Wat is het bouwjaar? '93
Sinds wanneer speelt dit probleem? .
Wat is het probleem? .
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? .
Dag beste tomosliefhebbers!
Na al enige posts bekeken te hebben kom ik er nog niet helemaal uit!
Ik wil graag mijn tomos opvoeren, en heb al enige tips gehad! Nu is mijn vraag aan jullie is dit de beste manier? of zou het ook een stuk goedkoper kunnen? Mijn tomos liep voorheen 25 km/h maar dit had ook te maken met mijn pistonpenbus die nogal uitgelubberd was en zodoende geen juiste compressie meer had.
Ik heb de volgende setup:
uitlaat: standaard.
spruitstuk: 12 mm
cilinder: Ei cilinder 38 mm binnnendiameter ( is dit ook die 38 of 44 mm die ze vermelden bij nieuwen? Of is een 38 mm snor en 44 mm brom?)
carburateur Dellortho SHA14 9B
tandwiel: Achter 28 Voor: 26
Het advies dat ik kreeg was dat ik er een bromkop op moest brengen en er vervolgens een bromzuiger in zou moeten plaatsen. Nu heb ik op het forum veel gelezen maar niets over een bromzuiger vernomen? wat heeft dit voor gevolgen op de prestaties?
En is het mogelijk om zomaar een vierkante cilinder boven op een Ei cilinder te plaatsen?
En waar merk je het verschil met 50 cc bromkop en 65 cc bromkop? Het sneller optrekken?
En als laatst: is het mogelijk om van een pistonpenbus een naaldlager te maken? ik heb eens gehoord dat de drijfstangen van toen hier te 'zacht' voor waren. maar ik betwijfel dat.
Hier nog even een foto's van m'n tomosje:

alvast bedankt!