• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

65cc gaat erg langzaam

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
51 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
peterzoetermeer
Vaste forummer

Berichtdoor peterzoetermeer » 21 nov 2018 09:05

Zolang dat de flens niet een stuk van de doorlaat van de pijp afdekt lijkt me dat geen probleem

Krakbak
Tomosforummer

Berichtdoor Krakbak » 21 nov 2018 20:15

Zolang dat de flens niet een stuk van de doorlaat van de pijp afdekt lijkt me dat geen probleem
Dat doet de flens volgens mij in dit geval wel. Zal denk ik niet meer dan 1mm zijn maar toch een heel klein beetje.

peterzoetermeer
Vaste forummer

Berichtdoor peterzoetermeer » 22 nov 2018 10:15

Alle oneffenheden geven weerstand, een randje, bobbeltje, bochten, ruwheid van de wand. De snelheid in de uitlaat is wel hoog, maar door de hoge temperatuur is de lucht veel lichter dan aan de inlaat. Daar is een kleine vernauwing direct merkbaar: je regelt er zelfs je snelheid mee. Een klein beetje koolaanslag rondom in de uitlaatpijp merk je ook niet. Wat anders is het als je bv een pakking voor een snorfiets ertussen hebt, hiervan is het gat veel kleiner dan de pijp en dit geeft een abrupte snelheidsverhoging en dit heeft veel weerstand. De pakking en de pijp zou ook niet kleiner moeten zijn dan de opening op de cilinder. Toch interessant om even na te kijken.

Krakbak
Tomosforummer

Berichtdoor Krakbak » 23 nov 2018 20:57

Maar, je was dus van plan die uitlaat te vervangen en toen..... brak het tapeindje af. De rest is het begin van dit verhaal.
Wat je zou kunnen doen om te kijken of de uitlaat de oorzaak is omdat hij het niet kan verwerken, is de moertjes wat los draaien, dit geeft wel lekkage en dus een rotherrie maar het heeft minder weerstand. Als hij dan wel harder gaat weet je dus wat het is.
Ik heb het geprobeerd en het heeft me 10km/h opgeleverd (van 40 naar 50) en een stuk meer trekkracht, maar bovenin nog steeds niet helemaal top. Het zal dus aan de uitlaat liggen. Hij kwam ook hoger in de toeren met een wat losse uitlaat. Iemand een suggestie voor een goeie uitlaat onder een 65cc? Tecnigas next/sport, dmp reverse (als die überhaupt nog te krijgen zijn) of iets anders wat goed trekt.

peterzoetermeer
Vaste forummer

Berichtdoor peterzoetermeer » 24 nov 2018 12:49

Ik zou het nog even aankijken, hij is vast nog niet echt ingereden en de lage temperaturen werken ook niet mee. Van 40 naar 50 is wel 25% meer toeren (beste wel veel).
Over temperaturen gesproken, probeer eens een wat warmere bougie, ik zweer bij Champion L86C, mijn Tomos rijdt hier het lekkerste op, wie weet. Als het echt een verschil is moet je bij echt hoge temperaturen misschien weer terug naar NGK 7.
Hou ook de kleur in de gaten, misschien moet je je sproeier ook aanpassen.

Krakbak
Tomosforummer

Berichtdoor Krakbak » 24 nov 2018 13:44

Ik zou het nog even aankijken, hij is vast nog niet echt ingereden en de lage temperaturen werken ook niet mee. Van 40 naar 50 is wel 25% meer toeren (beste wel veel).
Over temperaturen gesproken, probeer eens een wat warmere bougie, ik zweer bij Champion L86C, mijn Tomos rijdt hier het lekkerste op, wie weet. Als het echt een verschil is moet je bij echt hoge temperaturen misschien weer terug naar NGK 7.
Hou ook de kleur in de gaten, misschien moet je je sproeier ook aanpassen.
Klopt de sproeier moet ik inderdaad nog veranderen deze was kurkdroog en leek wit te worden. Waar die eerst met sproeier 68 neigde naar nat. Hittegraad 6 heb ik nog liggen kan die wel eens proberen.

peterzoetermeer
Vaste forummer

Berichtdoor peterzoetermeer » 24 nov 2018 16:55

Hij krijgt bij dit toerental en deze sproeier dus te weinig benzine, met een grotere sproeier zou de snelheid best wel wat hoger zijn.

Krakbak
Tomosforummer

Berichtdoor Krakbak » 25 nov 2018 10:16

Hij krijgt bij dit toerental en deze sproeier dus te weinig benzine, met een grotere sproeier zou de snelheid best wel wat hoger zijn.
Ja inderdaad, maar ik kan niet eeuwig met een lekkende uitlaat blijven rijden. Dat heb je natuurlijk wel door. Worden de buurtjes niet blij van.

Krakbak
Tomosforummer

Berichtdoor Krakbak » 27 nov 2018 19:29

Kleine update:

Ik heb vandaag mn tecnigas next binnengekregen en eronder gehangen en nu trekt ie als een beest. Hij zit nog niet helemaal op zn top (momenteel 60/65) omdat de sproeier te véél klein is op het moment. Dus toch uiteindelijk eind goed al goed.

peterzoetermeer
Vaste forummer

Berichtdoor peterzoetermeer » 27 nov 2018 19:50

Zie je maar hoe belangrijk een uitlaat kan zijn.

Krakbak
Tomosforummer

Berichtdoor Krakbak » 28 nov 2018 13:31

Bedankt voor alle suggesties! Hoop dat ik in de toekomst ook nog een aantal mensen kan helpen.

Gesloten
  • Afdrukweergave
51 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki