• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Vragen over cilinder en andere afstelzaken

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
96 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende
tomosgissa
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor tomosgissa » 23 jan 2021 19:19

Nou met heel veel boren, heel veel kruipolie, en heel veel tikken eindelijk de achterbrugas er uit, alles zit nu weer in elkaar, ik heb toen hem gestart maar toen kwam het volgende probleem... Ik heb een nieuwe 50cc dmp cilinder er op gezet met nieuwe pakkingen en een nieuwe zuiger. Nu hoor ik ineens een zacht tikkend geluid, alsof je met een sleuteltje tegen de cilinder aan tikt. Kan dit kwaad?

fons716
Hopeloos verslaafd
Contacteer:
Contacteer fons716

Berichtdoor fons716 » 23 jan 2021 22:01

Een budget cilinder Is heel slecht afgewerkt en heeft scherpen randen aan de poorten, brevels aanbrengen helpt vaak tegen die geluidjes.

tomosgissa
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor tomosgissa » 23 jan 2021 22:35

Een budget cilinder Is heel slecht afgewerkt en heeft scherpen randen aan de poorten, brevels aanbrengen helpt vaak tegen die geluidjes.
wat bedoel je precies met brevels? kan er niks over vinden... Is het een risico om met die slecht afgewerkte randen gewoon te gaan rijden?

FRANK59oldie
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor FRANK59oldie » 23 jan 2021 22:52

Met BEVELS wordt bedoeld dat je de scherpe kanten afbraamd, meestal met een dremel en slijpsteentje of freesje.
Tevens moet je de inlaat, waar je membraam op komt ,groter en breder maken bij de DMP, netjes vierkant

peterzoetermeer
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor peterzoetermeer » 24 jan 2021 09:40

De bedoeling is een schuin kantje te maken aan de scherpe randen. Als dit een mooi vlak randje is noemt men dit een FACET. Zoals bij edelsteen-slijperijen een is dit een bekende uitdrukking. In de GLAS-industrie noemt men dit een BEVEL.
Mijns inziens is het aanbrengen van een afronding een betere optie.

fons716
Hopeloos verslaafd
Contacteer:
Contacteer fons716

Berichtdoor fons716 » 24 jan 2021 12:01

Het is idd bevels Frank, bericht heb ik met de iphone verstuurd...ik zal de volgende keer eens beter opletten.

tomosgissa
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor tomosgissa » 24 jan 2021 16:40

Gedoe gedoe gedoe, het tikken was minder geworden, ketting er op gezet en gaan rijden langzaam. Toch wel verassend weinig top snelheid. uitlaat ontkoold, toen liep hij ineens nog slechter. Demper er uit en hij ging ineens als een speer. --> demper schoongemaakt en uitgeblazen en loopt nu wel weer maar toch maar op een top van 20-25. ook stottert hij erg als ik het gas los laat.... iemand nog tips?

fons716
Hopeloos verslaafd
Contacteer:
Contacteer fons716

Berichtdoor fons716 » 24 jan 2021 16:52

Welke cilinder heb je eigenlijk gekocht 25 km/h of 40 km/h ?
Welke sproeier zit erin en heb je een snor uitlaat ?

tomosgissa
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor tomosgissa » 24 jan 2021 17:22

Welke cilinder heb je eigenlijk gekocht 25 km/h of 40 km/h ?
Welke sproeier zit erin en heb je een snor uitlaat ?
25 km cilinder, sproeier 50 en snelle uitlaat dus niet die rare bocht er in. ik heb je ook even een privebericht gestuurd

fons716
Hopeloos verslaafd
Contacteer:
Contacteer fons716

Berichtdoor fons716 » 24 jan 2021 18:49

Dit hoor ik vaker, wat FRANK59oldie al schreef(waar je membraam in komt ,groter en breder maken bij de DMP, netjes vierkant)
Membraan pakking op de inlaat van de cilinder leggen dan zie je het meteen, bij tomoshop geven ze dat bij de 40 km/h versie aan, verwacht dat de 25 km/h dat ook heeft omdat de cilinders hetzelfde zijn, enkel de zuiger is anders. (Het kan zijn dat je de membraanpoort zelf nog iets moet afwerken voor het membraan, dit kan met een vijl en/of dremel!)

Als dat gat in de cilinder net iets te klein is of de hoeken zijn te rond dan kunnen de klepjes van het membraan niet goed open.

tomosgissa
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor tomosgissa » 24 jan 2021 21:55

Dit hoor ik vaker, wat FRANK59oldie al schreef(waar je membraam in komt ,groter en breder maken bij de DMP, netjes vierkant)
Membraan pakking op de inlaat van de cilinder leggen dan zie je het meteen, bij tomoshop geven ze dat bij de 40 km/h versie aan, verwacht dat de 25 km/h dat ook heeft omdat de cilinders hetzelfde zijn, enkel de zuiger is anders. (Het kan zijn dat je de membraanpoort zelf nog iets moet afwerken voor het membraan, dit kan met een vijl en/of dremel!)

Als dat gat in de cilinder net iets te klein is of de hoeken zijn te rond dan kunnen de klepjes van het membraan niet goed open.
Ik had je nog een PB gestuurd had je die toevallig al gezien? :P

fons716
Hopeloos verslaafd
Contacteer:
Contacteer fons716

Berichtdoor fons716 » 25 jan 2021 10:47

Dat heb ik gezien, voor foto's en filmpjes te sturen is WhatsApp wel makkelijk en snel....alleen hebben de andere mensen die mee lezen of een soort gelijk probleem hebben hier niets aan.

Foto's uploaden op bv imgbb en hier plaatsen is wel iets meer werk maar dan kan iedereen het wel zien en je eventueel ook helpen.

tomosgissa
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor tomosgissa » 25 jan 2021 10:59

Dat heb ik gezien, voor foto's en filmpjes te sturen is WhatsApp wel makkelijk en snel....alleen hebben de andere mensen die mee lezen of een soort gelijk probleem hebben hier niets aan.

Foto's uploaden op bv imgbb en hier plaatsen is wel iets meer werk maar dan kan iedereen het wel zien en je eventueel ook helpen.
Goed punt, heb een filmpje van het gerinkel geplaatst in de facebook groep van Tomosforum: https://www.facebook.com/10000423984179 ... 847040659/

De poorten van de DMP cilinder ga ik dan inderdaad maar vijlen in de hoop dat dit de prestaties wat omhoog gaat brengen. Ook dacht ik er aan om een 28mm tecno bos fuego uitlaat te bestellen, zodat het probleem van een verkoolde uitlaat/demper sowieso verholpen is en de prestaties misschien ook wat omhoog gaan door de upgrade van 22mm -> 28mm

ik heb nu sproeier 50 er in zitten origineel en heb het idee dat de bougie net iets te licht is dus wil sproeier 52-53-54-56 er bij bestellen, zit ik goed met die range?

fons716
Hopeloos verslaafd
Contacteer:
Contacteer fons716

Berichtdoor fons716 » 25 jan 2021 14:34

Een 28mm tecno bos fuego is een slechte keuze.
Een demper van de speedy is simpel aan te passen en ook makkelijk schoon te maken.
Waarom heb je eigenlijk geen 40 km/h cilinder genomen want het verschil zit in de zuiger en niet in de cilinder.

Opletten want imitatie sproeiers zijn kleiner dan de echte dellorto sproeiers, originele hebben een logo erop, de imi niet.
Afbeelding

tomosgissa
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor tomosgissa » 25 jan 2021 14:49

Een 28mm tecno bos fuego is een slechte keuze.
Een demper van de speedy is simpel aan te passen en ook makkelijk schoon te maken.
Waarom heb je eigenlijk geen 40 km/h cilinder genomen want het verschil zit in de zuiger en niet in de cilinder.

Opletten want imitatie sproeiers zijn kleiner dan de echte dellorto sproeiers, originele hebben een logo erop, de imi niet.
Afbeelding
wat zou ik dan het beste kunnen doen om hem iets sneller te laten lopen? die cilinder vrij maken of toch een airsal cilinder kopen? geen 40km cilinder genomen omdat ik dacht dat hij dan te hard zou gaan... dat van die sproeiers was ik van op de hoogte was van plan om gewoon originele te kopen

fons716
Hopeloos verslaafd
Contacteer:
Contacteer fons716

Berichtdoor fons716 » 25 jan 2021 15:42

Welke top snelheid mag hij dan lopen?

tomosgissa
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor tomosgissa » 25 jan 2021 17:00

Welke top snelheid mag hij dan lopen?
35, wil gewoon geen wok status. Heb net even snelheid gemeten met gps en kwam op een top van 22, dat lijkt mij toch niet helemaal in orde

fons716
Hopeloos verslaafd
Contacteer:
Contacteer fons716

Berichtdoor fons716 » 25 jan 2021 18:20

Dan geen Airsal kopen want 35 moet met de dmp ook makkelijk kunnen met een brom uitlaat en wat kleine aanpassingen en een goede afstelling.

Geen idee hoe oud je tomos is maar als je een ontsteking hebt met 4 spoelen dan kun je die in de meeste gevallen op brom stand zetten waardoor hij iets beter loopt, vanaf 2008 gaat dat niet meer.

Kijk even welk achter tandwiel erop zit, kun je geen getal vinden dan even tellen.

tomosgissa
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor tomosgissa » 25 jan 2021 19:51

Dan geen Airsal kopen want 35 moet met de dmp ook makkelijk kunnen met een brom uitlaat en wat kleine aanpassingen en een goede afstelling.

Geen idee hoe oud je tomos is maar als je een ontsteking hebt met 4 spoelen dan kun je die in de meeste gevallen op brom stand zetten waardoor hij iets beter loopt, vanaf 2008 gaat dat niet meer.

Kijk even welk achter tandwiel erop zit, kun je geen getal vinden dan even tellen.
dus cilinder er af halen en cilinder beter afwerken? ontsteking staat idd op snorstand nog dus dat ga ik ook aanpassen!
nog een vraag, de tomos schakelt soms lastig over naar de 2e (doet dit wel altijd maar soms pas na 4-5 seconden) maar bokt/schokt enorm als je het gas loslaat. Wat kan dit zijn?

FRANK59oldie
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor FRANK59oldie » 25 jan 2021 21:01

Als je de DMP cilinder beter afwerkt,gaat ie zelfs beter dan een originele cilinder.

Bij gaat ie na bijwerken ongeveer 42km ,met 31 atw
Met 12mm carb,sproeier 52
Bromzuiger met sleuven
Standaard sigaar uitlaat met 22mm bocht
Bromstand ontsteking
Spruitstuk ontgrenst
Standaard luchtfilter

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
96 berichten
  • 1
  • 2