laatst waren alle straten hier overstroomd en een vriend had me tomos geleend en dus door dat water gereden en hij hielt tijdens het rijden opeens op ( wat niet zo gek is) maar hij doet het nu nog steeds niet en ik weet niet waar het aan ligt...
heeft miss iemand een idee ?
mvg. mathijs
snor tomos a3
50 cc
technigas next
(rest standaard denkik?)
46 km/h
Je zou anders ook nog even kunnen kijken of de bougie nog wel vonkt.
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music
rijst bij de ontsteking doen neemt alle vocht op en je kunt de spoelen door meten. ook kun je alle draden nalopen of ze gecorrodeerd zijn e. nog wel cocontact maken
Wat voor ontsteking zit erop? Punten of electronisch? Bij punten kun je het probleem hebben dat deze gecorrodeerd zijn en dan krijg je nooit meer een vonk. Verder kan de condensator niet echt tegen water (in de zin van door een diepe laag water rijden), waarschijnlijk is deze doorgeslagen door kortsluiting. Verder kan de spoel het begeven hebben of door insluiting van vocht kortsluiting geven op de windingen.
het is een punten ontsteking ja.
maar als ze dus gecorrodeerd zijn is die dus gwn kapot zegmaar? kan ik ( als dat het is ) dan een nieuwe ontsteking halen? of wat kan ik het beste doen?
greetz mathijs en heel erg bedankt voor de reacties
snor tomos a3
50 cc
technigas next
(rest standaard denkik?)
46 km/h
Ik zou een elektronische ontsteking halen. makkelijker afstellen en geen slijtage.
mogelijk wel grondplaat aanpassen als je drie puntige bevesteging hebt op het blok.
plus andere bobine halen. of je kan eigenlijk nog beter een nieuw type blok halen.
meer versnellingen en andere cilinder met membraan.
btw als je hulp nodig hebt kan je mij ook vragen.
woon tenslotte ook in Enschede en vind het niet erg om te helpen
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music
De tip om de ontsteking compleet te vervangen door electronische heeft wel wat meer nodig dan alleen een plaat met spoelen. De bobine die je nu gebruikt werkt niet met de 4-spoels ontsteking. Daar heb je de CDI ook bij nodig. En een ander vliegwiel. AL met al kostbaarder dan een setje nieuwe puntjes.
Btw, je kan proberen om de punten wat schoon te maken dmv fijn waterproof schuurpapier. Doe deze ertussen (dubbel gevouwen zodat je beide kanten tegelijk kan doen (vlakken moeten goed op elkaar blijven passen) en daarna met heen en weer gaande beweging de corrosie wat weg te halen. Het is wel noodzakelijk het vliegwiel te verwijderen. Vaak kun je wel zien of de doffe plekken verminderen of weg zijn. Zo behandel ik ook ingebrande punten. Daarna goed schoonaken en ontvetten en dan kun je kijken of daarmee de vonk wel weer komt. Eventueel kun je daarna besluiten om nieuwe punten te plaatsen en goed af te stellen.
ik ben bij de brommer boer geweest om te vragen of hij miss wist waar het aan lag, ik moest testen van hem of de ontsteking het nog deed maar die deed het dus nie dus morgen daar weer langs om nieuwe ontsteking te kopen ( 30 euro )
hoop dat dat het probleem was
snor tomos a3
50 cc
technigas next
(rest standaard denkik?)
46 km/h
ik heb een bobine en een ontsteking gekregen xd ( wel gebruikt ) maar hij start nogsteeds nie... miss dat ik de bedrading niet goed heb aangesloten? weet nie hoe dat helemaal moet xd
mvg mathijs
snor tomos a3
50 cc
technigas next
(rest standaard denkik?)
46 km/h
Maak eens foto's. Dat zegt meer dan woorden en wat er anders is dan voorheen. Zit de bobine op een plaatje op het deksel van de ontsteking? Dan moet je een betere massa maken naar het blok en frame, anders kan de bobine niet werken. Condensator ook nagelopen en doorgemeten?