doe je goedLol, je wilt met een standaard tomos achtertandwiel snel gaan rijden.
Gaat je nooit lukken. Heb jij ooit eens in de eerste versnelling 40km proberen te trappen op je fiets. Moet je aardig door trappen ook is het niet goed voor je motertje want die draait een heel stuk harder.
Standaard 33 achtertandwiel is echt bagger, je hoeft maar iemand achterop te hebben en je achterwiel komt omhoog.
Raad je zeker aan op naar 26/28 te gaan als je nog harder wilt zonder je motertje stuk te laten lopen.
Ook is het blokje van een snor ook net iets anders.
Een snor heeft van de hoofdas naar de midden as een te korte overbrenging waardoor je voortandwiel niet harder kan draaien omdat dus te kort is. Wil je motor minder toeren laten draaien zit er niks anders op om een hele kleine achtertandwiel te nemen of een bromvertandingsblok set die dus langer doet om naar de top te laten lopen. Met een bromkop kan je je trekkracht weer mee corrigeren.
als je brommer nu echt meer lawaai maakt lekt hij waarschijnlijk lucht tussen de cilinder en de cilinderkop. (had ik zelf na het vlakken van mijn kop)Het veranderen van de ontsteking heeft zeker zin, vind ik. De motor gaat hierdoor beter en trillingsvrijer lopen. Ik merkte duidelijk verschil.
Ik heb net mijn 26tw verwisseld met een 28tw dat scheelt wat in trekkracht en topsnelheid. Nu met 28tw trekt ie van okm naar zijn topsnelheid beter op. De snelheid scheelt (op gevoel) zo'n 5 km per uur.
Met een 26tw verlies je te veel trekkracht. De bromkop is ook een goed idee. Zelf heb ik deze afgevlakt om nog meer trekkracht te krijgen maar daar heb ik een beetje spijt van. Hij maakt nu wat meer lawaai en het scheelt niet zoveel.
Draait ie bij jou niet te veel toeren met 28 tandwiel. Of loopt je blokkie echt rustig? Als je een snor hebt.Ik heb zelf ook een 28 tandwiel achter, dit omdat dit zegmaar in het midden zit van 33 en 22, het rijdt goed moet ik zeggen
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 9 gasten