch HD kop , koppelingsveren inkorten .

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

elisepino
Tomosforummer
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 mei 2012 11:51
  • Citeer

Berichtdoor elisepino » 08 jun 2012 21:41

Zal wel heel snel naar atw 28 en liever nog 26 gaan, met 33 maakt je blok overtoeren waardoor hij kapot draait.

Heb maar een achtertandwiel van 28 genomen. Helaas kan ik niet verder met mij brommer omdat vliegwiel verkeerd is die ik heb gekocht. Dit terwijl ik mijn oude nog meegenomen had naar de bromgfietszaak.

Gr

Elise
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 08 jun 2012 21:53

dan ist hun fout en moeten hun voor ene nieuwe goeie zorgen.
Omhoog

elisepino
Tomosforummer
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 mei 2012 11:51
  • Citeer

Berichtdoor elisepino » 08 jun 2012 22:04

dan ist hun fout en moeten hun voor ene nieuwe goeie zorgen.

Hallo

Ik heb nbij de bromfietszaak een 2e handse gekocht omdat een nieuwe duur is. Heb me geld terug gehad en ze gaan morgen wat blokken uit elkaar halen en kijken of ze de juiste hebben.

Gr

Elise
Omhoog

elisepino
Tomosforummer
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 mei 2012 11:51
  • Citeer

Berichtdoor elisepino » 10 jun 2012 10:34

IK heb mijn tomos snor opgevoerd,

Het volgende heb ik gedaan:

Bromkop hogedruk
Zuiger met sleuven
14/12 carburateur
Spruitstuk onbegrenst
Luchtfilter onbegrenst
Brom uitlaat snel(volgens mij de speedy)
Tandwiel voor 26 en achter 28.

Heb een onsteking met pick up en die kan je niet op brom of snor stand zetten

Kan het kloppen dat ik met deze setup maar max. 38 ga?
Iemand misschien nog tips dat de top 10 km harder gaat?

Gr

Elise
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 10 jun 2012 10:49

afstellen van de carb.
met pick up heeft idd geen brom of snor stand.
Omhoog

elisepino
Tomosforummer
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 mei 2012 11:51
  • Citeer

Berichtdoor elisepino » 10 jun 2012 10:59

afstellen van de carb.
met pick up heeft idd geen brom of snor stand.

Hoe kan je dan het beste afstellen van je carb? Andere sproeier?

Gr

Elise
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 10 jun 2012 13:16

Zullen we het even bij1 topic houden?
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Gebruikersavatar
boeat
Vaste forummer
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 aug 2012 22:47
Locatie: helmond
  • Citeer

Berichtdoor boeat » 28 aug 2012 14:09

Hallo allen,

Moet de gasschuif helemaal dicht staan bij een 16/16 cabriateur?

Mijn tomos a35 rijd meteen aan als ik hem start na het plaatsen van een nieuwe cabriateur?
Wel kan ik daar bij nog meer gas geven. :mrgreen:


Zou de gaskabel nu te kort zijn de schuif blijft ongeveer 6mm openstaan??
stationair schroef dicht gedraait mar dit mocht ook niet baten. :?: :?: :?:


of is de stationair sproeier veel ste groot?
ToMos a35, DeRbi SeNda, HoNda WaLLaRoo....!
VOLVO 850 T5
Omhoog

Gebruikersavatar
boeat
Vaste forummer
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 aug 2012 22:47
Locatie: helmond
  • Citeer

Berichtdoor boeat » 28 aug 2012 15:53

Met de stationair sproeier helemaal uitgedraait blijft die wel lopen????


gr
ToMos a35, DeRbi SeNda, HoNda WaLLaRoo....!
VOLVO 850 T5
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 28 aug 2012 17:10

alle sproeiers moet je vastzetten.

Draai de stationair schroef eens uit, hoe verder je hem uitdraait hoe langzamer hij gaat lopen.
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 28 aug 2012 17:12

1- kijk of de gaskabel goed zit , niet te strak .
2- wat men voor een stationairschroef aanziet is eigenlijk de gasschuif meer open of dicht zetten als
je de gashendel loslaat.
linksom draaien gaat de gasschuif omlaag , naar rechts draaien gaat de schuif omhoog .
3- vals lucht ( doe de DEO test )

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

Gebruikersavatar
boeat
Vaste forummer
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 aug 2012 22:47
Locatie: helmond
  • Citeer

Berichtdoor boeat » 28 aug 2012 18:56

hoe maak ik de gaskabel langer op het hand gas?

Het is de gasschuif die niet helemaal naar beneden gaat en 5 mm open blijft staan
ToMos a35, DeRbi SeNda, HoNda WaLLaRoo....!
VOLVO 850 T5
Omhoog

Celis
Tomosforummer
Berichten: 72
Lid geworden op: 23 nov 2010 20:35
  • Citeer

Berichtdoor Celis » 08 okt 2012 11:36

Ik heb momenteel een DMP 50 alu icm een bromkop en een 12mm.
De uitlaat is een omgelaste Leovince ZX, loopt erg goed!

Nu wil ik nog wat meer koppel, zal een 15mm daar voor zorgen?
En eventueel de bromkop vlakken?

Bedankt! :)
Omhoog

Gebruikersavatar
TheStealthSpy
Vastgeroeste forummer
Berichten: 798
Lid geworden op: 24 okt 2010 16:09
  • Citeer

Berichtdoor TheStealthSpy » 08 okt 2012 16:53

Allebei de manieren zorgen voor meer koppel.
Tomos Standard Snor (2010):
Std 50cc met Bromzuiger.
DMP HD-kop.
Org. membraan.
Dellorto 14/12 @ 56.
14mm schuin spruitstuk (uitgeb).
Std luchtfilter (ontgr).
Std snel uitlaat.
Pick-up ontsteking.
26/26.

Snelheid: 51 KM/H (GPS)

RIP Jan de Lasser
Omhoog

fireface
Vaste forummer
Berichten: 338
Lid geworden op: 25 nov 2011 17:34
Locatie: Fryslân
  • Citeer

Berichtdoor fireface » 20 okt 2012 15:30

Weet iemand hoe hard ik ongeveer zou gaan met:
- 65cc airsal
- brom kop
- 12mm carburateur en spruitstuk
- tecno bos
- 26-24
- standaard filter onder frame (misschien nog wat aangepast met extra luchgaten ofzo)

En maakt het verschil in top als je een polini membraam gebruikt en een 65cc hogedruk?
Laatst gewijzigd door fireface op 20 okt 2012 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
De oplossing voor (bijna) al je Tomos gerelateerde vragen: klik, klik en klik.

In de mottenballen gelegd.
Omhoog

buitertje
Vastgeroeste forummer
Berichten: 806
Lid geworden op: 07 aug 2011 19:00
Locatie: nieuw-weerdinge
  • Citeer

Berichtdoor buitertje » 20 okt 2012 17:13

nee alleen gas reactie (membraan) en trekkracht (hd kop)

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
Thrackan
Tomosforummer
Berichten: 150
Lid geworden op: 14 mei 2012 12:12
Locatie: Vlaardingen
  • Citeer

Berichtdoor Thrackan » 11 dec 2012 09:41

Standaard-Snel uitlaat
14/12 carb sproeier 60
Onbegrensd spruitstuk
standaard luchtfilter, cilinder, vertanding

Brommertje rijdt 50-55 op vlak pad, afhankelijk van de wind.
Optrekken is ie erg slecht in. Zeker onderin z'n 2 is ie traaaaaaag vanaf 20-25km/h tot 35, daarna komt de power er weer in.
Optrekken in z'n 1 gaat wel zoals ik het verwacht.

Ik wil graag:
- sneller optrekken
- niet (veel) meer geluid maken
- topsnelheid behouden of iets sneller (5-10km max)
- in de tegenwind die ik regelmatig heb wil ik wel snelheid kunnen houden

Kan ik dan het best een andere uitlaat pakken?
Of een andere (15/15) carb en mijn luchtfilterinlaat groter maken?
Of zijn er andere opties?
Thrackan's WWT
Tomos Pack'R (A35) 2008 | Carb: SHA 14/12 P | Cilinder: Standaard 50cc | Sproeier:58 | Bougie: NGK B6HS
Luchtfilter: Standaard | Spruitstuk: schuin Ø12 ontgrensd | Uitlaat: Fuego/Bos| Top: 65 (op teller) 52 (rollerbank)
Omhoog

Naad
Tomosforummer
Berichten: 172
Lid geworden op: 18 mei 2009 09:42
Locatie: Winschoten
  • Citeer

Berichtdoor Naad » 11 dec 2012 10:07

Ander spruitstuk (15mm) in combinatie met een 15/15 carburateur en het bijgeleverde gaasfilter. Denk dat je daarmee al een eind komt. Je kunt er natuurlijk ook een andere uitlaat opzetten. Terugloper, proma, bullit of tecno bos. Als je beide doet ga je geheid harder trekken en gaat je top zeker iets van 10km omhoog.
Tomos Flexer snor:
50cc std. / bromkop / bromzuiger
16mm spruitstuk / std. membraam
15/15 carb + powerfilter
Proma GP
26/24

Snelheid: 60 @ GPS (doel: 65-70)

viewtopic.php?f=68&t=19571
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
136 berichten
  • Pagina 6 van 7
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Volgende

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.