Uit welk jaar komt de tomos? 1995
Is het een snor of een brommer? Brommer
Wanneer ontstond het probleem? Vanaf moment van aankoop
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos? -
Wat is het probleem?
Hallo,
Ik ben sinds deze week in het bezit van een Tomos A35. Ik heb hem op marktplaats gekocht en ben er echt super blij mij. Echter na een stukje toeren lekte hij aardig wat olie bij het achterste tandwiel en ketting. Ook werd de hagelwitte achtervelg smerig van de olie. Nu heb ik mij door een kennis en een medewerker van een brommerzaak laten vertellen dat dit hoogst waarschijnlijk door een lekke keerring achter het voorste tandwiel komt. Nu heb ik vandaag een keerring gekocht maar dit lijkt de verkeerde te zijn. Echter heb ik dit niet kunnen testen omdat ik tegen een probleem aan loop.
Het probleem nou is dat, zo gauw ik het tandwiel eraf haal, ik niet weet hoe ik nu verder moet. Hieronder even een aantal foto's om het te verduidelijken:

Vanaf dat punt weet ik dus niet hoe ik nou verder moet (de)monteren.
Ik heb ook bij 2 post's op dit forum gelezen dat ik de zwarte ring moet los pielen met een schroevendraaier? Ik heb dat namelijk geprobeerd maar zo gauw ik dat doe ben ik bang dat ik iets forceer op afbreek. En is het ook de bedoeling dat ik het metalen deel waar het tandwiel op vast bijt eraf haal? ik ben daar namelijk ook niet in geslaagd.
Ik heb het internet afgezocht en op Youtube verschillende filmpjes bekeken om tot antwoorden te komen maar het is mij helaas nog niet gelukt. hopelijk kunnen jullie mij helpen...? En zouden jullie ook kunnen vertellen welk onderdeel welke naam heeft? Dat maakt het misschien wat makkelijker om te communiceren:)
Alvast bedankt!
Gr, Kees