• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

A3 uitlaat zonder S bocht orgineel

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
6 berichten • Pagina 1 van 1
g6r14
Tomosforummer
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 dec 2005 08:35
Locatie: Tilburg
Contacteer:
Contacteer g6r14
Website
  • Citeer

Berichtdoor g6r14 » 22 dec 2006 19:24

Ik heb nu op mijn half jaar oude Taxxity ( Brommer 45km/h ) een oud type uitlaat zitten van een Tomos A3 met een bocht diameter van 22mm en geen S bocht erin hij loopt nu ook wat harder ( 53km/h ongeveer op de teller) met een sproeiermaat 53 orgineel . ik rijd lange rechte stukken is het nu beter om een maat 54 sproeier erin te zetten .
Ik durf hem eigenlijk nu niet helemaal open te draaien op lange rechte stukken omdat mijn vorige 2e handse Taxxity van de zomer steeds warm liep ??????

wat adviseren jullie
Omhoog


Gebruikersavatar
Boekbak
Vaste forummer
Berichten: 403
Lid geworden op: 18 mei 2006 12:06
Locatie: Sassenheim
  • Citeer

Berichtdoor Boekbak » 22 dec 2006 21:45

controleer je bougie kleur, en stel hem daarop af.
grijze bougie = te kleine sproeier
koffiebruin = Goed
zwart/natte = Te grote sproeier

zorg wel dat je tomos warm is voordat je je bougie checkt.
*-Snor tomos 2005 Model Standard-*
*-70cc airsal (oud type)-*
*-26/24-*
*15/15 Dellorto*
*12mm Spruit*
*Hunter Sport High*
*-Power1 Powerfilter-*
Goed voor:
*-70+ echte km/h's-*
Omhoog

g6r14
Tomosforummer
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 dec 2005 08:35
Locatie: Tilburg
Contacteer:
Contacteer g6r14
Website
  • Citeer

Berichtdoor g6r14 » 23 dec 2006 09:28

Bedankt zal hem checke , ik laat het nog wel weten hier :D
Omhoog

g6r14
Tomosforummer
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 dec 2005 08:35
Locatie: Tilburg
Contacteer:
Contacteer g6r14
Website
  • Citeer

Berichtdoor g6r14 » 23 dec 2006 17:55

Heb gekeken hij is koffiebruin , heb er ook een 54 sproeier in gehad loopt wel goed zodra hij zeg maar over de 35-40kmh is daarvoor denk ik dat hij teveel krijgt .
met de 53 sproeier is dit veel minder heb de 53 sproeier weer terug gezet.
dat is de sproeier die er orgineel inzit
Omhoog

g6r14
Tomosforummer
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 dec 2005 08:35
Locatie: Tilburg
Contacteer:
Contacteer g6r14
Website
  • Citeer

Berichtdoor g6r14 » 23 dec 2006 17:56

nog een vraagje wat houd precies in 14 - 12 carburateur en 15 - 15 carburateur
Omhoog

Gebruikersavatar
Tossie
Pro Forummer
Berichten: 1938
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:43
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor Tossie » 23 dec 2006 19:28

De doorlaten van lucht en mengsel. De 14 in 14/12 is de luchtdoorlaat en de 12 is dan het mengsel.
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
6 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.