Nee heb hem gekocht van tomosparts als setje van de officiele 5mm dellorto sproeiers.Ik zou zeker even een deo test doen, is die spr 58 een imi?
Oke na ongeveer 4 uur zitten te klooien met de *** carburateur ben ik er achter gekomen dat de carburateur niet meer goed is. Hij heeft zuigt volgensmij op 2 plekken valse lucht aan. Toen ik de carburateur kocht zat er ook een sproeier 72 in, wat ik al apart vond (14/12). Dit is namelijk echt exstreme overkill. Maarja niks aan te doen.Als het deze zijn en de afbeelding klopt, is het imi spul https://www.tomos-parts.nl/sproeierset- ... rs-5-stuks
Bedankt voor de reactie, "het gebruik zal wat hoger zijn". Betekend dit als in 20% meer of echt 50% meer. Zal je verder ook nog een verschil in kracht merken ondanks de snor cylinder?Een 15 mm kan ook, verbruik zal wat hoger zijn.
Top, bedankt hopelijk loopt dan dan wel weer goed. Rond welke sproeier zal je denk ik zitten?Het verschil in benzine gebruik heb ik nooit gemeten maar het valt best mee.
Anders iets minder gas geven want dat laatste stukje gaat hij toch niet veel harder van lopen....rij zelf meestal 45 a 50 km/h en dan is hij best zuinig voor mijn gevoel.
Een 15 mm trekt iets beter dan een 12 mm (heb wel een zuiger met sleuven)
Ik moet natuurlijk dan ook een ander membraam erin zetten. Voor welk membraampje moet ik dan gaan?Het verschil in benzine gebruik heb ik nooit gemeten maar het valt best mee.
Anders iets minder gas geven want dat laatste stukje gaat hij toch niet veel harder van lopen....rij zelf meestal 45 a 50 km/h en dan is hij best zuinig voor mijn gevoel.
Een 15 mm trekt iets beter dan een 12 mm (heb wel een zuiger met sleuven)
Bedankt hiermee kan ik prima aan de slag!Membraan snel is een leuk verkoop trucje en heeft weinig zin, dus zonde van het geld.
Je cilinder en zuiger zijn 38 mm dus kopje en pakking horen ook 38 mm te zijn, bromkopje is prima.
Helaas vermelden ze niet bij alle koppakkingen de dikte, gebruik zelf een Puch maxi koppakking van 0,5 mm dik...steek is hetzelfde.
Als je sproeiers geen logo hebben met spr 64 beginnen want imi sproeiers zijn kleiner.
Een NGK 6 kan prima.
Heb intussen (al een weekje) alles erop zitten.Membraan snel is een leuk verkoop trucje en heeft weinig zin, dus zonde van het geld.
Je cilinder en zuiger zijn 38 mm dus kopje en pakking horen ook 38 mm te zijn, bromkopje is prima.
Helaas vermelden ze niet bij alle koppakkingen de dikte, gebruik zelf een Puch maxi koppakking van 0,5 mm dik...steek is hetzelfde.
Als je sproeiers geen logo hebben met spr 64 beginnen want imi sproeiers zijn kleiner.
Een NGK 6 kan prima.
Je hebt er niks aan als je bij de membraan cilinder nog met een dichte zuiger rijd.Beste tomos fans.
Wat is het voordeel van een brom carburateur op je snorfiets?
Mijn setup:
22 mm bocht uitlaat, demper ingekort
stage 6 openluchtfilter
originele dellorto 14-9
sproeier 56
tandwiel verhouding 26-33
blok verder in orde, dus niks lekkend, nieuwe ketting, olie etc
Ik las op dit forum dat veel mensen dingen hadden gezegd als, hij start makkelijker, makkelijker af te stellen, gaat sneller, minder stotteren etc etc. Mijn top is op dit moment 39.
Hoor het graag!
Vraag me af wat uberhaupt het voordeel is van je openlucht schuim filter.. Zet de originele er maar op, kan je prima naar beneden in sproeier maat en het scheelt je ook nog een hoop extra verspilde benzine..Is dit een beetje een aardig kleurtje? De bougie is <1 week oud, heb er nog niet super veel op gereden maar wel zo'n 40 km. Met mijn nieuwe setup zit er een kilomenter of 15 op. (Bougie NGK B6HS)Origineel is hij zeker niet maar ik wil gewoon dat hij goed en netjes loopt, helaas doet een snor dat niet omdat hij door verschillende dingen begrenst wordt....de 9 mm carb is vaak vloeken dus gebruik ik minimaal een 12 mm.
Snor cylinder/ zuiger/ kop
Dellorto 14/12 sproeier 58
Openlucht schuim filter
22mm speedy met ingekorte demper
26/33
snor stand
Ontgrenst spruitstuk
(Top 35 km/uur)
Ik rijd momenteel ook met originele tomos cilinder en snor zuiger en brom kop, op top gaat dit kut lopen en heel veel toeren maken.. Zeker dat je daar een 33 achtertandwiel hebt die dat effect alleen naar erger maakt.Moet ik dan ook voor een hitte graad 7 gaan of kan ik dan nog met een 6 doorgaan?
want dan wordt het:
50 cc snor zuiger, brom kop
dell. 15/15
22mm speedy ingekorte demper
26/33
openlucht filter schuim
Heb intussen (al een weekje) alles erop zitten.Membraan snel is een leuk verkoop trucje en heeft weinig zin, dus zonde van het geld.
Je cilinder en zuiger zijn 38 mm dus kopje en pakking horen ook 38 mm te zijn, bromkopje is prima.
Helaas vermelden ze niet bij alle koppakkingen de dikte, gebruik zelf een Puch maxi koppakking van 0,5 mm dik...steek is hetzelfde.
Als je sproeiers geen logo hebben met spr 64 beginnen want imi sproeiers zijn kleiner.
Een NGK 6 kan prima.
Het membraam wat ik heb gebruikt is een aangepaste. Dus die is een stuk groter, met een carbon plaatje.
Daarnaast heb ik het "lowprofile" een beetje opgegeven dus mijn top van 35 is nu gewoon met een atw 28 op 45 km/u.
Wat wel echt super goed van mijn tos is, is de gas reactie. Een maat van mij had een 65 cc airsall met een 19mm carb etc etc en die liep 78 ofzoiets. Maar die was zeer onder de indruk van de gasreactie. Het is bijna een superbike. Je beweegt de gas hendel en direct schiet die omhoog.
Dus nu:
50cc snor,
50cc hogedruk kop, dunne kopppakking
15/15 carb 15mm spruitstuk
22mm speedy
openlucht filter
bromstand
aangepast carbon membraam
26/28 tw
loopt op tot 45/46 en trekt tot nu toe alle vespa'tjes eruit bij het stoplicht.
Nogmaals bedankt voor de hulp. Rijd ook vele malen lekkerder dan atw 33 haha.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten