Als het van die inbus bouten zijn kun je proberen om de kop eraf te boren zodat de uitlaat er af kan. Dit haalt vaak de spanning eraf en dan kan je met een griptang ze eruit draaien.
Als het van die inbus bouten zijn kun je proberen om de kop eraf te boren zodat de uitlaat er af kan. Dit haalt vaak de spanning eraf en dan kan je met een griptang ze eruit draaien.
@ macksly
zijn zo goed als rond.
Dop schiet er overheen.
Aha fons, goed punt. Wel raar om een uitlaat vast te zetten met normale bouten. Dan zou ik alsnog proberen om de kop eraf te boren. Eerst met een center pons en een klein boortje zorgen dat je in het midden een gaatje krijgt. Dan uitboren.
Of je kan met een dremel en een klein slijpschijfje voorzichtig de kop eraf proberen te slijpen.
Ik heb er een klein sleufje in gekregen en tik er nu met een hamer en schroevendraaier op. Ook nog geen beweging.
Wordt inderdaad waarschijnlijk dus uitboren.
Wel een beetje link, niet dat ik het schroefdraad in de cilinder beschadig
Ik zou alleen de kop van de bout eraf boren/slijpen en dan het schroefdraad wat nog in de cilinder zit er uitdraaien met een griptang. Voor het laatste, misschien moet je het draad daarvoor eerst nog inspuiten met kruipolie.
Als het echt vast zit door roest wordt het lastig, kruipolie werkt niet in een half uurtje en de meest olie ligt dan op de grond.....boor je de kop eraf dan blijft er weinig over voor de griptang.
Ik zaag dan de bocht door en haal de cilinder eraf zodat ik de cilinder onder de kolomboormachines kan opspannen, dan kun je netje in het midden van de bout boren....en recht.
Zo te zien zit het lekker vast.
Al zou je er een koppelmoer aan lassen zodat een dop 10 weer goed past dan breek waarschijnlijk de bout als je hem met veel kracht los moet draaien....het is maar een m6 boutje.
Kop eraf boren dan kan de uitlaat eraf, de rest van de bout er netjes uitboren lukt de meesten niet als je geen kolomboormachine hebt.
Meestal wordt het dan een andere cilinder scoren voor de meeste hobbyisten.
Origineel zitten er tapeindje in de cilinder waar je dus een moer op draait.
Jij hebt het over schroeven (die draai je in hout of in een plug) ik ga er dan vanuit dat je dan bouten bedoelt.
Als er bouten gebruik zijn kun je ze laten schrikken dmv een stuk massief staal op de kop van de bout te zetten en er meerdere keren met een hamer erop slaan, daarna rond tikken met een kleine beitel....niet met een schroevendraaier want het handvat dempt de klap teveel en je sloopt je schroevendraaier.
Moer kun je ook een met een stiftslijper bijna door frezen, dus tapeind niet raken, daarna met een beitel rond tikken dan barst de moer open.
Deze gebruik ik maar je heb ze ook op 230 volt. https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-p ... oTEALw_wcB