Voor dat naar voren springen kijk maar eens naar je kickstartas aan de versnellingsbakzijde. Ik denk dat de veer is gebroken die om die vertande mof zit (Omegaveer). Deze zorgt ervoor dat het kickstartmechaninsme weer vrijkomt als de motor loopt.Hallo allemaal,,,
Ik heb weer eens een probleem met mn tomos..
Hij start heel erg raar, het is me al paar keer overkomen maar het wordt steeds erger.
Soms als ik hem start, zoals vandaag, dan wil die niet aan en springt ie naar voren.
Dus ik kick en dan gaat ie uit zich zelf naar voren, lijkt alsof hij naar voren springt.
Eerst lukte het na een paar keer kicken maar vandaag wou die helemaal niet meer aan.
Dus ik benzine kraan dicht want hij was kats verzopen,, na 100x kicken ging ie eindelijk lopen terwijl me benzine kraan dicht was :S
Naja ik blij dat ie weer aan was dus ik rijden,, deed ik na een tijdje mn benzine kraan dicht en ik kon nog 5 min doorrijden zonder dat ie uit viel:S
Hij loopt sinds een tijdje ook al kut, ik dacht dat het een sproeier probleem was maar ik heb al diverse sproeiers geprobeerd..
op zn top begint ie keihard te ratelen..
Maja weet iemand wat het probleem is want ik ben bang dat ik hem over een paar dagen helemaal niet meer aan krijg..
Alvast bedankt
Yep, deze zit in de versnellingsbak.Dat van die veer zou kunne, zal ik morgen even checken maar van die sproeier denk ik niet want die heb ik er eergister nog ingezet,, maar moetik voor het checken van dat veertje de hele carterkap eraf halen?
Thnx man
Bij die veer had ik het over het naar voren "springen" van je Tomos als je kickt. Dat heeft te maken met het niet loskomen van het kickstartmechanisme.oke maar als ie kapot zou zijn ,, dan zou ik denken dat hij altijd zo start.. maar hij start meestal gewoon en 1 x in de 3 dagen zo slecht..
Dat is dus precies wat ik bedoelde. Je kickstartmechanisme blijft "hangen". Doordat de vertande schuifmof in blijft grijpen trekt deze als het ware je hele aandrijflijn mee. Je koppelingshuis blokkeert dan op de krukas. Totaan de volledige compressie voel jij dat als een "strakke" ketting. In weze kun je je Tos dus achteruit aanlopen, maar doe dit niet!Oke maar wat mij ook op viel is het volgende..
Normaal kan ik hem gewoon naar achter rijden,, maar als hij zo raar start kan ik hem niet naar achter rijden.
Als de ketting zegmaar strak komt de staan, kan ie niet meer naar achter.
t lijkt wel of ie ergens vast slaat..
Probleem zit 'm in de versnellingsbak. Niet aan de vliegwielzijde.haal je carterkap even eraf, je kickstart ook.
Misschien zit er wat bij het tandwiel, en kijk gelijk of je ketting niet scheef is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten