• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

tomos revival valt tijdens rijden uit

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
18 berichten • Pagina 1 van 1
Gebruikersavatar
moped78
Pindabrein
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jun 2006 22:15
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor moped78 » 14 jun 2006 22:36

Ik ben sinds kort een trotse eigenaar van een tomos revival, :evil: die het natuurlijk nu al finaal heeft opgegeven. :evil: De reden van deze mail is dus een 'korte' vraag. Tijdens het rijden, vooral op langere stukken waar het gas hoger open staat houd de brommer er opeens mee op. Geen sputteren, geen rook, gewoon opeens stil. Daarna is hij weer aan te krijgen maar houd er na een steeds kortere tijd weer mee op. Totdat hij uiteindelijk helemaal niet meer wil starten. Daarnaast loopt ie ook heel erg slecht stationair. Als ik bij stoplichten geen gas bij geef slaat hij af. De carb is helemaal doorgelopen en schoon, de benzine loopt, luchtfilter schoon. Het enige wat ik nog kan bedenken is de cilinder ... (??) heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik zag op het forum dat jullie er nogal wat verstand van hebben. Alvast hartelijk dank! :evil:
Omhoog


Gebruikersavatar
moped78
Pindabrein
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jun 2006 22:15
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor moped78 » 14 jun 2006 22:50

ps. De bougie is ook nieuw en werkt prima, en ik heb de uitlaat er nog niet af gehad, kan het daar ook aan liggen? verstopping ofzo :?:
Omhoog

Joop56
Vastgeroeste forummer
Berichten: 905
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:05
Locatie: Heelsum
Contacteer:
Contacteer Joop56
Website
  • Citeer

Berichtdoor Joop56 » 14 jun 2006 22:56

Carburateur afstellen

Wil zeggen, sproeier afstellen (mate van benzine-toevoer dus)
ik denk zelf te veel benzine.
En je stationairschroef afstellen, er is een FAQ over het afstellen.
Maar de stationair schroef indraaien, dan starten, en dan telkens met een halve slag draaien totdat hij goed blijft lopen en niet uitvalt.
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
freaky_Tomos
Diehard
Berichten: 1623
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:49
Locatie: ypenburg/den haag
  • Citeer

Berichtdoor freaky_Tomos » 14 jun 2006 22:57

welke kleur is de bougie?

bruin is goed
zwart is sproeier te groot
kreidler powur in et schuurtje
Omhoog

Gebruikersavatar
Tossie
Pro Forummer
Berichten: 1938
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:43
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor Tossie » 14 jun 2006 23:10

Haal de cilinder er eens af? Ziet deze er nog goed uit?

En bekijk even de maat van de sproeierr, en welke setup rij je mee?
Omhoog

Gebruikersavatar
moped78
Pindabrein
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jun 2006 22:15
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor moped78 » 14 jun 2006 23:12

Bedankt voor de tips, ik zal nog eens checken welke sproeier er in moet. De monteur heeft er echter een standaard formaat in gezet, dus dat zou eigenlijk wel goed moeten gaan denk ik. Ik zal ook nog even kijken naar de bougie, heb ik daar een speciale sleutel voor nodig? En als ik de antwoorden begrijp heb ik de brommer tijdens het rijden dus gewoon verzopen? Het is namelijk wel vreemd dat ik de stationairschroef al helemaal ingedraaid heb en hij nog steeds slecht staionair loopt. Had, toen de brommer nog gewoon liep, ook helemaal geen choke nodig...

vreemd, vreemd.

En excuses voor het vragenvuur, dit is mijn eerste gemotoriseerde vervoer :oops:
Omhoog

Gebruikersavatar
Tossie
Pro Forummer
Berichten: 1938
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:43
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor Tossie » 14 jun 2006 23:18

Als je de schroef helemaal in draaid dan is het waarschijnlijk valse lucht, dus je brommer zuigt lucht aan waar dat niet moet.

Je hebt de carburateur eraf gehaalt om schoon te maken toch?
Controleer dan even of je alles er goed op heb gezet.
Omhoog

Gebruikersavatar
moped78
Pindabrein
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jun 2006 22:15
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor moped78 » 14 jun 2006 23:18

Haal de cilinder er eens af? Ziet deze er nog goed uit?

En bekijk even de maat van de sproeierr, en welke setup rij je mee?
cilinderschroeven zitten dus vastgeroest... en wat bdoel je met setup?

*sorry... beginner...*
Omhoog

Gebruikersavatar
Tossie
Pro Forummer
Berichten: 1938
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:43
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor Tossie » 14 jun 2006 23:21

De onderdelen die eronder zitten, daar doel ik dus op snelle onderdelen eventueel. Misschien dat je daar geen idee van hebt.
Omhoog

Gebruikersavatar
moped78
Pindabrein
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jun 2006 22:15
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor moped78 » 14 jun 2006 23:32

De onderdelen die eronder zitten, daar doel ik dus op snelle onderdelen eventueel. Misschien dat je daar geen idee van hebt.
De brommer is helemaal origineel en niet opgevoerd ofzo. heb met een paar dealers gepraat en daar werd gezegd dat het wel eens een kapotte cilinder kan zijn, de reparateur waar de brommer geweest is zei ook al tegen me dat hij de brommer niet goed stationair kreeg. begin een beetje bang te worden dat er een nieuw blok onder moet. Het standaard antwoord is 'dat kan van alles zijn meneer'. Ik zal de sproeier en de bougie nog eens checken. Heeft iemand enig idee hoe ik hem op dit moment nog een beetje lopend kan krijgen? eerst bougie schoonmaken en kleinere sproeier er in en dan weer starten? Na deze vragen zal ik jullie even met rust laten :)
Omhoog

Gebruikersavatar
Tossie
Pro Forummer
Berichten: 1938
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:43
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor Tossie » 14 jun 2006 23:36

Kijk eerst maar naar de maat sproeier en haal de cilinder eraf, daar kan je aan zien of deze vernieuwd moet worden of niet.
Omhoog

Gebruikersavatar
moped78
Pindabrein
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jun 2006 22:15
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor moped78 » 14 jun 2006 23:41

Kijk eerst maar naar de maat sproeier en haal de cilinder eraf, daar kan je aan zien of deze vernieuwd moet worden of niet.
Doe ik! Hartelijk dank voor de hulp. Ik laat binnenkort wel horen hoe ver ik er mee ben.
Omhoog

Tuning
Tomosforummer
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 mar 2006 19:48
Locatie: Nieuwveen ZH
  • Citeer

Berichtdoor Tuning » 15 jun 2006 11:16

Heb je er een andere tankdop op zitten???? ik heb net 1 dag een nieuwe Quadro e-start(Snor) met een andere tankdop met slot(hetzelfde probleem), ik heb net bij de dealer andere tankdopen gehaald.

Ik heb net met mijn brommer die orginele tankdop(die zonder slot) eropzitten en de zelfde problemen die jij hebt zijn weg. Mijn oude tankdop met slot laat niet goed lucht door waardoor me brommer steeds afsloeg onder het rijden en niet stationer draaid(gewoon dan uitvalt), de tank trekt dan vacuem.
Omhoog

Gebruikersavatar
moped78
Pindabrein
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jun 2006 22:15
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor moped78 » 15 jun 2006 16:27

Nee, dat kan het denk ik niet zijn. Er is al een gaatje in de tankdop geboord. Dus het vacuum zuigen zal wel niet gebeuren. Zou het niet misschien kunnen dat het pompje voor de olie kapot is? Dat ik enkel op euro 95 rijd?
Omhoog

Gebruikersavatar
Marco
Tomosforummer
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 okt 2005 12:41
Locatie: breda
Contacteer:
Contacteer Marco
Website
  • Citeer

Berichtdoor Marco » 15 jun 2006 20:07

Nee, dat kan het denk ik niet zijn. Er is al een gaatje in de tankdop geboord. Dus het vacuum zuigen zal wel niet gebeuren. Zou het niet misschien kunnen dat het pompje voor de olie kapot is? Dat ik enkel op euro 95 rijd?

als je olie pompje kapot zou zijn dan was ie met volgas rijden allang vastgelopen.

heb je / zijn er tijdens het schoonmaken van de carburateur wel nieuwe pakkingen tussen gegaan???

en wat ik ineens bedenk: is de onsteking nog wel 100%, laat dit eens controleren. ( bobine, of condenstator kapot mischien )

en welke hittegraad bougie zit erin??? met een 8je rijd je met alles orgineel het beste.

En ik zou het filtertje van je benzine kraantje eens even schoon maken. hier kan ook soms wat vuil gaan zitten.

en wat voor geluid maakt ie tijdens het wegvallen.
een Booowwaapppppp geluid, of valt ie echt ineens weg??
Tomos Revival: A35 blok, 65cc airsal / eurokit (44mm), doppler race membraam, standaard kop, aangepast standaard filter ,15.15 Dell‘orto SHA, 15mm olie injectie spruitstuk, sproeier 70, Homoet 4P uitlaat, 26-24 vertanding. Top : 80
Omhoog

Gebruikersavatar
freaky_Tomos
Diehard
Berichten: 1623
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:49
Locatie: ypenburg/den haag
  • Citeer

Berichtdoor freaky_Tomos » 15 jun 2006 22:07

een 8je :roll:

beetje koud moet ik je seggen
kreidler powur in et schuurtje
Omhoog

Gebruikersavatar
Marco
Tomosforummer
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 okt 2005 12:41
Locatie: breda
Contacteer:
Contacteer Marco
Website
  • Citeer

Berichtdoor Marco » 16 jun 2006 20:44

een 8je :roll:

beetje koud moet ik je seggen
Wordt wel min of meer aanbevolen door de dealers,

en bij mij rijd hij met een 8je beter dan met een 5je of 6je

maar kan geen kwaad om eens te proberen :wink:
Tomos Revival: A35 blok, 65cc airsal / eurokit (44mm), doppler race membraam, standaard kop, aangepast standaard filter ,15.15 Dell‘orto SHA, 15mm olie injectie spruitstuk, sproeier 70, Homoet 4P uitlaat, 26-24 vertanding. Top : 80
Omhoog

Gebruikersavatar
moped78
Pindabrein
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jun 2006 22:15
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor moped78 » 16 jun 2006 22:22

is de onsteking nog wel 100%, laat dit eens controleren. ( bobine, of condenstator kapot mischien )

en welke hittegraad bougie zit erin??? met een 8je rijd je met alles orgineel het beste.

En ik zou het filtertje van je benzine kraantje eens even schoon maken. hier kan ook soms wat vuil gaan zitten.

en wat voor geluid maakt ie tijdens het wegvallen.
een Booowwaapppppp geluid, of valt ie echt ineens weg??[/quote]

Bobine zou het wel eens kunnen zijn, filter is verder schoon.

De brommer maakt tijdens het uitvallen dus geen lawaai, hij valt stil uit en rolt gewoon door (voor 50 meter :wink: )
Ik ga morgen proberen met extra mankracht de cilinder er af te halen om de binnenkant te controleren.
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
18 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.