Heb in maart 2006 een nieuwe flexer gekocht.
Topsnelheid van 25 km p/u, snor uitvoering dus.
Het rijdt redelijk, het snort, het knort af en toe op volle snelheid komt langzaam op gang bij een koude start, maar ach hij is immers begrensd.
Voor de branstof kreeg ik als advies mee 1:50 mengen, zo gezegd zo gedaan.
In mei heb ik er door diezelfde rijwielhandelaar een imitatie uitlaat erop laten zetten (zonder die S bocht erin), andere sproeier (51), originele luchtfilter aan laten passen en de carburateur wat bijgesteld.
Scheelt me ongeveer 10 km p/u, maar bij volle snelheid 35km p/u leek het alsof ie een beetje verzoop, iets minder gas en het reed een stuk beter, echter heb ik inmiddels al weer 3x op korte termijn een warmloper gehad (verdorie).
Ben inmiddels terug geweest naar de dealer, moest toch nog een 500 km beurt hebben, mijn verhaal gedaan over dat warmlopen bla bla bla, belt er een dag later een zeer klant onvriendelijke snotneus op dat de cilinder droog staat !@#$%$# ik gebruik niet genoeg olie, was inmiddels al 1:40 gaan mengen, hij suggereerde dat ik mischien wel 1:400 mengde.
5liter euro +125 ml olie (door hun geleverd) is toch 1:40 word ik nu gek!!!! totale kosten buiten de service beurt 104 euri's
Ik heb het gevoel dat hier toch iets anders aan de hand is, waarom willen ze mij de verantwoording in mijn schoenen schuiven??, moet wel zeggen dat de snorfiets na de onderhouds beurt een stuk beter rijdt (37 38 km p/u), beter dan voorheen, alleen stationair valt ie nu na een paar minuten uit, ook al is ie warm.
probleem nu is dat wanneer ik dus gewoon 1:40 blijf mengen ik over een tijdje weer terug kan naar de rijwielhandelaar, zal echter wel een andere zijn want ik voel me behoorlijk gen.....id!!
graag wat reactie's van jullie