• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Stoppie met je tomos!

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
16 berichten • Pagina 1 van 1
lukei
Tomosforummer
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 dec 2004 22:52
Locatie: ziest
Contacteer:
Contacteer lukei
Website
  • Citeer

Berichtdoor lukei » 12 apr 2005 20:54

Het lukt gewoon niet, heb veel aan me rem gekloot enzo, maar hij wil niet de lucht in...

hoe moet dit of wat moet ik veranderen?
puch maxi s underconstruction, 70 cc eurocilindro, hd kop, 15 mm bing, 16 mm spuitstuk, powerfliter -> .. km
tomos snor -> 55 km
Omhoog


PeteR--
Tomosforummer
Berichten: 181
Lid geworden op: 16 jan 2005 11:23
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor PeteR-- » 12 apr 2005 22:32

schijf rem anders lukt het je echt niet..
Omhoog

poekelen
Admin
Berichten: 2604
Lid geworden op: 25 dec 2004 01:07
Locatie: apeldoorn
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website
  • Citeer

Berichtdoor poekelen » 12 apr 2005 22:56

het moet kunnen met een standaard vorkje. vroeger toen me remmen nog wat beter waren drukte ik 1 keer de rem in en de achterkant vloog ietsjes omhoog. dat was met 10 km per uur ofzo. nu lukt het niet meer want dat ding is versleten :P...
Omhoog

PeteR--
Tomosforummer
Berichten: 181
Lid geworden op: 16 jan 2005 11:23
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor PeteR-- » 13 apr 2005 07:40

bij stond alleen me voorwiel stil en slipte er mee weg, ma k kan daae geen stoppie mee make denk k
Omhoog

JooL
Vaste forummer
Berichten: 433
Lid geworden op: 27 dec 2004 10:53
Locatie: Helvoirt
Contacteer:
Contacteer JooL
Website
  • Citeer

Berichtdoor JooL » 13 apr 2005 08:24

ik kam dat op een tomosje
moet je superzacht gaan en dan allebij je remmen inknijpen
soms met je voeten bij sturen
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website
  • Citeer

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 18 apr 2005 11:03

je moet alleen wheelies maken ,

als je stoppies maakt dan is zo je voorvork kaduuk.

Als je dat wil, gewoon lkkr doorgaan.

:?
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

vinniebakkie
Tomosforummer
Berichten: 79
Lid geworden op: 28 jan 2005 21:56
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor vinniebakkie » 30 apr 2005 08:23

ik kan wel stoppies met gewoon tomosje, denk dat je rem te verstleten is.

maar tis indd niet super goed voor je vork
Tomos Quadro te koop!!!
Omhoog

crosser
Pindabrein
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:18
  • Citeer

Berichtdoor crosser » 20 mei 2005 21:56

wou met mijn tosje ook wel
lag ook al een keer bijna voorover :lol:
Omhoog

hellbat
Vaste forummer
Berichten: 497
Lid geworden op: 30 mei 2005 01:49
Locatie: Berkel-Enschot
  • Citeer

Berichtdoor hellbat » 05 jun 2005 10:32

Remsegmenten eruit halen, trommeltje GOED ontvetten met thinner of remmenreiniger, ( Let op de lak, niet erop knoeien, want dit spul is zwaar aggressief).

Remschoentjes licht opschuren met korrel 400/500, daarna ook goed ontvetten.
Zaakje terugmonteren, en remkabel aansluiten. Zorg dat het voorwiel tijdens het stellen vrij kan draaien.

REMSTELLEN: wiel rondgooien met de hand, dan stelnippel aandraaien totdat de rem begint in te grijpen. Dan terugdraaien totdat de rem NET vrijloopt, Op deze manier staat de rem maximaal afgesteld.

STOPPIE: Enkel met droog weer op een goede ondergrond, je gewicht een beetje voorovergooien, en je rem goed inknijpen.
Mocht je wiel gaan slippen : ietsjes druk erafhalen voor meer grip.

HAVE FUN.

P.S. @ Hellracer_89. Als je na een Wheelie met je voorwiel op het wegdek klapt, is dat dan wel goed voor je vork ??????
Laat het me effe weten .
Omhoog

quadro
Tomosforummer
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 dec 2004 21:19
Locatie: WaAlWiJk
  • Citeer

Berichtdoor quadro » 05 jun 2005 11:12

bij wheelie komt er niet zoveel druk op voorvork als je neerkomt, bij stoppie staat er flinke druk op je vork en die vork staat er bekend om dat hij niet zo bijzonder sterk is.

mar wel vet als je het kan
Alleen nog maar neon te koop
Omhoog

PH-JCR
Tomosforummer
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 dec 2004 18:39
  • Citeer

Berichtdoor PH-JCR » 05 jun 2005 14:20

alles anders dan stilstaan is uiteindelijk slecht voor je brommer. De brommer is echter zodanig geconstrueerd dat je er normaal mee kunt rijden zonder last te hebben van defecten. Als je echter anders dan op 2 wielen gaat rijden, of dat nu stoppies of wheelies zijn, is de sterkte van de brommer niet toereikend. Het zal dus uiteindelijk kapot gaan. Zelfde geld voor heel hard over drempels rijden. Hij ligt niet meteen uit elkaar, maar wel sneller dan als je normaal over de dremper rijd.
Puch Maxi S == Chopper look - matzwart - P.I.M.P veel chroom --> ToTaLLy BlInG bLiNg!!
Setup == 2speed - 50cc snel RDG/HD kop RGD - 15mm bing+spruit - std. luchtfiter met grote inlaat - Biturbo - twv 13-38 - Sproeier: 78 - top: 67 windje mee
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website
  • Citeer

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 05 jun 2005 15:50


P.S. @ Hellracer_89. Als je na een Wheelie met je voorwiel op het wegdek klapt, is dat dan wel goed voor je vork ??????
Laat het me effe weten .
als je het goed kan dan komt je vork rustig op de weg neer.
het is niet goed maar er komt minder kracht op te staan.
en de vering 'veert' gewoon bij een wheelie, bij een stoppie krijg je problemen bij het balhoofd, waardoor je zelfs kans hebt op hebt spontaan afbreken van je voorvork.

hopelijk ben je nu wel genoeg geïnformeerd.
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

hellbat
Vaste forummer
Berichten: 497
Lid geworden op: 30 mei 2005 01:49
Locatie: Berkel-Enschot
  • Citeer

Berichtdoor hellbat » 05 jun 2005 18:25

nee, het gaat erom HOE je de krachten op je voorvork uitoefent, dat is het grote punt.

Tomos heeft ooit, bij het ontwerpen van die vork, rekening gehouden met de remkrachten die op die vork worden uitgeoefend, daarom staat de vork in een bepaalde hoek naar voren gericht. Die hoek is nauwkeurig berekend.

Bij het remmen is het de bedoeling dat de krachten zoveel mogelijk door de veren worden opgevangen, daar zijn ze tenslotte voor. Bijkomend voordeel is dat het comfortabel rijdt.

Op het moment de je remt, zouden theoretisch alle krachten lijnrecht over de voorvork in je remtrommel verdwijnen, resultaat, geen vervorming van je voorvork.
Als je daarintegen een wheelie maakt, en met je voorwiel terug op het wegdek komt, staan die krachten vanaf het wegdek loodrecht omhoog je vork in, wat WEL vervorming geeft.

Dit alles is een mooi staaltje Natuurkundige krachten, en daarin heb ik in 1994 op de havo eindexamen in gedaan. dus ik denk wel dat ik er een en ander vanaf weet.

Mocht je het niet snappen, dan zal ik hierover nog eens een mooie tekening maken.

Groetjes Ikke
Ook een Gyneacoloog is een Kutmonteur.
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website
  • Citeer

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 05 jun 2005 18:52

ik had geen zin om dit te doen dus gaf ik maar een simpeler en korter antwoord.

ps ik doe ook natuurkunde hoor.
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

PH-JCR
Tomosforummer
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 dec 2004 18:39
  • Citeer

Berichtdoor PH-JCR » 05 jun 2005 19:23

:lol: ik ook, geslaagd in 2003 :lol: .

Maargoed, ga er nou maar gewoon van uit dat t slecht is, en dat je t dus zelf moet weten of je t risico wilt nemen dat je iets verrot maakt. En koop anders gewoon een crosser, die heeft er minder last van.
Puch Maxi S == Chopper look - matzwart - P.I.M.P veel chroom --> ToTaLLy BlInG bLiNg!!
Setup == 2speed - 50cc snel RDG/HD kop RGD - 15mm bing+spruit - std. luchtfiter met grote inlaat - Biturbo - twv 13-38 - Sproeier: 78 - top: 67 windje mee
Omhoog

hellbat
Vaste forummer
Berichten: 497
Lid geworden op: 30 mei 2005 01:49
Locatie: Berkel-Enschot
  • Citeer

Berichtdoor hellbat » 05 jun 2005 19:43

keedan, dan zijn we het weer eens
Ook een Gyneacoloog is een Kutmonteur.
Omhoog


Gesloten
  • Afdrukweergave
16 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Archief”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.