Als er contactpunten in zitten dan is de bobine van het oude type net zoals die je nu hebt (op het carterdeksel gemonteert).Ik krijg nu wel de carburateur en schuin spruitstuk erbij, alleen hoe weet ik dan of er contactpunten zitten of niet? En er zit alleen geen luchtfilter bij,
deze kan ik van mijne oude zeker niet op deze zetten?
Veel aangezien zo;n blok nogal wat weegt.Weet iemand hoeveel het kost om zo een
blok te laten verzenden via postbank?
Wat bedoel je nou precies met zo'n electronic box?Als je een nieuwe losse DO carb koopt dan zit er een dicht afdekkapje aan de kant van het luchtfilter. Deze is hetzelfde als die je nu hebt alleen zonder aansluiting op je luchtaanzuigdemper. Tomos heeft hiervoor een "eigen" rubber voor (laten) ontwikkelen/ ontwikkeld. Kijk maar eens bij de on-line shops, dan zie je wel wat ik bedoel. Maar je kan ook gewoon je eigen "oude" luchtfilter achter de DO laten zitten, alleen zal deze wat sneller vervuilen doordat de troep van je achterwiel daar naar binnen wordt gezogen. Daarnaast zal die wat meer aanzuigruis hebben, omdat de demper (die dus tussen je frame zit) er niet meer achter hangt.
De electronic box neemt de functie van je contactpunten over, aangezien je met electronische ontsteking je die niet hebt.![]()
Daarom moet je je oude bobine vervangen door zo'n electronic box.
ik denk dat je zo wel genoeg info hebt.
Wat bedoel je nou precies met zo'n electronic box?De electronic box neemt de functie van je contactpunten over.
breng een bezoekje aan je bromboer ?Ik krijg me handvat er nu nog steeds niet omheen, dus
moet ff iets anders gaan proberen. Maar vanmiddag
had ik hem ff gestart om te kijken ofdat alles lekker liep,
die moer van het tandwiel zat trouwens los en is nu weer vast.
Maar er kwam wel een leuk geluidje uit die uitlaat, maar toch niet
leuk om over straat te rijden. Dus ik hem eronder vandaan proberen te halen, zijn allemaal die bouten doorgedraait. Dus dat wordt nog wel een probleempje. en me gaskabel is ook nog te kort.
Maar weet iemand verder waar ik zo een tomos ketting kan kopen,
of kan dat alleen op internet. En een atw 28 kan dat ook alleen op internet??
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten