• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos start wel maar valt direct weer uit!

lukt het niet met afstellen? Stel hier al je afstel problemen en stotterende tomos problemen [ALLE SPROEIER VRAGEN HIER DUS OOK]
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
5 berichten • Pagina 1 van 1
skater_07
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor skater_07 » 05 jun 2008 17:07

Hallo,

vandaag een neiuwe blokje op mn tomos gezet, het is het aller nieuweste model, op marktplaats geveonden stond bij pas 300km mee gereden nog zo goed als nieuw, zit ook een electrische start bij! oke goed dus ik dat blok gekocht, en er vandaag ondergehanden, alles goed met ketting, electra alles.. de bougie vonkt dus ik probeer hem te starte nou na 100x kicken nog niks.. dus ik die carb er af getrokken, zag er allemaal goed uit, beetje benzine in gegooit, toen weer kicken.. choke niks helpt tot dat hij geluid begon te maken.. erg brommend..

dit ebeurt nu als je de choke aan doet, wel een klein beetje gas geeft en dan kickt.. er kwam lucht langs de uitlaat omdat die er nog niet goed onderhing, dat ga ik morgen wel goed ophangen... maar wat nu?! je hoort hem wel komen.. maar als je die choke er af trekt valt hij bijna direct weer uit.. hoe gaat mijn tomos et weer doen?!
Thomazz

@lan
Tomos Supporter
  • Citeer

Berichtdoor @lan » 05 jun 2008 17:38

schakelaar wel aangezet :') dus op aan-stand
toettoet

skater_07
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor skater_07 » 05 jun 2008 18:11

ja, anders gaat hij ook niet aan met de choke hea slimpie!!!

ik hoorde vandaag iemand en die zei iets over een vlottertje. dat is een soort dobbertje dat heen en weer moet kunnen dansen om de beinzine druppels gewijs te laten vallen, als dat niet gebeurt komt er te weinig of te veel benzine.. in mijn geval te weinig denk ik..

weet iemand waar dat precies zit?!
Thomazz

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 06 jun 2008 17:33

ja, anders gaat hij ook niet aan met de choke hea slimpie!!!
Let ff op je taalgebruik. Dit soort reacties wordt niet echt op prijs gesteld.
ik hoorde vandaag iemand en die zei iets over een vlottertje. dat is een soort dobbertje dat heen en weer moet kunnen dansen om de beinzine druppels gewijs te laten vallen, als dat niet gebeurt komt er te weinig of te veel benzine.. in mijn geval te weinig denk ik..

weet iemand waar dat precies zit?!
Kijk je dubbel posted topics eens na, want je hebt nu al op drie plaatsten deze vraag gesteld. Ik heb je op 1 antwoord gegeven, lees dat maar eens.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

sanderkelder
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor sanderkelder » 06 jun 2008 18:52

sorry shadowranger :P ik heb geen zin om het andere forum op te zoeken :roll: ik heb een soort gelijk probleem gehad. controleer even of je membraan niet tegen je cilinder want aan komt. hierdoor gaan je kleppen niet goed open en valt hij direct weer uit. nogmaals sorry dat ik je reactie dwars zit shadowranger. probeer gewoon te helpen. toch geef ik je wel gelijk. volgende keer gewoon als het te lang duurt je topic weer even omhoog kicken. (dan bedoel ik niet na 4 uur maar na 3 dagen geen antwoord) iedereen op dit forum probeert zo goed mogelijk te helpen.

kijk dus ook even na of je kleppen wel goed openen in je nieuwe cilinder. kun je controleren door je cilinder er af te halen en je membraan los op je inlaat terug te plaatsen. de schroeven er een klein stukje in draaien en voorzichtig tegen de kleppen duwen. voel je dat hij hier blijft hangen zal je even met de dremel of met een vijltje een stukje in je inlaat weg moeten vijlen. dit heb ik ook moeten doen. daarna was het 1 keer kicken en meteen een starter. controleer dat eerst even voordat je andere dingen open gaat maken.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
5 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Afstellen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers