Ik zou het enorm waarderen als jullie willen reageren op dit bericht. Ik ben ten einde raad...
Tomos A35
49 CC (Tweedehands blok dat ruim een jaar prima heeft gefunctioneerd)
Probleem:
Door onbekende reden pakt de Tomos zijn versnellingen niet (goed). Het blok is opengemaakt. Het vraagtekenveertje zit er nog goed op en er zijn twee nieuwe koppelingsplaten ingezet. Er is een flesje nieuwe olie (speciale Kroon Tomos olie) ingegaan. Verder lijkt de vertanding in orde te zijn. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
Laatste maand:
De brommer pakt zijn (tweede?) versnelling soms lastig. Bij het gas geven voel ik de versnelling slippen en neem ik mijn gas soms terug om vervolgens weer gas te geven. Hij pakt vervolgens de versnelling weer en rijdt prima.
Laatste weken:
De brommer pakt zijn (tweede?) versnelling steeds lastiger. Bij het gas geven voel ik de versnelling geregeld slippen. Het begint een beetje irritant te worden, maar is geen dusdanige belemmering dat ik niet van A naar B kom.
Laatste dag
De brommer pakt zijn versnelling nauwelijks meer. Met enorm veel gas terugnemen en gas bijgeven kom ik niet op mijn bestemming. De laatste 100 meter moeten lopen. Ik moest werken en had haast (vandaar het doorrijden).
Na reparatie
De tomos start en kan met licht gas geven ongeveer 3 a 5 kilometer per uur rijden. Bij meer gas slipt de koppeling en lijk ik dus weer terug bij af te zijn....
Iedereen die de moeite neemt om te reageren, heel erg bedankt voor je bijdrage!

Tycho