• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Blokkerende kickstart

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
4 berichten • Pagina 1 van 1
Sybo
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Sybo » 02 mei 2019 23:38

hallo allemaal,
Ik was net met mijn tomos aan het rijden in het donker en hoorde een klein tikje ergens aan de voorkant wegkomen (alsof er een kiezeltje tegen mijn velg aan schoot) een paar seconden later hoorde ik het weer. daarna kon ik nog 1 minuut rijden en toen hoorde ik een reeks kleine tikjes en viel de brommer uit. Omdat ik in het donker reed kon ik ook niet zien of er ergens rook uit kwam dus dat weet ik niet. Toen ik stilstond en opnieuw probeerde te starten kwam ik erachter dan mijn kickstart alweer geblokkeerd was. Ik heb dit 1 keer eerder gehad maar toen was het even wachten en daarna deed hij het weer. Dat was vandaag niet het geval, ik heb even gewacht en de cilinder laten afkoelen maar de kickstart zit nogsteeds muurvast.

Het gaat om een tomos a3 met een 50 cc ei cilinder, ik heb eigenlijk alleen maar een nieuwe uitlaat eronder gezet, stekkers vervangen in de kabelboom en een nieuwe spanningsregelaar erop gezet.

De sproeier die ik in mijn carburateur heb zitten is 1 of 2 maatjes te klein maar ik heb niet het gevoel dat het een benzine probleem is aangezien ik de laatste tijd nooit problemen heb gehad met de benzine of caburateur (op een lekkende pakking na)

Ik hoop dat een van jullie een idee heeft van wat het zou kunnen zijn en hoe ik het probleem op kan lossen.

Krakbak
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Krakbak » 03 mei 2019 08:38

Dit lijkt mij op een vastloper, omdat je van uitlaat bent veranderd en de sproeier niet hebt aangepast loopt ie te arm. Als je langere tijd met een te arm afgestelde tomos rijdt heb je een grote kans op een vastloper. Het geen wat je eerder had is waarschijnlijk een warmloper geweest, omdat dat met het afkoelen van de cilinder opgelost is.
Ik zou als ik jou was het blok nakijken of er dingen zijn die kapot zijn gegaan, maar die reeks tikken lijkt mij een slecht teken.

Sybo
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Sybo » 04 mei 2019 21:31

Dit lijkt mij op een vastloper, omdat je van uitlaat bent veranderd en de sproeier niet hebt aangepast loopt ie te arm. Als je langere tijd met een te arm afgestelde tomos rijdt heb je een grote kans op een vastloper. Het geen wat je eerder had is waarschijnlijk een warmloper geweest, omdat dat met het afkoelen van de cilinder opgelost is.
Ik zou als ik jou was het blok nakijken of er dingen zijn die kapot zijn gegaan, maar die reeks tikken lijkt mij een slecht teken.
Ik heb de cilinder uit elkaar gehaald en ben erachter gekomen dat een van de borg veertjes die de zuigen op zijn plek helpen te houden los is geschoten en tussen de zuiger en de cilinderwand terecht is gekomen. De zuiger is onbruikbaar en de cilinder eigenlijk ook. Ik ga morgen de nieuwe onderdelen erop zetten en hopen dat ie dan weer lekker loopt. En om te voorkomen dat dit nog een keer gebeurt de sproeier vervangen door maat 50 (zit nu 46 in).

Sybo
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Sybo » 14 mei 2019 22:31

Ik heb inmiddels een nieuwe cilinder en zuiger op de tomos gezet. heb er een cilinder van een a5 opgezet daardoor moest ik helaas ook een nieuwe caburateur erop zetten maar hij loopt weer prima!

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
4 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers