• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

A35 spruitstuk op S25? Luchtfilteropeninggrootte?

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
21 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
IxilTomos
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor IxilTomos » 17 mei 2007 00:50

Alaaf.. ik heb het forum ff afgezocht maar kon het maar niet vinden,
wat is de omtrek/diameter van de luchtfilteropening van een dellorto carburateur? (14/12 of 15/15)

En nog zo'n grappig vraagje.. Ik heb hier een S25 blok, met zo'n ietsiepietsie klein recht spruitstukje waar de carburateur recht op steekt. Ik heb dus ook van die ijzeren zijkapjes van de S25. Maar, ik wil een grotere carburateur met luchtfilter op maat, een TwinAir luchtfilter voor scooter, met verlooptstukje ertussen zodat ie passend is op de carburateur, en onder het frame is daar dus te weinig ruimte voor. Nu was mijn vraag.. past zo'n schuin spruitstuk (naar rechts/links) ook op dat S25, of kom ik dan in de problemen dat het kapje er dan niet meer overheen past?
Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft of het toevallig weet..

En dan nog iets.. passen die plastic kapjes qua ophanging op een S25 frame? (dat die pinnetjes in de daarvoor bestemde ijzeren plaatjes passen) Niet dat er eentje naast zit ofzo.
Als ik dit allemaal weet kan ik weer een tijdje door.. 8)
Ik hoor het wel:) of niet.. :roll:

rickvd
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor rickvd » 17 mei 2007 10:55

En nog zo'n grappig vraagje.. Ik heb hier een S25 blok, met zo'n ietsiepietsie klein recht spruitstukje waar de carburateur recht op steekt. Ik heb dus ook van die ijzeren zijkapjes van de S25. Maar, ik wil een grotere carburateur met luchtfilter op maat, een TwinAir luchtfilter voor scooter, met verlooptstukje ertussen zodat ie passend is op de carburateur, en onder het frame is daar dus te weinig ruimte voor. Nu was mijn vraag.. past zo'n schuin spruitstuk (naar rechts/links) ook op dat S25, of kom ik dan in de problemen dat het kapje er dan niet meer overheen past?
Dit kan niet, omdat je bij jouw blok geen membraan hebt. Je zou er dus zelf een moeten lassen.

IxilTomos
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor IxilTomos » 17 mei 2007 12:20

tieten:/ en wat als ik een cilinder koop met membraan.. kan ik dan wel een schuin spruitstuk erop zetten?

TomBergman
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor TomBergman » 17 mei 2007 13:51

tieten:/ en wat als ik een cilinder koop met membraan.. kan ik dan wel een schuin spruitstuk erop zetten?
jawel, maar ik weet niet of je die zo op jou blok kan leggen (die cilinder)...
Afbeelding

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 17 mei 2007 14:09

Ja hoor, dat past wel. Gaat alleen iets moeilijker worden met de zijkapjes, want de ophanging daarvan verschilt tussen de metalen en kunststoffen versie. Tenzij je geen moeite ermee hebt om op de plaats van de ophanging een tweetal gaatjes te boren in de kunststof kap waarmee je hem vastschroeft.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

IxilTomos
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor IxilTomos » 18 mei 2007 12:28

Oke.. wat zou het probleem worden dan tom?
en shadowranger.. thx:)
Mijn Projectpage! - 65cc Polini, 17,5mm Dell'Orto PHBN, Bidalot C16 :D

TomBergman
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor TomBergman » 18 mei 2007 12:37

Oke.. wat zou het probleem worden dan tom?
en shadowranger.. thx:)
Dat de nieuwe cilinder (zo'n vierkante niet op het oude model blok kan, maar volgens shadowranger kan dat wel zei hij hier boven)
Afbeelding

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 18 mei 2007 13:13

@ Tom: De oude en nieuwe cilinders zijn gewoon uit te wisselen. De gaten voor de tapeinden zitten allemaal op dezefde plaats. Verder moet IxilTomos een spruitstuk en membraam erbij kopen (of een komplete set) om de huidige (ik neem aan Dellortho) carburateur aan te sluiten.

Verder zijn er mijns inziens geen verschillen tussen te blokken.

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

TomBergman
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor TomBergman » 18 mei 2007 14:21

@ Tom: De oude en nieuwe cilinders zijn gewoon uit te wisselen. De gaten voor de tapeinden zitten allemaal op dezefde plaats. Verder moet IxilTomos een spruitstuk en membraam erbij kopen (of een komplete set) om de huidige (ik neem aan Dellortho) carburateur aan te sluiten.

Verder zijn er mijns inziens geen verschillen tussen te blokken.
oude blokken hebben encarwi carbjes...
Afbeelding

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 19 mei 2007 10:35

Niet allemaal. Ik heb diverse S25 gezien met Dellortho carburateurs. Een collega rijdt ermee, dus ik weet het zeker. De aansluiting op de cilinder is hetzelfde als die van Encarwir, maar het gedeelte waar je carburateur op gaat is bij Dell dikker als bij Encarwi.

IxilTomos
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor IxilTomos » 19 mei 2007 13:46

danke schön mensen.. 8) denk dat ik hier wel iets mee kan, ennuh.. ik heb ook een dellorto carburateur op mijn S25 blok zitten.

IxilTomos
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor IxilTomos » 22 mei 2007 14:05

Nu is 1 van mijn 2 vragen beantwoord.. nogmaals: wat is de luchtfilteropeninggrootte van een dellorto carburateur? ik neem aan dat deze hetzelfde is bij 14/12, 15/15 en 16/16?
Alleen wat is de omtrek of diameter?

En dan nog iets.. ik heb inmiddels een nieuw blok, een A35B blok met groot, vierkant model cilinder+kop.. heeft dit model wel een membraan? want hij heeft nog steeds zo'n klein, recht spruitstukje. zou het schuine spruitstuk hier wel op passen?

freaky_Tomos
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor freaky_Tomos » 22 mei 2007 17:30

als er een dellortho carb op en eicilinder zit dan is je spruitstuk ook anders :wink:
kreidler powur in et schuurtje

IxilTomos
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor IxilTomos » 22 mei 2007 18:55

dat weet ik niet.. tis gewoon zon klein recht rotdingetje, maar mijn vraag staat nog steeds open..

rickvd
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor rickvd » 22 mei 2007 19:59

Ik weet niet of je hebt gelet op het busje in je krukas.Bij jou blok is dat volgens mij 10 mm, en de zuigers die in de nieuwe cilinder gaan met spoelpoorten hebben pen 12..

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 22 mei 2007 21:12

En dan nog iets.. ik heb inmiddels een nieuw blok, een A35B blok met groot, vierkant model cilinder+kop.. heeft dit model wel een membraan? want hij heeft nog steeds zo'n klein, recht spruitstukje. zou het schuine spruitstuk hier wel op passen?
Aan vorige posters: Let even op wat Ixil schrijft.

@ IxilTomos: Ja een vierkante cilinder heeft altijd een membraam. De oudere typen hebben de carburateur midden onder het frame zitten, dus eigenlijk dezelfde construktie als jouw "oude" eicilinder. Een schuin spruitstuk past daar ook op, aangezien ze de nieuwe Tomossen allemaal met schuin spruitstuk leveren. Kwestie van de oude demonteren en een nieuwe eropschroeven. Wel even een nieuw pakkinkje ertussen voor de valse lucht. :)

Wat rickvd zegt kan idd het geval zijn, al zijn er ook snor-eiciliders gemaakt met een nieuw type krukas, dus met pen 12 en naaldlager. Check dit ff voor de zekerheid voor het geval je en nieuwe zuiger wil monteren. Je kan ook gewoon je oude zuiger overzetten in deze cilinder.

TomBergman
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor TomBergman » 22 mei 2007 22:26

Aan vorige posters: Let even op wat Ixil schrijft.

@ IxilTomos: Ja een vierkante cilinder heeft altijd een membraam. De oudere typen hebben de carburateur midden onder het frame zitten, dus eigenlijk dezelfde construktie als jouw "oude" eicilinder. Een schuin spruitstuk past daar ook op, aangezien ze de nieuwe Tomossen allemaal met schuin spruitstuk leveren. Kwestie van de oude demonteren en een nieuwe eropschroeven. ]Wel even een nieuw pakkinkje ertussen voor de valse lucht. :)

Wat rickvd zegt kan idd het geval zijn, al zijn er ook snor-eiciliders gemaakt met een nieuw type krukas, dus met pen 12 en naaldlager. Check dit ff voor de zekerheid voor het geval je en nieuwe zuiger wil monteren. Je kan ook gewoon je oude zuiger overzetten in deze cilinder.
Lucas/hellracer zei me dat je 2 pakkingen moet hebben, maar ik heb een pakking set besteld en er zat er maar 1tje in...wat is het nu

Vergeet Ixil's vraag niet ! ivm luchtfilter
Afbeelding

freaky_Tomos
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor freaky_Tomos » 23 mei 2007 11:08

luchtfilter aansluitjng is bij alle dellortho sha carbs hetzelfde
kreidler powur in et schuurtje

Volty
Oldschool
Oldschool
  • Citeer

Berichtdoor Volty » 23 mei 2007 11:56

Nu is 1 van mijn 2 vragen beantwoord.. nogmaals: wat is de luchtfilteropeninggrootte van een dellorto carburateur? ik neem aan dat deze hetzelfde is bij 14/12, 15/15 en 16/16?
Alleen wat is de omtrek of diameter?

Op een vierkante cilinder passen zowel een recht spruitstuk als een schuine. Als je stalen zijkappen hebt moet je de rechter zijkap wel aanpassen omdat je carburateur er anders niet onder kan.

Voor je 1e vraag, zie de reply hierboven ;)

En btw.. er hoeft maar 1 pakking tussen hoor..
Afbeelding
Tomos a35 'Homos' Kreidler Florett TRS BMW 318i Baur TC BMW 1502 project

IxilTomos
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor IxilTomos » 23 mei 2007 12:13

allemaal hartstikke bedankt voor het antwoorden, hier kom ik zeker een stuk verder mee. Maar over de luchtfileropening.. ik vroeg niet of alle openingen even groot waren maar hoe groot dat die is bij een dellorto carburateur.. omdat ik een scooter-powerfilter (TwinAir) op me dellie wil plakken maar ik moet dus weten of ik evt. een verloopstukje moet maken en hoe groot die dan zal moeten zijn.. snappéz-vous?
nogmaals bedankt:)

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
21 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki