• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

even voorstellen @thijs2808

Voor de gepimpte of helemaal originele Tomosjes van het forum.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
18 berichten • Pagina 1 van 1
thijs2808
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor thijs2808 » 20 nov 2013 23:06

hallo,

ik ben thijs v/d berg uit heerenveen, ik ben al bekend met het puchforum maar ik ben nieuw hier op het tomosforum omdat ik wat inspiratie voor mijn straat tomos wil op doen en voor de eventuele vragen die er bij komen kijken. ook al ben ik nog maar kort 16 jaar (28-08) heb ik al een behoorlijk aantal brommers gehad en ik heb er nog steeds een aantal. met alle brommers ben ik wel aan het sleutelen geweest, met de één meer dan de ander. dus ik heb al aardig wat ervaring, ook verdiep ik me vrij veel in het opvoeren, de techniek, de wetenschappen en de finetuning van 2-takt motoren.
niet dat ik daar altijd wat mee doe maar ik vind het erg boeiend en leer er vaak dingen van die ik kan toepassen om m'n brommers alleen maar te verbeteren. helaas heb ik geen draaibank en freesbank tot m'n beschikking en de ervaring daarmee, anders zouden er best vette creaties qua blokken hier ontstaan. ik ben wel bezig met een 70cc polini die bedoeld is voor een minarelli verticaal pas te maken op een puch blok, daar voor moet ook behoorlijk wat verbouwd worden aan m'n blok maar het oplassen laat ik doen.

zie spoiler voor de brommer geschiedenis:
Spoiler: show
de hele brommer hobby begon allemaal met een puchje toen ik 13 was, vervolgens werden dat 2 puchjes, het frame van de tweede bleek doorgerot van binnen en begaf het toen ik er een sprong mee deed. daarna weer een puch opgebouwd (een hele nette), toen kwam er een zeldzame 2 speed puch bij (2 versnelling handgeschakeld) en toen had ik die nette puch in onderdelen verkocht, spijt van gekregen en weer een puch aangeschaft, dit keer een professioneel verbouwd crossframe omdat ik de lasskils zelf niet heb en ik toch grasbaancross wou rijden in de specials.
dus op dat moment had ik 3 puchjes, een straat puch, de 2-speed en een crosser.
vervolgens had ik voor een prikkie een rollend tomos frame incl 2 blokken gekocht, maar omdat ik bezig was/(nog steeds ben) met het perfect restaureren van de 2-speed. kon ik wel wat geld gebruiken en heb ik het rollende frame uit elkaar gehaald en al het tomos spul los verkocht met een winst van 80%. met de 2-speed ben ik momenteel nog bezig, in de tussentijd kwam er een peugeot 103 bij als lelijk hok en een vespa si, die heb ik heel netjes opgeknapt en er moeten nog een paar dingetjes aan gebeuren (is te koop). uit verveling ook een chinese minibike verbouwd met puch blok ophanging moet nog wat aan gebeuren (ook te koop). daarna kwam er een puch bij waar je u tegen mag zeggen, namelijk een Monza 4v. is in redelijk slechte staat, maar dat is gewoon net zo'n langdurig project geworden als de 2-speed omdat ik ze perfect wil restaureren en ik er tegen aan loopt dat de onderdelen niet zo gemakkelijk te vinden zijn omdat ze bijde redelijk zeldzaam zijn. nou heb ik de vespa si ingeruild tegen een tomos, tot zover mijn brommer verleden buiten de spoiler gaat het verder over de tomos
ik heb vorige week een tomos A35B geruild tegen m'n vespa si, komende zaterdag ga ik een frame met kenteken kopen en de boel heel netjes maken zodat ik een mooi brommertje er aan over hou waar ik de weg mee op kan. 29nov moet ik afrijden dus kan het eindélijk legaal :mrgreen:

updates en wat foto's van m'n brommerts zullen volgen in dit topic.

Jurre255
Moderator
Moderator
  • Citeer

Berichtdoor Jurre255 » 21 nov 2013 15:09

Ben benieuwd, koop je een frame met een geel of een blauw kenteken?
Tomos A35
65cc
HD- KOP
Technigas chrome uitlaat.
15\15 Dellortho SHA

Voor vragen, stuur gerust een PB.

thijs2808
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor thijs2808 » 21 nov 2013 23:01

Eentje met geel kenteken, met een rede ik ben er geen fan van om zonder helm te rijden. want ook met 10km/h hoef je maar net ongelukkig terecht te komen (op je slaap) en je bent er geweest zo kende ik iemand die het niet na kon vertellen.
Opvoeren ben ik daarin tegen niet tegen, want zolang je het doet op een manier waarbij je brommer veilig is en je goede remmen hebt kan het wel. Maar dan moet je ook alleen hard rijden op plekken waar het verantwoord is, zoals een landweggetje of een lange lege weg. Maar zeker niet in de bebouwde kom, het hard rijden zelf vind ik dus wel kunnen maar je moet anderen er niet mee lastig vallen of in gevaar brengen. Met hogere snelheid breng je in zo'n geval alleen jezelf in meer gevaar, maar dat is dan het zelfde als met een motor.. En ja ik kan ook een helm dragen op een snor maar das raar.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

freak
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor freak » 21 nov 2013 23:44

opvoeren mag niet, maar elke gemiddelde bromfiets handel verkoopt wel snelle uitlaten of snelle cilinders.
als opvoeren niet mag, waarom verkoopt men dat spul dan wel????
dat de regering ons verplicht een helm te dragen op een brommer is niet voor onze veiligheid, maar omdat dit weer geld op levert, net als nu die bromfiets certificaten, die maar 10 jaar geldig zijn, en je net als een rijbewijs moet laten verlengen , ook dit kost weer geld.
alles is een melk koetje voor de regering.
brommers en snor brommers hebben nu een kenteken, dit werd ingevoerd zodat er minder gejat zou worden,,,,,nou echt niet....dit was voor de politie zodat ze je sneller kunnen bekeuren als je iets fout doet.
dus weer voor de regering om extra geld te vangen.
dus ik deel je mening kwa opvoeren, maar het alleen hard rijden op land weggetjes en lange wegen deel ik niet.
in begin rijd je niet zo hard, maar naar mate je niet gepakt word , word je steeds makkelijker en zul je ook op fiets paden of in de stad harder rijden, tot dat ook jij us een keer de klos bent.
maar dat geeft niet, dat word een ervaring waar je weer van leerd.

ohjaa...voordat ik het vergeet, welkom op dit forum.... :mrgreen:

homoetje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 22 nov 2013 09:21

Freak ze verkopen dat snelle spul omdat er ook zoiets bestaat als sprints en circuit races. Bij josdijkman ataat er onder elk snel product dat het niet geschikt is voor straatgebruik en alleen op SBO's, niemand die dat iets kan schelen maar het is wel een voorbeeld.

En als jij lang met een opgevoerde brommer rijdt dan kan je ook gewoon langzaam rijden op stukken waar het niet verantwoord is dus dat laatste stuk is totale onzin. Als je dat niet zou kunnen verdien je geen rijbewijs want dan kan je gevaarlijke situaties niet goed inschatten.

Jurre255
Moderator
Moderator
  • Citeer

Berichtdoor Jurre255 » 22 nov 2013 09:23

Ik heb ook een brom :D helmpje op, en mooi 60 rijden..

FOTO'S?
Tomos A35
65cc
HD- KOP
Technigas chrome uitlaat.
15\15 Dellortho SHA

Voor vragen, stuur gerust een PB.

thijs2808
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor thijs2808 » 22 nov 2013 23:56

Dat het opvoeren niet mag weet ik ook wel maar daarom doe ik het voor straat gebruik ook met mate, het gene waarom ik het vooral wat harder wil hebben is omdat onder andere voor mijn werk 25km lang saaie lange lege land weggetjes rij. En in zo'n geval is 45km/h echt langzaam.. In zo'n geval breng ik mezelf alleen in iets meer gevaar, maarja als het om crossbrommers gaat rijd het bij mij over het algemeen ook best hard. En of je nou met 60km/h op asfalt op je bek gaat of met 90km/h op het land zal ook niet veel uitmaken. En zo gauw rij ik niet te hard in de bebouwde kom, ook op den duur niet denk ik. Bij de politie ben ik al bekend.
Maarja lekker boeie allemaal, foto's komen dr aan, ik heb er tot nou toe nog geen tijd voor gevonden omdat ik bezig was met onderdelen van de tomos spuit klaar te maken. Ik was trouwens ook nog vergeten te vermelden dat ik ook een jawa handy heb gehad, maar dat was net als de eerste tomos een ''een dagsvlieg''.

thijs2808
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor thijs2808 » 24 nov 2013 13:05

het frame wat ik heb gekocht is een taxity frame, nou zitten er kleine verschillen in. maar worden sommige dingen ook echt een probleem om van de A35B over te bouwen op dat frame? ik zie onder andere dat de ophanging voor de kapjes iets anders is en dat er geen schroefdraadjes zijn om de spannings regelaar en dat andere ding op te hangen..
hier zijn alvast wat foto's.
Afbeelding m'n aller eerste brommert, op de foto zijn er al behoorlijk wat onderdelen vanaf gesloopt.
Afbeelding de 2 de puch die verot bleek te zijn
Afbeelding (puch met 80cc af1 blok is niet van mij, de Monza wel).
Afbeelding de 2-speed under contruction zonder stickers en kapjes enz
Afbeelding de nette puch die later in onderdelen is weg gegaan.
Afbeelding de crosser
Afbeelding weer de eerste puch maar dan in verbouwing met 2de tankje

thijs2808
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor thijs2808 » 30 nov 2013 21:42

Kennen jullie trouwens iemand die enorm veel tomos spul heeft?? Zodat ik alle benodigde onderdelen in 1 keer kan kopen.
En is dr iemand die evt een taxity frame met geel kenteken wil ruilen tegen een ouder tomos frame met geel of blauw kenteken?
De reden dat ik wil ruilen is omdat ik anders allemaal ophangpunten aan het taxity frame moet aanpassen, het dus zou makkelijker zijn om ff te ruilen tegen een ouder model.

