• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

blokkerende voorrem

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
12 berichten • Pagina 1 van 1
vrouwtje brekebeen
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor vrouwtje brekebeen » 26 nov 2007 12:16

Goedemiddag,
Twee weken geleden viel ik met mijn Tomos Quadro E-start en brak een enkel.
Oorzaak: een blokkerende voorrem.
Bij nader onderzoek en navraag bij de service- en garantieafdeling van Tomos blijkt er sprake te zijn van een constructiefout in de remankerplaat.
Is hiervan iets bij één van jullie bekend ?

Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website
  • Citeer

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 26 nov 2007 17:25

hmm nee?

wat is er precies gebeurd? SLoeg de rem ineens vast of wilde hij niet meer loslaten na te remmen?
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]

poekelen
Admin
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website
  • Citeer

Berichtdoor poekelen » 26 nov 2007 17:36

zoals beunkoe zegt. als je de actie weet wat je deed voordat de rem blokkeerde kun je het achterhalen.
Ik neem aan dat ze hebben uitgelegd waar de fout zit?

IxilTomos
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor IxilTomos » 26 nov 2007 18:36

Oeiii hoor ik daar schadevergoeding?
Mijn Projectpage! - 65cc Polini, 17,5mm Dell'Orto PHBN, Bidalot C16 :D

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 26 nov 2007 18:58

..knip...Bij nader onderzoek en navraag bij de service- en garantieafdeling van Tomos blijkt er sprake te zijn van een constructiefout in de remankerplaat....knip...
Ik wil dit wel aansturen op een terugroepactie van Tomos Nederland. Ze geven zelf toe dat er een constructiefout zit in de remankerplaat. Wellicht dat we onder deze "voorwaarden" die onderdelen kostenloos kunnen (laten) vervangen voor de betreffende typen Tomos
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

vrouwtje brekebeen
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor vrouwtje brekebeen » 27 nov 2007 22:41

Excuses voor mijn late reactie, maar met een gebroken en zeer pijnlijk been is het onaangenaam om achter de computer te zitten.
In de eerste plaats bedankt voor jullie reactie. Hier volgt enige toelichting:
- Op het moment dat ik stapvoets wegreed miezelde het en na 20-30 m. moest ik afremmen voor een verkeersdrempel. De Tomos bokte, het stuur sloeg om en voor ik nog iets kon doen viel ik met het bekende gevolg. De volgende dag heeft mijn man de brommer opgehaald bij het politiebureau (zij hebben rapport opgemaakt van het gebeurde). De voorrem stond vast, er was niet mee te rijden en tenslotte is de brommer met een busje thuis gebracht. Mijn man is motor- en rijwielhersteller geweest en heeft de boel bekeken. Hierbij zag hij tot zijn verbazing dat er een excentrisch gat in de remankerplaat zat, waar hij een centrisch verwachtte (hopelijk verwoord ik het enigszins logisch en begrijpelijk, mijn man is even niet in de buurt en ik schrijf op wat ik me herinner). Daarop heeft hij de Tomosfabriek gebeld voor uitleg en kreeg te horen dat deze constructie was bedacht omdat er vanuit enkele EEG-landen het verzoek was gekomen een betere remkracht te bewerkstelligen, wat echter tot gevolg had dat de rem kon blokkeren. Het aanbod bestond er uit dat we de remankerplaat konden opsturen (eigen kosten) en daarna een andere opgestuurd zouden krijgen (kostenloos ?) of dat we de brommer bij een erkende Tomos-dealer zouden brengen die de remankerplaat zou vervangen. Onduidelijk is gebleven of dit voor ons kosteloos zou blijven. Excuses en begrip ontbraken. De brommer bij een dealer brengen is nogal omslachtig. Mijn man loopt zich sinds het gebeurde al drie slagen in de rondte om mij en het huishouden te verzorgen en dit erbij is net even te veel.
- Een schadevergoeding ? Een genoegdoening zou zeker op zijn plaats zijn. Op zijn minst een bloemetje + een gratis gemonteerde remankerplaat.
- Mocht dit nog eens ter sprake gebracht worden tijdens het één of andere contact met Tomos, dan verneem ik graag wat hun reactie is.
Bovendien, als de pijn minder wordt en daardoor mijn denkhoofd weer beter functioneert, ga ik een brief aan de directie van Tomos schrijven met het verzoek te reageren op wat er is gebeurd.
Naast deze ellende vraag ik me af of ik volgend jaar wel weer zonder angst en beven op mijn brommertje durf. Mocht dat niet zo zijn, dan ben ik niet alleen gedupeerd vanwege een verzwakte enkel, maar ben dan ook veel plezier kwijt. In onze drukke Randstad heb ik met zoveel plezier en een groot gevoel van vrijheid in de regio rondgetufd, onderwijl in mijn vuistje lachend als ik met volle zijtassen langs alle gestresste automobilisten lekker in de open lucht naar huis snorde en het zou heel jammer zijn als ik er niet meer op kan vertouwen dat mijn Tomosje me heelhuids thuis brengt.
Tot aan jaarswisseling zit ik in het gips, dus voorlopig is dit nog niet aan de orde.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Vr. gr.,
Vrouwtje Brekebeen.

Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website
  • Citeer

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 28 nov 2007 08:47

Gewoon weer opstappen, het is de beste remedie om dit zo snel mogelijk te doen ;)

ik ben benieuwd hoe Tomos NL dit afhandelt, ik vind het echter wel zeer aparte manier van zaken doen.
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]

Thomazzi
Oldschool
Oldschool
  • Citeer

Berichtdoor Thomazzi » 28 nov 2007 09:08

ik ben benieuwd hoe Tomos NL dit afhandelt, ik vind het echter wel zeer aparte manier van zaken doen.
Ik zal mij ook afvragen hoe dit verder opgelost wordt door Tomos NL, want dit vindt ik ook zeker geen normale manier van zaken doen.. :shock:
De beste Oldscool Moderator die je maar kan wensen

poekelen
Admin
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website
  • Citeer

Berichtdoor poekelen » 28 nov 2007 16:55

6 weken gips. ook nog eens de kerst verpest door dit grapje.
een uit etentje zou je wel kunnen eisen :P

Alleen leert mijn ervaring (problemen van andere en op andere fora's) dat tomos NL niet echt een goede services heeft. ik hoop voor jou dat ze een keer het wel op een goede manier afhandelen.

het is merwaardig dat ze functionaliteit boven veiligheid verkiezen. Vooral als ze dit al van tevoren wisten. Ik gok dat de EC keuring (eisen waar een brommer aan moet voldoen, weet niet de juiste benaming :P ) voor hun hoog in het vaandel staat.

op de tomos staat ook het CE label. dit staat voor dat de fabrikant gerant staat voor de veiligheid van het product wat ze leveren. dit is dus niet het geval. je zou het kunnen aanvechten als je de tijd en moeite (en geld) ervoor over hebt.

uit welk jaar komt de tomos?

vrouwtje brekebeen
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor vrouwtje brekebeen » 29 nov 2007 10:23

Hallo Allemaal,
Het doet me goed te lezen dat jullie meeleven en meedenken. Ik heb me voorgenomen in het weekend er voor te gaan zitten om een brief aan de direktie van Tomos te schrijven. Van het verloop houd ik jullie op de hoogte. Behalve een verpeste Kerst + Oud en Nieuw hebben we ook nog een Sinterklaasavond, die we met (schoon-) en (klein-)kinderen zouden vieren en alle andere leuke en minder leuke uitstapjes en visites die afgezegd of verzet moesten worden. Vanmiddag zouden mijn man en ik bijvoorbeeld met onze jongste kleindochter naar Ahoy gaan, om naar de generale repetitie van de Spaanse Rijschool uit Wenen te gaan kijken. Nu gaat onze schoonzoon in mijn plaats mee. Ook goed natuurlijk, maar wel sneu voor mij :cry: .
Fijn weekend allemaal en tot de volgende keer,
Vrouwtje Brekebeen.

vrouwtje brekebeen
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor vrouwtje brekebeen » 29 nov 2007 11:01

Hallo Poekelen,
Mijn Tomos is van juni 2005. Ik kocht hem in juli 2006 van een mevrouw uit Spijkenisse. Zij had er 98 km mee gereden, omdat zij er bang op was. Uit wat zij vertelde maakten wij op dat dit kwam omdat zij geen ervaring met brommeren had, maar achteraf vraag ik me af of bij haar de rem ook al eens gebokt heeft. Ik vond al meteen, vergeleken met mijn vorige Tomos, dat bij deze de rem vaak bleef hangen. Bij het achteruit de schuur uitrijden b.v., dan moest ik een paar keer in de handrem knijpen, voordat hij weer normaal reed.
Groetjes,
Vrouwtje Brekebeen.

Thomazzi
Oldschool
Oldschool
  • Citeer

Berichtdoor Thomazzi » 29 nov 2007 12:09

Hallo Poekelen,
Mijn Tomos is van juni 2005. Ik kocht hem in juli 2006 van een mevrouw uit Spijkenisse. Zij had er 98 km mee gereden, omdat zij er bang op was. Uit wat zij vertelde maakten wij op dat dit kwam omdat zij geen ervaring met brommeren had, maar achteraf vraag ik me af of bij haar de rem ook al eens gebokt heeft. Ik vond al meteen, vergeleken met mijn vorige Tomos, dat bij deze de rem vaak bleef hangen. Bij het achteruit de schuur uitrijden b.v., dan moest ik een paar keer in de handrem knijpen, voordat hij weer normaal reed.
Groetjes,
Vrouwtje Brekebeen.
Ben je hier ook mee naar de dealer geweest?
Want dit probleem heb ik enige tijd geleden ook gehad, ook in de voorste remanker plaat.
Die begaf het onder het rijden, ik moest ineens zo hard remmen voor een plotseling remmende auto die voor mij reed, en ik kon kiezen; of op de achterbank belanden in de auto voor me, en dat me brommer na de vielestijen ging, of van de brommer afspringen en de brommer laten schuiven en dat ie zo in de berm beland, dus heb ik voor het laatste gekozen, echter was dit geen slim idee, brommer was total-loss verklaard.

Na mijn val is de brommer technish onderzocht door de politie, en is er naar voren gekomen dat er een constructie-fout, net zoals bij uw brommer, in de voorste remanker plaat zat.
Heb toen via mijn advocaat een schadevergoeding gekregen van 750 euro van Tomos NL (ook omdat het een redelijk nieuwe brommer was), en daar heb ik toen deze brommer, die ik aan het opknappen ben, gekocht, en het geld dat ik over heb gebruik ik om mijn brommer op te knappen.
Nu echter wel ZONDER constructie-fouten.

Vrouwtje brekebeen: Als ik u was zou ik een rechtzaak aanspannen en een advocaat inhuren om een schadevergoeding te krijgen voor uw leed, omdat het in mijn geval niet lukte om Tomos NL zonder advocaat te benaderen.

Gr Thomazzi
De beste Oldscool Moderator die je maar kan wensen

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
12 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij