• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos Revival stopt er ineens mee tijdens het rijden

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
157 berichten
  • Pagina 7 van 8
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Volgende
Gerard.
  • Citeer

Berichtdoor Gerard. » 11 mar 2016 19:53

Thanks! Jij gebruikt hem neem ik aan voor andere doeleinde?
Ik heb een deel van mijn kabelboom er in gedrukt :p

Andy01
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Andy01 » 11 mar 2016 19:56

Ik ga morgen eens kijken wat en hoe ik het ga doen. Ik neem de tips mee.
Tomos Revival 2005 Snor

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 11 mar 2016 23:17

Denkerdedenk, eigenlijk zijn er nog maar een paar dingen over en logisch denkende en de tomos duivel even daar latende...

Benzinekraan zelf, kan aannemelijk zijn. (vuil) Dan zou je toch verschil moeten merken met volle/ minder volle tank of iets maar even checken is vrij simpel.

cdi/ bobine, minder aannemlijk want hoe moet ie daar warm van worden... maar een optie.

voor de rest heb je alles toch al een uitgewisseld zou je denken.

Tenzij dat ijsverhaal klopt en iets doet wat niet klopt met de theorie maar dat vind ik ook niet zo heel aannemelijk omdat het zo vaak gebeurd is.

Ik kan niet zo gek veel andere dingen meer bedenken?
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

Andy01
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Andy01 » 12 mar 2016 10:40

Thanks! Jij gebruikt hem neem ik aan voor andere doeleinde?
Ik heb een deel van mijn kabelboom er in gedrukt :p
Zo kom je ook van je kabelboom af. :mrgreen:
Tomos Revival 2005 Snor

Andy01
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Andy01 » 12 mar 2016 11:09

Denkerdedenk, eigenlijk zijn er nog maar een paar dingen over en logisch denkende en de tomos duivel even daar latende...

Het houdt jou ook aardig bezig zie ik of niet ief? Dank voor het blijven meedenken. Ik kom er wel uit en anders maar niet. Koop ik een Puch zipp of is dit vloeke in de kerk op een Tomos forum.. nee grapje joh :mrgreen:
Benzinekraan zelf, kan aannemelijk zijn. (vuil) Dan zou je toch verschil moeten merken met volle/ minder volle tank of iets maar even checken is vrij simpel.

Ik ga het nog eens checken en waar ik ook aandacht, is dat kleine 'miezerige' benzineslangetje wat er nu op zit. Misschien is die wat vervuilt ofzo. Ik heb Japie een Pb gestuurd, en hij heeft laten zien welke benzinefilter het is en nader uitleg erbij. Het is deze met een diameter van rond 30 a 35mm Dan zou ie genoeg warmte moeten afgeven lijkt mij.
Benzinefilter.jpg
Benzinefilter.jpg (6.93 KiB) 5082 keer bekeken
cdi/ bobine, minder aannemlijk want hoe moet ie daar warm van worden... maar een optie.
Heb daar ook aandacht. Dat warm worden bij de cilinder heb ik (nog) niet meegemaakt met het huidige blok. Maar de keren bij uitval (huidig blok) is het me niet opgevallen. Kwestie van voelen met de hand, maar niks opgemerkt. Tevens ook niet dat hij blokkeert bij het kicken.

voor de rest heb je alles toch al een uitgewisseld zou je denken.
Tenzij dat ijsverhaal klopt en iets doet wat niet klopt met de theorie maar dat vind ik ook niet zo heel aannemelijk omdat het zo vaak gebeurd is.
Ik zie het ijsverhaal als bijna het laatste hoop wat ik nog hebt van de brommer. Het gekke vindt ik dat er zo weinig mensen zijn met dit hele fenomeen (ik moet nog verder googlen) maar dan nog. Bij de bromboer is het niet bekend, hij moest er zelf om lachen toen ik het vertelde :| De carb krijgt volgens hem voldoende warmte door het blok en van de cilinder.
Ik kan niet zo gek veel andere dingen meer bedenken?

Soms denk ik zo ingewikkeld moet het toch niet zijn, er zijn behoorlijk wat mensen actief, of geweest op het forum die genoeg kennis beschikken over tomosjes en 9 van de 10 keer is het vrij makkelijk op te lossen, en dit is toch een mysterieus geval.. Ik bedoel het is geen renault megane (wat ik overigens rijd hehe) met meer als 25km aan kabels etc om een motorstoring uit te sluiten.. Je snapt me punt denk wel ;-)
Tomos Revival 2005 Snor

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 12 mar 2016 11:58

Snap je punt en dat was precies mijn punt :)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

smitsg
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor smitsg » 15 mar 2016 16:34

Hoi Andy,

Ondertussen is er natuurlijk erg veel vervangen en veranderd sinds dat je het topic startte....

Misschien moet je even opnieuw beginnen met het opschrijven van alle problemen vanaf nu (inclusief de omstandigheden waarop de problemen plaatsvonden, denk aan kou, regen sneeuw, lengte van de rit, hoeveelheid benzine in de tank, temperatuur van de cilinder, ....).

Mogelijk brengt dat weer nieuwe inzichten...

Groeten!

Andy01
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Andy01 » 15 mar 2016 19:17

Dat zal ik nog een keer doen en vermelden in mijn handtekening oid. Ik heb inmiddels de benzinefilter (die Japie aangaf) en een nieuwe benzineslang besteld, de slang is iets langer. Hiermee hoop ik genoeg warmte te genereren om de carb te kunnen verwarmen, de slang leg ik zoveel mogelijk tegen de carb aan. De brommer wordt binnenkort weer opgehaald voor hoop ik toch grondiger onderzoek, het laatste op mijn herhaaldelijk verzoek. Heb jij nog te maken gehad met het uitvallen en welke interventie heb je ingezet?
Tomos Revival 2005 Snor

smitsg
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor smitsg » 17 mar 2016 21:01

Hoi Andy,

Ik heb geen uitvallen meer gehad en heb flink aantal kilometers gereden (elke dag 40 km).

Akties die ik heb gedaan:
- extra bezinefilter tussen benzinekraan en carb verwijderd
- na tanken tankdop niet helemaal aangedrukt maar half erop zodat deze kan ontluchten
- bougie 6 erop gezet
- nieuwe mooie rode bougiedop (hopelijk waterdicht!) erop gezet

Maar ik weet niet of ik er helemaal vanaf ben, want het was deze week wel koud maar niet vochtig....

De eerstvolgende druilerige dag zien we weer verder....

Succes en blijf posten (dat zal ik ook doen)! Uiteindelijk gaan we van onze revivals betrouwbare werkpaardjes maken!

Groeten van Giel

Andy01
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Andy01 » 18 mar 2016 15:22

Goed om te horen dat ie niet meer uitvalt. Dat zijn overigens flinke ritten die je aflegt, dat zou ik zeker nog niet durven!
Ik zal blijven posten zolang hij inorde is en weer goed rijdt. Heb vandaag de benzinefilter en slang opgehaald. Als ik de brommer weer kan ophalen (staat nu bij de bromboer) ga ik dat er op zetten ongeacht of het probleem is verholpen of niet.
Tomos Revival 2005 Snor

John1950
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor John1950 » 18 mar 2016 15:46

smitsg@ Wat ook zou kunnen is een bougiekabel die scheurtjes heeft, je krijg dan lekstromen, vooral bij vochtig weer. En dat kan dan weer energie kosten die eigenlijk voor de bougie bestemd is.

smitsg
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor smitsg » 18 mar 2016 15:59

Vanochtend met hele lichte motregen ging het ook goed... Afwachten of het ook goed gaat met iets natter weer en wegdek..

@John: Dat zal dan de volgende aktie worden als het weer fout gaat: bougiekabel vervangen. Bedankt voor je suggestie!

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 18 mar 2016 16:25

Weet niet of je/ jullie al een spatlap hebben maar dat scheelt ook aanzienlijk, zonder pist alles recht op je bougie.

O no, red pilled...

Andy01
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Andy01 » 18 mar 2016 19:06

Haha hoe je het formuleert ''zonder pist alles recht'' :lol: ik ga tzt eens kijken
Tomos Revival 2005 Snor

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 23 mar 2016 19:45

Is hier vast zo stil omdat je al dagen tevreden aan het rijden bent of ben/ was je het zat?

Je hebt nog wat van me tegoed maar dat staat ff op de backburner.

O no, red pilled...

Andy01
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Andy01 » 24 mar 2016 15:33

Hoi ief, de revival staat bij de bromboeren. Dus ik heb ff niks te melden daarover. Zodra ik 'm terug hebt kan ik weer bekijken hoe hij rijdt etc. In andere topics kan ik niet meepraten omdat ik daar gewoonweg geen kennis over hebt, vandaar. Ik heb trouwens een nieuwe aanwinst, nouja nieuw is ie niet maar ben er blij mee. Het merk blijft in de genre van de brommers alleen fietsmodel zeg maar :mrgreen: Misschien dat ik een tomosblokje eronder kan hangen <O~

check dit
Bijlagen
IMG_1654.jpg
Tomos Revival 2005 Snor

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 24 mar 2016 17:20

Oe, mag je dat wel posten hier? ;)

Veel gezonder, haha.

O no, red pilled...

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 24 mar 2016 21:20

Leuke Puch Andy. Wat is de top?
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)

Andy01
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Andy01 » 25 mar 2016 11:47

45km toch :P
Tomos Revival 2005 Snor

smitsg
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor smitsg » 27 mar 2016 23:31

Na een nieuwe bougiedop kan hij nu ook tegen de regen!

vrijdag ging ik met angst en beven naar mijn werk door de stromende regen, maar hij heeft het gered zonder probleem.

en terug scheen de zon en ik heb nog niet zo relaxed gereden op de brommer dit jaar 8) 8) 8) !

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
157 berichten
  • Pagina 7 van 8
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7