Ik heb vandaag een H4 in mijn koplampunit gebeund. Resultaat is goed, verschil van dag en nacht. Maar nu las ik op deze wiki :
wiki<punt>tomosforum<punt>nl/index<punt>php/H4_Lamp_op_Tomos_kabelboom_aansluiten
de schakeling voor "extra fel groot licht". Als ik de tekening bekijk schat ik in dat dat erop neer komt dat allebei de gloeidraden van de H4 branden bij groot licht. 55w dim + 60w groot = 115w. En achterlicht, dashboard, knipper &c. wordt wel een beetje zwaar voor een 80w "voeding" zou ik denken? Of is dat geen probleem? Want ik rij vaak in het donker in de polder en hoe meer licht hoe beter. Heb ook nog ergens 90w/100w H4's liggen, dan kan ik helemaal als vuurtorenwacht aan de slag! Maar serieus: kan dat gewoon?
ps: zie in de wiki ook staan dat een uitleg over hoe te monteren handig zou zijn;
nou, vrij simpel: gelige houder van de originele ba20d loshalen en wegtyfen, H4 in gat duwen (alsof het er voor gemaakt is), vasttapen aan buitenkant spiegel, pootjes H4 naar buiten buigen, amp-stekkers erop en gaan. Ik kan er foto's aan toevoegen voor de wiki want bedenk me net dat ik de H4 veel teveel bepoteld heb en 'm niet ontvet heb voor ik de boel dichtschroefde, dus hij moet morgen toch weer open.