• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

tomos snorretje ZETA 70CC 45MM

Voor de gepimpte of helemaal originele Tomosjes van het forum.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
42 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
arjandrok
Tomosforummer
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jun 2013 13:06
Locatie: oude pekela
  • Citeer

Berichtdoor arjandrok » 24 mar 2014 13:45

[quote="arjandrok"]hallo ik ben arjan drok en ik ben 17 jaar woon in oude pekela (groningen)

ik heb nu 2 jaar een tomos zelf met mijn broer gespoten en in elkaar gezet eerst een half jaartje 50cc gereden.
hier een foto
Afbeelding

toen werd ik daar zat van, dus ik dacht een 70cc uiteindelijk een 65cc airsal met 15/15 en 26/26 vertanding.
loopt super goed draait alleen wel veel toeren door de 26/26 vertanding maar loopt rond de 65/70.
hier een foto

Afbeelding

zo ziet die er nu uit 20maart

Afbeelding


cilinder word minder koppelingen knappen uit elkaar dus besloot ik een nieuw blokje op te bouwen.
nieuw blokje heb ik al nieuwe type (grijze carters)
maar na lang kijken naar een cilinder ben ik tot de conclusie gekomen om een 70cc 45mm zeta te kopen!
eigeljk een beetje het zelfde als een parmakit alleen zeta bestaat al lang niet meer dus deze cilinder uit de oude vooraad te hebben gekregen ben ik heel blij mee!!

1 foto verwijdert ivm adresgegevens

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cilinder word nog even onder handen genomen maar de zuiger vind ik raar er zit namelijk geen sleuven in zoals bij een airsal of dmp.... iemand een idee waarom niet?

binnenkort weer een update.
Omhoog


Borcheld11
Diehard
Berichten: 1014
Lid geworden op: 30 mar 2011 21:03
Locatie: Enschede
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 24 mar 2014 17:45

gleuven in de zuiger zijn om de tijd dat de inlaat open staat te vergroten voor meer mengsel in de cilinder,
Een dichte zuiger als die voor de poort komt word die gesloten zeg maar, sleuven in de zuiger zorgen ervoor dat er meer tijd is om brandstofmengsel in de cilinder te krijgen tijdens de inlaatslag.

Miss dat het er een dichte zuiger is gebruikt i.v.m poorttiming, Ik weet dit niet helemaal zeker. miss iemand anders?
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music
Omhoog

arjandrok
Tomosforummer
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jun 2013 13:06
Locatie: oude pekela
  • Citeer

Berichtdoor arjandrok » 09 apr 2014 20:28

hallo ik ben arjan drok en ik ben 17 jaar woon in oude pekela (groningen)

ik heb nu 2 jaar een tomos zelf met mijn broer gespoten en in elkaar gezet eerst een half jaartje 50cc gereden.
hier een foto
Afbeelding

toen werd ik daar zat van, dus ik dacht een 70cc uiteindelijk een 65cc airsal met 15/15 en 26/26 vertanding.
loopt super goed draait alleen wel veel toeren door de 26/26 vertanding maar loopt rond de 65/70.
hier een foto

Afbeelding

zo ziet die er nu uit 20maart

Afbeelding


cilinder word minder koppelingen knappen uit elkaar dus besloot ik een nieuw blokje op te bouwen.
nieuw blokje heb ik al nieuwe type (grijze carters)
maar na lang kijken naar een cilinder ben ik tot de conclusie gekomen om een 70cc 45mm zeta te kopen!
eigeljk een beetje het zelfde als een parmakit alleen zeta bestaat al lang niet meer dus deze cilinder uit de oude vooraad te hebben gekregen ben ik heel blij mee!!

1 foto verwijdert ivm adresgegevens

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cilinder word nog even onder handen genomen maar de zuiger vind ik raar er zit namelijk geen sleuven in zoals bij een airsal of dmp.... iemand een idee waarom niet?

binnenkort weer een update.
de 70cc zeta Afbeelding
de 65cc airsal Afbeelding

spoelpoorten zijn kleiner maar cilinder poorten een stuk groter/meer/breder!!
Omhoog

Gebruikersavatar
homoetje
Diehard
Berichten: 1629
Lid geworden op: 18 dec 2011 16:38
Locatie: Hoogland
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 09 apr 2014 23:22

Kan je eens een poortmapje maken van die ZETA?

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

mikeo92
Tomosforummer
Berichten: 99
Lid geworden op: 31 okt 2013 20:25
Locatie: Spijkenisse
  • Citeer

Berichtdoor mikeo92 » 10 apr 2014 14:51

Voor en achter 26? Reken maar op overmatige slijtage,

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

arjandrok
Tomosforummer
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jun 2013 13:06
Locatie: oude pekela
  • Citeer

Berichtdoor arjandrok » 12 apr 2014 11:25

overmatige slijttage? heb ik zowieso voortandwiel trekt krom of de tandjes die klemmen op de as breken af.
ik heb de cilinder net op een nieuw blok zitten dus dat word geen poortmapje..
Omhoog

dingiedong
Tomosforummer
Berichten: 148
Lid geworden op: 28 aug 2012 09:42
  • Citeer

Berichtdoor dingiedong » 12 apr 2014 11:41

overmatige slijttage? heb ik zowieso voortandwiel trekt krom of de tandjes die klemmen op de as breken af.
ik heb de cilinder net op een nieuw blok zitten dus dat word geen poortmapje..
LOL vindt je het gek met zon beest van een cilinder :lol:

Zeta was vroeger ook zon beetje een van de lompste cilinders wat je kon krijgen voor je Puch maxi. voor dat de Malossie en Polini membraan cilinders kwamen.

Als ik het goed heb kun je hem vergelijken met een Permakit....zeer snel
Omhoog

Gebruikersavatar
homoetje
Diehard
Berichten: 1629
Lid geworden op: 18 dec 2011 16:38
Locatie: Hoogland
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 13 apr 2014 10:30

overmatige slijttage? heb ik zowieso voortandwiel trekt krom of de tandjes die klemmen op de as breken af.
ik heb de cilinder net op een nieuw blok zitten dus dat word geen poortmapje..
Hij bedoeld denk ik slijtage aan je cilinder, maar dat valt ook weer reuze mee.
Setup:
*Maxwell Racing 65
-Inlaat spijl verwijderd
-Uitlaat poort @29,34mm breed
16/16 Dellorto SHA
Techno Circuit
Trekveren koppeling @Stage6 oranje
Omhoog

mikeo92
Tomosforummer
Berichten: 99
Lid geworden op: 31 okt 2013 20:25
Locatie: Spijkenisse
  • Citeer

Berichtdoor mikeo92 » 13 apr 2014 11:56

Tandwielen en ketting, om het feit dat hij 2 gelijke tandwielen gebruikt

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
homoetje
Diehard
Berichten: 1629
Lid geworden op: 18 dec 2011 16:38
Locatie: Hoogland
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 13 apr 2014 12:37

Echt overdreven om het gelijk overmatige slijtage te noemen IMO, kijk maar eens hoeveel er rond rijden met 26-26, die hoor je nergens over. 26-26 is gewoon een mooie tandwielverhouding tussen trekkracht en top snelheid en word dus veel gebruikt. Waar je beter op kan letten is dat je de tandwielen en ketting tegelijk vervangt wegens het op elkaar inslijten. Tegen de tijd dat je het zooitje moet vervangen zijn de meesten wel een 1/2 jaar of 3/4 jaar verder en zoveel kost een set kettingwielen en een ketting ook weer niet.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

arjandrok
Tomosforummer
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jun 2013 13:06
Locatie: oude pekela
  • Citeer

Berichtdoor arjandrok » 02 mei 2014 15:55

hallo ik ben arjan drok en ik ben 17 jaar woon in oude pekela (groningen)

ik heb nu 2 jaar een tomos zelf met mijn broer gespoten en in elkaar gezet eerst een half jaartje 50cc gereden.
hier een foto
Afbeelding

toen werd ik daar zat van, dus ik dacht een 70cc uiteindelijk een 65cc airsal met 15/15 en 26/26 vertanding.
loopt super goed draait alleen wel veel toeren door de 26/26 vertanding maar loopt rond de 65/70.
hier een foto

Afbeelding

zo ziet die er nu uit 20maart

Afbeelding


cilinder word minder koppelingen knappen uit elkaar dus besloot ik een nieuw blokje op te bouwen.
nieuw blokje heb ik al nieuwe type (grijze carters)
maar na lang kijken naar een cilinder ben ik tot de conclusie gekomen om een 70cc 45mm zeta te kopen!
eigeljk een beetje het zelfde als een parmakit alleen zeta bestaat al lang niet meer dus deze cilinder uit de oude vooraad te hebben gekregen ben ik heel blij mee!!

1 foto verwijdert ivm adresgegevens

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cilinder word nog even onder handen genomen maar de zuiger vind ik raar er zit namelijk geen sleuven in zoals bij een airsal of dmp.... iemand een idee waarom niet?

binnenkort weer een update.
de 70cc zeta Afbeelding
de 65cc airsal Afbeelding

spoelpoorten zijn kleiner maar cilinder poorten een stuk groter/meer/breder!!


UPDATE!!!! 2 mei!

nieuwe update mijn 17,5mm phgb binnen lang lopen zoeken inverband dat de stelschroeven steeds aan de verkeerde kant zaten maarja een gevonden dus helemaal blij! de zeta op een bijna nieuw blokje!! met puch kop veren aangepast van de koppelingen word nogwel trekveren koppelingen en waarschijnlijk een binnenrotor met een powermaker endy uitlaat.
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
homoetje
Diehard
Berichten: 1629
Lid geworden op: 18 dec 2011 16:38
Locatie: Hoogland
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 02 mei 2014 19:26

Toe maar met de zelfdzame spullen eerst een zeta en nu ook nog een powermaker endy. Ziet er netjes uit dat blokje.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

brother
Diehard
Berichten: 1056
Lid geworden op: 18 mei 2011 22:02
Locatie: waalwijk
  • Citeer

Berichtdoor brother » 02 mei 2014 23:16

spulleke!
moet wel lekker lopen, alleen waarom een endy?
koop gewoon een homoet of een de jager.
tomos S25 loopt over de 50
tomos A3/S25 liep ook 50 is nu een test frame voor me gerepareerde blokken
tomos qautro brom zit 70cc met 16mm snelheid 75 en heeft waterkoeling!
project: viewtopic.php?f=68&t=18117
Omhoog

arjandrok
Tomosforummer
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jun 2013 13:06
Locatie: oude pekela
  • Citeer

Berichtdoor arjandrok » 02 mei 2014 23:39

Ik gooi er een endy onder omdat ik nu een tecno estoril onder een 65 cc airsal heb zitten en powermaker endy is in principe de zelfde uitlaat alleen met een mooiere demper en mooier uiterlijk en ik rijd met 26/26 vertanding dus ik wil trekkracht dus hoemoet valt af.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

arjandrok
Tomosforummer
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jun 2013 13:06
Locatie: oude pekela
  • Citeer

Berichtdoor arjandrok » 23 mei 2014 14:33

wegens omstandig heden is de 70cc zeta tekoop! plus een 70cc puch kop recht spruitstuk membraam.
Omhoog

arjandrok
Tomosforummer
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jun 2013 13:06
Locatie: oude pekela
  • Citeer

Berichtdoor arjandrok » 23 mei 2014 14:33

wegens omstandig heden is de 70cc zeta tekoop! plus een 70cc puch kop recht spruitstuk membraam.
Omhoog

Borcheld11
Diehard
Berichten: 1014
Lid geworden op: 30 mar 2011 21:03
Locatie: Enschede
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 23 mei 2014 15:25

pb gestuurd. :)
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music
Omhoog

arjandrok
Tomosforummer
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jun 2013 13:06
Locatie: oude pekela
  • Citeer

Berichtdoor arjandrok » 28 mei 2014 21:06

de zeta is verkocht de cilinder was in laagtoeren gebied wel rap maar bovenin totaal niet.... dus mijn oude versleten airsal erop die ik al 8 maand gebruik en die is veel sneller dan de zeta, Dus de planning een nieuwe airsal kopen en laten tunen of iemand op het forum moet al een snelle airsal tekoop hebben dan hoor ik het weltrouwens heb ik ook een pvl onsteking op me tomos gemaakt wou de zeta ookniet toeren mee draaien en de airsal wel. Nu is mijn vraag op welke afstelling moet de pvl staan ? ik heb van alles gedaan maar staat nu redelijk goed.
Omhoog

brother
Diehard
Berichten: 1056
Lid geworden op: 18 mei 2011 22:02
Locatie: waalwijk
  • Citeer

Berichtdoor brother » 30 mei 2014 21:45

ik kan eventueel je airsal wel kietelen heb ik bij me racer en me straat tomos ook gedaan.
en PVL afstelling moet je even kijken wat er op puchforum over word gezegt, ik heb mijn hpi op 2,5 maar das voor straat gebruik niet handig en vooral niet met een standaard koppeling, want hij draait stationair zoveel toeren dat ik hem niet eens op de bok kan laten lopen dus ga nu naar 3mm voor ontsteking.
en vergeet je licht niet!
tomos S25 loopt over de 50
tomos A3/S25 liep ook 50 is nu een test frame voor me gerepareerde blokken
tomos qautro brom zit 70cc met 16mm snelheid 75 en heeft waterkoeling!
project: viewtopic.php?f=68&t=18117
Omhoog

arjandrok
Tomosforummer
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jun 2013 13:06
Locatie: oude pekela
  • Citeer

Berichtdoor arjandrok » 18 jun 2014 15:33

ja mijn airsal loopt alweer redelijk alleen nog even een andere powerfilter en pvl afstellen van de week even naar een metaalbedrijf die mij kettingspanners gaan maken en evt een achteras. maar nogsteeds mijn vraag op hoeveel voorontsteking moet de pvl staan ik las tussen de 1,2/1,7?
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
42 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Straat Tomossen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.