Even kijken of ik de juiste afstelstappen goed heb.
mogelijkheid 1
plaats een schuifmaat of een micrometer
draai vliegwiel tot zuiger bdp heeft bereikt en zet de meters op 0 en markeer op het carter een streep en op het vliegwiel
vervolgens draai ik 18 - 20mm terug voor mijn voorontsteking en markeer deze ook op het vliegwiel gelijk met de streep op het carter.
monteer de scoop en zoals aangegeven met een accuboormachine kan de krukas worden rondgedraaid.
Als goed is dient de lichtflits op de voorontsteking plaats te vinden.
afhankelijk daarvan verdraaien ontsteking naar vroeger of later.
mogelijkheid 2.
Door het verwijderen van de spie in de krukas en het verdraaien van het vliegwiel zou hij ook eventueel ook op tijd gezet kunnen worden.
Klopt dit ?
Zal vanavond weer mijn tijd doorbrengen tussen de brommerdelen en benzinelucht en jullie op de hoogte houden.
een vraag tussendoor.
Kan het zijn dat het achteruit draaien van het achterwiel ook te maken kan hebben met de krukas. Deze is ook vervangen, en misschien zit er een verschil in? ik weet het niet.
de stator is ook afhankelijk van de bobine toch?
wederom dank voor jullie bijdrage