Hoi iedereen, ik heb een probleempje. Ik heb nu een Tomos, uitgerust met 65cc dmp tecno circuit van tomoshop, incl 15/15 carb. Helaas rijdt hij met atw 24 maar 60 km/h. Dit is voor mij niet voldoende. Ik heb meerdere opties, in de hoop dat er een zou kunnen werken.
1. Ik heb van iemand gehoord dat je een membraan kan slijpen om het harder te laten gaan, maar weet niet of dit echt werkt. Ik heb in het verleden geprobeerd een malossi Carbon membraan geprobeerd te monteren, maar toen kwam er heel veel benzine pruttelen uit de achterkant van de carburateur, hij stond alleen met choke stationair even aan, maar viel daarna uit. Wat is de oorzaak hiervan?
2. Nieuwe uitlaat, terugloop. Ik zit dan te twijfelen tussen tecno estoril en tecnigas. Welke is beter, en zal het mijn prestaties echt verbeteren?
3. Tandwielen vervangen. Ik heb tot mijn beschikking een vtw 31, die kan ik naar een zaak brengen en dan laten passen, en atw 22 er op zetten.
Ik heb verder ook geen probleem als valse lucht, maar zou het ergens anders aan kunnen liggen? Ik heb ook een vliegwiel met tandjes voor e start, maakt dat het zwaarder voor de motor en beïnvloed dat de snelheid erg?
Hebben jullie nog verder suggesties die het liefst niet al te veel kosten? Groet Ccer