Jurre255
Moderator
Moderator
  • Citeer

Berichtdoor Jurre255 » 01 dec 2013 08:19

Kennen jullie trouwens iemand die enorm veel tomos spul heeft?? Zodat ik alle benodigde onderdelen in 1 keer kan kopen.
En is dr iemand die evt een taxity frame met geel kenteken wil ruilen tegen een ouder tomos frame met geel of blauw kenteken?
De reden dat ik wil ruilen is omdat ik anders allemaal ophangpunten aan het taxity frame moet aanpassen, het dus zou makkelijker zijn om ff te ruilen tegen een ouder model.

Als je op marktplaats kijkt zijn er altijd wel mensen die een partij verkoopt..
Zoek er 1 op in jouwn buurt zou ik zeggen

thijs2808
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor thijs2808 » 01 dec 2013 23:53

ik ben trouwens al een eindje opweg met opknappen, de a35b zonder kenteken is al helemaal uit elkaar.
sommige delen zijn al klaar om te spuiten.
hier ff een leuk fototje van wat ik met de rem hevels heb gedaan
Afbeelding
eerst met grof schuurpapier en staalborstel de poedercoat eraf gehaald, daarna met schuur papier korrel 180 blad gemaakt, vervolgens met grove chroom poets bezig geweest |(comandant) en ten slotte met heel fijne chroom poets uit spuitbus (inox) opgepoetst. en nou lijken de allu handles wel op chroom :)

thijs2808
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor thijs2808 » 01 dec 2013 23:55

hier ook nog ff een fototje van m'n Monza
Afbeelding

M@rtiNTomoscH
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor M@rtiNTomoscH » 02 dec 2013 07:55

die is bestwel heel strak :koning:
K' wacht op je bij de finish

thijs2808
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor thijs2808 » 25 dec 2013 23:41

mensen, de opknap beurt is eigenlijk behoorlijk snel gegaan maar toch heel netjes. veel geld in gestoken maar het resultaat mag er wezen. na een paar weekjes rond gekacheld te hebben op deze tomos ben ik erachter gekomen dat ik liever een schakel brommert wil om dagelijks op te rijden. vandaar dat ik hem nou al in de verkoop heb.
Afbeelding

Jurre255
Moderator
Moderator
  • Citeer

Berichtdoor Jurre255 » 26 dec 2013 13:27

mensen, de opknap beurt is eigenlijk behoorlijk snel gegaan maar toch heel netjes. veel geld in gestoken maar het resultaat mag er wezen. na een paar weekjes rond gekacheld te hebben op deze tomos ben ik erachter gekomen dat ik liever een schakel brommert wil om dagelijks op te rijden. vandaar dat ik hem nou al in de verkoop heb.
Afbeelding
Mooi geworden!
Ga je over naar een derbi dan?

Jolt
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Jolt » 29 dec 2013 16:14

ben jij niet een vriend van jari en daniel ?
Tomos A35 (verkocht)
Yamaha YZ 85 (verkocht)
Derbi senda Xtreme (verkocht)
Tomos A35
VW Polo 6n 1.4 8 klepper

thijs2808
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor thijs2808 » 23 feb 2014 12:08

@Jurre waarschijnlijk wel, in ieder geval een leuke brommer met am6 blokje
@Jolt ja

ik heb de tomos nog steeds en er wordt niet zo veel mee gedaan, dus ik zal hem ook op dit forum ff te koop zetten.

Borcheld11
Diehard
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 15 mar 2014 01:42

ik ben trouwens al een eindje opweg met opknappen, de a35b zonder kenteken is al helemaal uit elkaar.
sommige delen zijn al klaar om te spuiten.
hier ff een leuk fototje van wat ik met de rem hevels heb gedaan
Afbeelding
eerst met grof schuurpapier en staalborstel de poedercoat eraf gehaald, daarna met schuur papier korrel 180 blad gemaakt, vervolgens met grove chroom poets bezig geweest |(comandant) en ten slotte met heel fijne chroom poets uit spuitbus (inox) opgepoetst. en nou lijken de allu handles wel op chroom :)
Ziet er netjes uit! :D
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
18 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Straat Tomossen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki