• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos start 1 keer daarna niet meer..

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
26 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
skater_07
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 29 mei 2006 16:36
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor skater_07 » 06 jun 2008 16:39

Heey mijn tomos was kapot, ik nieuw blok gekocht er onder gehange etc.. alles goed aangesloten, ik kick hm aan deed ie niet oke choke er op en ja hij doet et ik geef meer gasd, choke er af,. en hij toen begon mijn tomos heeel veel toeren te maken, dus ik dnek oke zet hm uit.. probeer hm nog een keer te starte en nu gaat hij onmogelijk weer aan/.

How come?!
Thomazz
Omhoog


Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 06 jun 2008 17:23

Ook niet meer als je met de choke start? Denk een gevalletje valse lucht of je gasschuif blijft hangen.


Edit: Typo :roll:
Laatst gewijzigd door shadowranger op 06 jun 2008 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

skater_07
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 29 mei 2006 16:36
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor skater_07 » 06 jun 2008 18:57

gasschijf gaat volgens mij goed dicht, als ik naar de carb kijk ziet dat er allemaal goed uit. Valse lucht zou kunnen, membraam is het ook niet want ik heb vandaag mijn oude cilinder met spruitstuk er weer op gezet en nog steeds het zelfde probleem echt heel raar! ik ga morgen samen met een vriend op zoek naar valse lucht!
Thomazz
Omhoog

skater_07
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 29 mei 2006 16:36
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor skater_07 » 07 jun 2008 19:06

JAaa!! tomos starte vandaag, met de uitlaat er op deed hij het.. en dan ook choke, zodra de choke er af ging viel de *motor uit, heel raar, en dat gebeurde keer na keer.. hoe kan dit? brommer krijgt benzine, vonkt, geen valse lucht en de ontsteking staat ook gewoon goed afgesteld.. ik snap er niks van!
Thomazz
Omhoog

Riny
Tomosforummer
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 mar 2008 23:48
Locatie: den bosch
  • Citeer

Berichtdoor Riny » 07 jun 2008 19:09

meshein stationair schroef niet goed afgesteld
Setup
50cc *standaard
bromkop
15/15 delorto met gaas filter
techno terugloper
twv - 26
twa - 22
Omhoog

Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07
  • Citeer

Berichtdoor Renault » 07 jun 2008 19:54

Als de choke erop staat betekent dat hij meer benzine krijgt (dus onperfect benzine-lucht-mengsel). Als de choke eraf is heb je, mits goed afgestelt, perfect mengsel.

Bij jou is het omgekeerd dus als de choke erop is = goed lopen (dus goed mengsel). Choke eraf is slecht mengsel dus je hebt een te kleine sproeier denks.
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Omhoog

skater_07
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 29 mei 2006 16:36
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor skater_07 » 08 jun 2008 11:53

oke, ik heb gewoon een standaard brom setup dus welke sproeier moet ik dan hebben, er zit nu 52 in
Thomazz
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 08 jun 2008 11:55

Sproeier zal wel goed zijn, jij hebt een vals lucht probleem. Kijk of je carburateur wel goed zit op het spruitstuk, check of het rubber ringetje nog in de opening zit van de carburateur waar je hem op het spruitstuk schroeft. Het is al ettelijke malen hier besproken.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

skater_07
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 29 mei 2006 16:36
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor skater_07 » 08 jun 2008 12:10

carb zit er echt goed op, ik zal van de week alles nog een keer heeel goed nalopen. Bij valse lucht moet hij ook als een gek toeren gaan maken? want dat doet mijne niet..
Thomazz
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 08 jun 2008 18:16

Dat hoeft niet. Probeer eens de deo test. Als je motor op de choke wel wil lopen en zonder niet dan is er echt iets mis met de brandstofmengsel verhouding. Als het toerental niet verandert als je bij het spruitstuk spuit, is waarschijnlijk de krukaskeerring lek achter je ontsteking. Het is wijs om ook de keerring aan de versnellingsbak te vervangen.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

skater_07
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 29 mei 2006 16:36
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor skater_07 » 09 jun 2008 12:03

oke, ik ga is de deo test doen,.. hoe werkt dat dan, je spuit gewoon deo op plaatsen en wat zou er dan moeten gebeuren en wat niet?
Thomazz
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 09 jun 2008 13:30

Je start de brommer en spuit dan met een deo bus op plekken waar hij valse lucht zou kunnen trekken. Pas wel op dat je het niet direkt in je luchtfilter spuit.

Als je valse lucht hebt zou hij anders moeten gaan lopen, meer toeren bijvoorbeeld.
Omhoog

skater_07
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 29 mei 2006 16:36
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor skater_07 » 09 jun 2008 14:21

Het probleem is gevonden!! het was zoals vele al zeiden valse lucht, bedankt hier voor!! ik heb wel nog iets ondekt wat jullie wellicht ook nog niet wisten! het aller nieuwste blok dat ik vorige week heb gekocht met electrische start, heeft veel grotere openingen bij de krukas, het deel wat door de cilinder wordt afgesloten. Mijn pakking die ik gewoon bij de brommerboer heb gekocht is hier voor te klein. Of te wel, er moete dus grotere voetpakkingen in omloop zijn/komen! omdat mijn pakking te klein was kreeg de *motor valse lucht... ik ga er van uit zodra ik de goede pakking monteer dat de brommer het doet!

Zie de afbeeldingen voor meer uitleg:
Afbeelding
Hier zie je dusde grotere opening dan normaal!

Afbeelding
En rechtsboven zie je het kleine gaatje dat voor valse lucht zorgt!

Weet iemand of er nieuwe pakkingen zijn, kende iemand dit probleem al??
Thomazz
Omhoog

Gebruikersavatar
@lan
Tomos Supporter
Berichten: 307
Lid geworden op: 23 feb 2008 19:02
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor @lan » 09 jun 2008 14:33

IK weet wel dat dit al heel lang zo is ;) het stond zelfs al op tomosforum, maar wat goed van je dat je dit zelf hebt ontdekt :) Volgens mij waren deze pakkingen nog niet veel in omloop... dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.


Hier ik had dat topic ff voor je gezocht.

http://www.havovwo.nl/havo/hne/bestande ... iiant2.pdf

Als je gelijk zei dat je er een euro2 blok onder had gezet xd dan waren we veel sneller gekomen met een oplossing :p
toettoet
Omhoog

skater_07
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 29 mei 2006 16:36
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor skater_07 » 09 jun 2008 14:46

verkeerde toppic denk ik.. dit is een examen nederlands :lol: ook leuk!
Thomazz
Omhoog

skater_07
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 29 mei 2006 16:36
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor skater_07 » 11 jun 2008 18:40

vandaag dus die nieuwe voetpakking er tussen gedaan, dit keer wel de goede zit goed, cilinder goed er op gezet, kop ook goed strak aangedraait, uitlaat dr onder.. met pakking! ik start mijn tomos, doet ie het nog niet.. choke er op na een tijdje begon die te lopen maar niet goed, aan de linker kant van mn cilinder onderaan (waar de voetpakking zit) komt warme lucht uit, met schokken.. aan de rechterkant alles prima! valse lucht toch?! hoe los ik dit op... 2 pakkingen?!
Thomazz
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 11 jun 2008 19:46

Zeker geen twee pakkingen. Heb je echt alle restjes en rotzooi verwijdert voor je de nieuwe pakking erop gezet hebt?
En toen je de cilinderkop erop zette, heb je die toen kruislings vastgedraait?
Omhoog

skater_07
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 29 mei 2006 16:36
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor skater_07 » 11 jun 2008 22:50

kruislings.. nee niet gedaan, dat ga ik wel even doen!

morgen hoor je meer ;)
Thomazz
Omhoog

skater_07
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 29 mei 2006 16:36
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor skater_07 » 17 jun 2008 16:06

Vandaag weer alles los gemaakt en vast gezet, nu wel kruislings, heb ook heel goed rond de onderkant van de cilinder en het blok alles goed schoongemaakt pakking er tussen, deed hij nog steeds niks toen er een tweede pakking tussen gedaan! hij trekt bij de voet nu geen valse lucht meer!! heb alles weeer vast gedraait... maar hij starte wil hij nog steeds niet!? Wordt er echt hopeloos van... want ik snap het niet.. waarom start hij nou nog steeds neit bougie vonkt gewoon. als ik kick met de choke er op en wat gas geeft dan hoor je hem kome trek je de choke er af gaat ie 1 seconden aan en dan valt hij weer uit keer op keer, wat is het probleem en hoe los ik dit op?!

alvast bedankt!
Thomazz
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 17 jun 2008 16:09

Ik denk dat je probleem nog steeds bij de voet van de cilinder zit. Zoals de vorm van de pakking is zo sluit ie ook aan op je carter. Dus als de paking lekt, lekt ook de voet van de cilinder.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
26 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.