• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Hogedruk kop

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
12 berichten • Pagina 1 van 1
DrAcoreX
Tomosforummer
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 aug 2006 23:40
  • Citeer

Berichtdoor DrAcoreX » 16 aug 2006 00:46

Ik had een paar vragen over de hogedruk kop

1) als je hogedruk kop 50 cc bij 65 cc + 16/16 cabra etc ondergooit moet je het dan nog inrijden of niet? ( Alle onderdelen zijn nieuw dan )
2) wat voor een precentaties geeft je hogedruk kop?
3) hoe maak je je hogedruk kop ( ik heb gekeken maar ik begreep het niet egt )

Kan iemand me helpen?

alvast bedankt, laurens
Omhoog


topleader
Vaste forummer
Berichten: 222
Lid geworden op: 10 mei 2006 18:41
  • Citeer

Berichtdoor topleader » 16 aug 2006 10:50

1.Nieuw blok / gereviseerd blok 500 Km
Nieuwe cilinder 500 Km
Nieuwe zuiger 300 Km
Nieuwe zuigerveren 200 / 250 Km

dus voor het inrijden moet je ongeveer 500 km inrijden

2. veel trekkrach en je top gaat iets hoger

3.een gladde ondergrond en dan gewoon met nat schuurpapier(op de plaat) je je kop over die plaat halen. zo schuur je de randjes die er staan weg.

ik hoop dat ik je genoeg heb geholpen

MVG, Topleader
Omhoog

DrAcoreX
Tomosforummer
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 aug 2006 23:40
  • Citeer

Berichtdoor DrAcoreX » 16 aug 2006 10:53

ik snap nog steeds niet hoe je die hogedruk moet maken :S

maar de rest snap ik wel ;)
Snor-Tomos

26 Vtw
33 Atw
techno uitlaat
70 cc
15/15 delerto 64 sproeier

65 kmh ;) en trekt als een gek!
Omhoog

Gebruikersavatar
Robin
Vastgeroeste forummer
Berichten: 647
Lid geworden op: 01 okt 2005 21:09
Locatie: Nuth
  • Citeer

Berichtdoor Robin » 16 aug 2006 18:42

Een hogedruk kop kan je op verschillende manier maken.
Je oude verbrandingskamer vol lassen en een nieuwe eruit draaien.

Een glasplaat en een stuk schuur papier en je verbranding ruimte kleiner maken zodat de verbrandings ruimte dichter bij je zuiger komt.
Omhoog

Gebruikersavatar
Volty
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1404
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:03
  • Citeer

Berichtdoor Volty » 16 aug 2006 20:22

1.Nieuw blok / gereviseerd blok 500 Km
Nieuwe cilinder 500 Km
Nieuwe zuiger 300 Km
Nieuwe zuigerveren 200 / 250 Km
...
Da's wel erg veel, 500 km voor een nieuw blok klopt wel, maar een cilinder rij je ongeveer 100 km in, een zuiger 25 km en zuigerveertjes 20 km.. wel netjes warmrijden natuurlijk, anders heb je het zo ook weer kapot.
Afbeelding
Tomos a35 'Homos' Kreidler Florett TRS BMW 318i Baur TC BMW 1502 project
Omhoog

DrAcoreX
Tomosforummer
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 aug 2006 23:40
  • Citeer

Berichtdoor DrAcoreX » 16 aug 2006 22:51

Hoe moet je het precies de hogedruk kop maken?

glasplaat met daaromheen schuurpapier

en dan de cilinderkop over het schuurpapier vrijfen?

of wat kan iemand me dit uitleggen?

en volty wat bedoel je met netjes warmrijden?
Snor-Tomos

26 Vtw
33 Atw
techno uitlaat
70 cc
15/15 delerto 64 sproeier

65 kmh ;) en trekt als een gek!
Omhoog

Gebruikersavatar
freak
Vastgeroeste forummer
Berichten: 753
Lid geworden op: 06 dec 2005 08:00
  • Citeer

Berichtdoor freak » 17 aug 2006 01:39

een hoge druk kop precenteerd niks,dat doet een stofzuiger verkoper :lol:
een hoge druk kop zorgt dat je tegen druk groter word waardoor hij meer PRESTEERD :wink:

op je cilinderkop zit een verdikking die tegen de cilinder aan komt.
door deze verdikking dunner te maken,maak je een hoge druk kop.
de ruimte tussen de zuiger en de kop(je verbrandings kamer) word kleiner.
je motor krijgt meer compressie en daardoor meer trek kracht wat je door een andere tandwiel verhouding weer kunt omzetten in snelheid.

om ervoor te zorgen dat je kop vlak blijft tijdens het afschuren,kun je um op een glasplaat leggen,een vel schuurpapier er tussen(niet te grof) en met een draaiende beweging deze verdikking afschuren.
let wel op dat er 1mm moet blijven staan,daar anders je zuiger tegen de kop tikt.
als er bv nog 1,5mm op zit haal je het schuurpapier weg,en spuit wat jif(vloeibaar schuurmiddel) op die glasplaat,om de schuurkrassen weg te polijsten.
als je nu je kop er op zet,zul je gelijk vernemen dat ie meer compressie geeft en je trek kracht behoorlijk beter word.
afhankelijk wat je zelf wilt,hoe fel ie moet optrekken,kun je er een kleinere tandwiel op zetten.
elk tandtje minder op een tandwiel zorgt voor ongeveer 5km meer snelheid.
ik hoop dat deze uitleg je duidelijk genoeg is.
grtz freak.
Omhoog

Tomos_Power1
Vastgeroeste forummer
Berichten: 548
Lid geworden op: 23 mar 2006 17:27
Locatie: Sassenheim, Zuid-Holland
  • Citeer

Berichtdoor Tomos_Power1 » 17 aug 2006 08:58

een hoge druk kop precenteerd niks,dat doet een stofzuiger verkoper :lol:
een hoge druk kop zorgt dat je tegen druk groter word waardoor hij meer PRESTEERD :wink:

op je cilinderkop zit een verdikking die tegen de cilinder aan komt.
door deze verdikking dunner te maken,maak je een hoge druk kop.
de ruimte tussen de zuiger en de kop(je verbrandings kamer) word kleiner.
je motor krijgt meer compressie en daardoor meer trek kracht wat je door een andere tandwiel verhouding weer kunt omzetten in snelheid.

om ervoor te zorgen dat je kop vlak blijft tijdens het afschuren,kun je um op een glasplaat leggen,een vel schuurpapier er tussen(niet te grof) en met een draaiende beweging deze verdikking afschuren.
let wel op dat er 1mm moet blijven staan,daar anders je zuiger tegen de kop tikt.
als er bv nog 1,5mm op zit haal je het schuurpapier weg,en spuit wat jif(vloeibaar schuurmiddel) op die glasplaat,om de schuurkrassen weg te polijsten.
als je nu je kop er op zet,zul je gelijk vernemen dat ie meer compressie geeft en je trek kracht behoorlijk beter word.
afhankelijk wat je zelf wilt,hoe fel ie moet optrekken,kun je er een kleinere tandwiel op zetten.
elk tandtje minder op een tandwiel zorgt voor ongeveer 5km meer snelheid.
ik hoop dat deze uitleg je duidelijk genoeg is.
grtz freak.
prima uitleg freak, maar 5km per tandje :?:

snor met HDkop + 22 ATW

33-22 = 11 x 5 = 55km/h + 25km/h = 80 km/h , da klopt niet, het is eerder 1 km/h per tand
***Tomos Standard 2006***
~Endy Reverse
~Standaard luchtfilter
~Ontsteking vervroegd
~Afgevlakte Snorkop
~15/15 SHA Dellorto
~12mm Spruit
~Vertanding : 26/24
Top : 60km/u
Omhoog

DrAcoreX
Tomosforummer
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 aug 2006 23:40
  • Citeer

Berichtdoor DrAcoreX » 17 aug 2006 10:29

oke dan kweet al genoeg heel erg bedankt aan iedereen die me heeft geholpen :)
Snor-Tomos

26 Vtw
33 Atw
techno uitlaat
70 cc
15/15 delerto 64 sproeier

65 kmh ;) en trekt als een gek!
Omhoog

Gebruikersavatar
freak
Vastgeroeste forummer
Berichten: 753
Lid geworden op: 06 dec 2005 08:00
  • Citeer

Berichtdoor freak » 17 aug 2006 23:24

@tomos_power...
zoals jij dat uit rekend tel je 5km per tand.
als ie nou bv 50 loopt met je huidige tandwiel verhouding,en je gaat dan een tand kleinere achter tandwiel plaatsen,zou ie ongeveer 5km harder gaan.
snappie :wink:
Omhoog

Tomos_Power1
Vastgeroeste forummer
Berichten: 548
Lid geworden op: 23 mar 2006 17:27
Locatie: Sassenheim, Zuid-Holland
  • Citeer

Berichtdoor Tomos_Power1 » 18 aug 2006 08:52

5km/h per tand ben ik niet met je eens, en als je een ander achter tandwiel plaatst is dat meestal 22 of 24, dan ga je wel 10km/h sneller ipv 5km/h... maar genoeg offtopic geblaat, jij wilt je fout gewoon niet toegeven(heb ik ook wel is last van)
***Tomos Standard 2006***
~Endy Reverse
~Standaard luchtfilter
~Ontsteking vervroegd
~Afgevlakte Snorkop
~15/15 SHA Dellorto
~12mm Spruit
~Vertanding : 26/24
Top : 60km/u
Omhoog

ex-gast
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 11 jan 2006 12:15
Locatie: groningen
Contacteer:
Contacteer ex-gast
Website
  • Citeer

Berichtdoor ex-gast » 19 aug 2006 01:44

als je met een 26/33 50 gaat dan ga je met een 26/31 52,5

als ik het me goed herriner

heb laats ja een hele lijst berekeningen voor dit soort problemen gemaakt
kun je exact uitrekenen met welk tandwiel je welke snelheid kan halen

kijk daar eerst ff
there is no substitute for cubic inches
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
12 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 14 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.