• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Een klein beetje opvoeren (30 --> 38)

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
5 berichten • Pagina 1 van 1
Smit
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Smit » 22 okt 2017 10:22

Ik heb een A3 standaard tomos (49cc), qua motor onderdelen heb ik niks veranderd.

Ik wil graag mijn Tomos een klein beetje harder laten gaan. Ik had gehoord over een ander tandwiel maar daardoor kan je minder snel optrekken. Daarnaast hoorde ik over de uitlaat veranderen? Is dat het enige, of moet je daarbij alles gaan afstellen?

Ook vroeg ik mij af of er andere (eenvoudige) manieren zijn voor zo een kleine versnelling.

Alvast bedankt!
Mvgr.
Smit

Tomoslin
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Tomoslin » 23 okt 2017 21:27

Heb je een snor of brom?

Ik ben nog een pindabrein, maar dit las ik:
- Andere uitlaat is een goede optie, je hebt uitlaten voor betere tops(Standaard snel, homoet) en uitlaten voor beter optrekken.(Techno circuit, andere terugloop uitlaten). Als je dit doet zul je wel je sproeier waarschijnlijk moeten aanpassen en aan je Bougie kun je aflezen of de sproeier goed is/groter moet of kleiner moet.
- Hogedruk kop monteren. Dit zal je 2/3 km/uur extra geven, maar vooral betere trekkracht.
- Achtertandwiel: Hoe groter = hoe sneller je optrekt, hoe kleiner = hoe hoger je topsnelheid. Het een gaat wel ten koste van het ander. Ongeveer 1-1,5 km/uur extra per tand. Dus van tandwiel 33 naar 28 is 5-7,5 km/uur extra.
- Luchtfilter begrenzer verwijderen. (Hiervoor moet je wel weer kijken of de verhouding benzine/lucht goed is, kun je zien aan je bougie)
- Ontsteking op bromstand. Zorgt ervoor dat je brommer wat feller wordt.

Eigenlijk allemaal terug te vinden onder het kopje 'opvoeren''

Smit
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Smit » 25 okt 2017 10:11

Heb je een snor of brom?

Ik ben nog een pindabrein, maar dit las ik:
- Andere uitlaat is een goede optie, je hebt uitlaten voor betere tops(Standaard snel, homoet) en uitlaten voor beter optrekken.(Techno circuit, andere terugloop uitlaten). Als je dit doet zul je wel je sproeier waarschijnlijk moeten aanpassen en aan je Bougie kun je aflezen of de sproeier goed is/groter moet of kleiner moet.
- Hogedruk kop monteren. Dit zal je 2/3 km/uur extra geven, maar vooral betere trekkracht.
- Achtertandwiel: Hoe groter = hoe sneller je optrekt, hoe kleiner = hoe hoger je topsnelheid. Het een gaat wel ten koste van het ander. Ongeveer 1-1,5 km/uur extra per tand. Dus van tandwiel 33 naar 28 is 5-7,5 km/uur extra.
- Luchtfilter begrenzer verwijderen. (Hiervoor moet je wel weer kijken of de verhouding benzine/lucht goed is, kun je zien aan je bougie)
- Ontsteking op bromstand. Zorgt ervoor dat je brommer wat feller wordt.

Eigenlijk allemaal terug te vinden onder het kopje 'opvoeren''
Erg bedankt voor deze informatie!

Het wordt waarschijnlijk een nieuwe uitlaat, dat staat stoer en heeft dus ook werkelijk nut. Ik zal dan dus inderdaad mijn sproeier moeten aanpassen?

(Ik heb een snor)

Tomoslin
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Tomoslin » 01 nov 2017 09:08

Uitlaat is makkelijkste en een goede optie. Meestal moet je sproeier iets groter als je van de standaard S-bocht uitlaat naar een andere uitlaat gaat, maar dit kun je checken aan de bougie.
De bougie moet koffie-met-melk bruin zijn zoals ze dat noemen en dat kun je zien door de bougie er uit te draaien(met bougiesleutel). Wit = grotere sproeier, nodig zwart/nat=kleinere sproeier nodig

Nick__
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Nick__ » 21 nov 2017 20:18

Zelf heb ik een A3-S25 en deze loopt is van 30 naar 35 gegaan door de demper af te zagen, dus dat lijkt mij 't makkelijkst.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
5 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers