• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

scooter vraag sorry

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
5 berichten • Pagina 1 van 1
rens_k
  • Citeer

Berichtdoor rens_k » 20 mar 2007 00:30

heej ik heb een sfera scooter, maar ik wou m snor hebbe, dus heeft de fietsemaker er een snor cillinder en uitlaat opgedaan.
maar als ik m laat keuren nu kan ik m dan als een snor keuren anders heb ik dat helemaal voor niks gedaan? sorry voor de scooter vraag!

Paul123
Pro Forummer
  • Citeer

Berichtdoor Paul123 » 20 mar 2007 09:06

Als het origineel een bromfiets is moet je naar de rdw om een nieuw framenummer erin laten slaan, dat toelaat dat het een snor is.

Dan pas kan je hem laten keuren.
Doe gezond, rook een appel.
Afbeelding

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 20 mar 2007 23:28

@ rens_k: Als je scooter origineel een bromuitvoering is zou je naar mijn mening NOOIT een snorkenteken kunnen krijgen. Dit was ook al het geval bij de schouwing waar velen achteraf in bezit bleken te zijn van een brommer (45 km/uur) terwijl ze hem al jaren als snor hadden gereden (oranje haantje). Ook al hadden ze een snorblokje eronder hangen en reden ze niet harder dan 25 km/uur.

Ik heb zo'n zelfde vraag bij het RDW neergelegd. Ik moet mijn frame vervangen (snor). Als ik een ander (willekeurig) frame (brom/ snor) zonder kenteken gebruik en verder alles origineel snorfiets maak (overbouwen van "oude"snorfiets (zonder kenteken), kan ik dan na technische keuring wel een snorkenteken krijgen. Ik wacht nog op antwoord. Als ik deze heb meld ik dit hier.
Als het origineel een bromfiets is moet je naar de rdw om een nieuw framenummer erin laten slaan, dat toelaat dat het een snor is. :? :?

Dan pas kan je hem laten keuren
Volgens mij wordt er eerst gekeurd (techisch) voordat eventueel overgegaan wordt tot aanvraag/ verstrekking van het kenteken
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 21 mar 2007 21:21

Zoals ik al hierboven had geschreven heb ik bericht gehad van RDW. Dit is wat zij mij berichtten mbt mijn vraag of ik ook een gebruikt bromframe zonder kenteken kan gebruiken voor eventueel het laten keuren voor een snorkenteken als ik verder voldoe aan snorfietseisen:
Het is eenvoudigweg niet mogelijk om hiervoor een gebruikte frame te gebruiken dat al is voorzien van een framenummer. Een frame met een framenummer is onderdeel geweest van een complete bromfiets. Aan de hand van het frame met een framenummer kunnen afhankelijk van het bouwjaar bepaalde rechten worden ontleend. Wanneer een dergelijk frame versleten is is hierdoor de bromfiets opgehouden te bestaan en zijn de rechtern vervallen. Dit is kort gezegd een van de redenen waarom de RDW niet meewerkt aan het inslaan van framenummer in gebruikte frames die al zijn voorzien zijn van een nummer.
Nu heb ik één ding nog steeds niet duidelijk, of begrijpen ze mij nu verkeerd? Ik wil een frame gebruiken dat nog niet is voorzien van een kenteken. Daarop wil ik spullen monteren van een snorfiets (blokje, TWV 26/33, 14/9 carb, gewoon standaard snor dus). Nu was mijn vraag aan hen of ik dan gewoon een keuring kan aanvragen voor een snorfiets, terwijl ik (bewust) een oud bromfietsframe gebruik.

Ik kan misschien een beetje ongenuanceerd, zwart-wit en rechtlijnig denken, maar ik ben nog steeds van mening dat een technische keuring iets anders is dan een schouwing. De hele Tomos wordt opnieuw getest en gekeurd alsof deze uit de fabriek komt. Dan maakt het imho niet meer uit of het een bromframe is? Uiteindelijk zal op het kenteken een framenummer komen te staan die gekoppeld is aan het snorfietskenteken. Dit wordt bij motoren en vrachtauto's ook zo gedaan (terugkeuren voor resp. minder vermogen en geschikt voor rijbewijs B ipv C)

Wat vinden jullie? Zal ik er nog een telefoontje aan wagen?

Oja, @ Rens_k, Ik neem aan dat dit ook van toepassing is op jouw vraag, dus het antwoord is NEE, je krijgt geen snorkenteken op je bromscooter volgens RDW
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website
  • Citeer

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 22 mar 2007 00:56

De almachtige schaduwbeschermer heeft gesproken :D

Ik zou er idd nog een belletje op wagen, frame mag dan toch ook zelfbouw zijn ? Word gekeurd als nieuw zijnd voertuig?
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
5 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen