Pagina 2 van 13

Geplaatst: 29 okt 2007 17:45
door Tomosje-88
* fout *

ze zijn exact hetzelfde, puch en tomosvorken zijn uitwisselbaar :)
niet fout, jij hebt het fout. ze zijn iets verschillend. 910 sprinter heeft ook een van puch en moest een paar dingen aanpassen!

Geplaatst: 30 okt 2007 18:50
door xanderz
het word wel wat kan ik zien! en hoezo heb je 4 blokken?(ben jaloers!)

heb zelf een ebr voorvork die ik zonder iets te veranderen op gezet heb. leek gewoon op een verchroomde tomos voorvork. zijn er mischien verschillende versies anders?

mvg,
xander

Geplaatst: 30 okt 2007 18:52
door keesos
vreemde tomos heb je dan (als dat niet past), ebr heeft 2 versies voor puch, lang en kort, passen beide zonder probleem op tomosjes hoor. Of misschien niet met een wel heel bijzonder model.........

Geplaatst: 30 okt 2007 18:59
door Tomosje-88
pm 910 sprinter dan maar ff. die had het mij zo verteld! naja. word wel wat hoor henk!

Geplaatst: 30 okt 2007 18:59
door steeksleutel
oh sorry voor de foute informatie dan. En bedankt voor de correctie :wink:

Geplaatst: 30 okt 2007 19:01
door Tomosje-88
ik had het niet tegen jouw hoor steeksleutel :P , tegen keesos :D

Geplaatst: 31 okt 2007 07:30
door Waldo
het word wel wat kan ik zien! en hoezo heb je 4 blokken?(ben jaloers!)

heb zelf een ebr voorvork die ik zonder iets te veranderen op gezet heb. leek gewoon op een verchroomde tomos voorvork. zijn er mischien verschillende versies anders?

mvg,
xander
ik kreeg bij mijn eerste ongeschouwde frame er 2 bij, bij mijn flexer nog 1 en nu nog het metrakit blok, maar 1 blok met contact punten ontsteking verkoop ik in onderdelen

Geplaatst: 31 okt 2007 19:59
door Paul123
Ik lees verstevigingstang, dan denk ik waarom?
En hoe ga je het doen met achterbrug, overbrenging e.d? En als je toch een foekema wil, waarom heb je dan niet meteen die gekocht die bij het blok zat? Die is tenslotte goed, en berekend op de setup die je noemt lijkt mij.

Lager eruithalen? Gewoon blok in de vriezer, eruit tikken en de lager er weer opnieuw inpersen (de nieuwe dan he).

Ik wens je veel succes.
Pb me maar als je ergens vragen over hebt, ik heb hier ook nog een 80mk blok staan uit mijn project, maar dat vordert door mijn school op dit moment voor geen meter. Verder klinkt het leuk, en metrakit tsjah, metrakit is echt snel, en het voordeel is natuurlijk gietijzer.

Geplaatst: 31 okt 2007 21:39
door Tomosje-88
Ik lees verstevigingstang, dan denk ik waarom?
En hoe ga je het doen met achterbrug, overbrenging e.d? En als je toch een foekema wil, waarom heb je dan niet meteen die gekocht die bij het blok zat? Die is tenslotte goed, en berekend op de setup die je noemt lijkt mij.
verstevigings stang is je tomos stabiler en rijd ie ook iets lekkerder. en is altijd wel handig met zo'n setup. en wat is het probleem met de overbrenging? je doet er een chrome achterbrug tussen en een ketting, en klaar is henk!

Geplaatst: 01 nov 2007 10:51
door Paul123
Ik lees verstevigingstang, dan denk ik waarom?
En hoe ga je het doen met achterbrug, overbrenging e.d? En als je toch een foekema wil, waarom heb je dan niet meteen die gekocht die bij het blok zat? Die is tenslotte goed, en berekend op de setup die je noemt lijkt mij.
verstevigings stang is je tomos stabiler en rijd ie ook iets lekkerder. en is altijd wel handig met zo'n setup. en wat is het probleem met de overbrenging? je doet er een chrome achterbrug tussen en een ketting, en klaar is henk!
Gast, je snapt er duidelijk de ballen van.(beginnend met je ebr verhaaltje)

Hij wil een sprinter maken, waarom dan een verstevigingstang? Dat is alleen maar extra gewicht, en je frame breekt dus echt niet zomaar doormidden met een metrakit.
Overbrenging bedoel ik mee tandwielverhouding en achterbrug, ga jij maar lekker met 26-26 of 27-26 proberen je voorwiel naar beneden te houden met een ezs Chromen achterbrug, hpi en foekema pijp. Denk dat hij beter een andere kan bouwen, net als 910 met zijn gila tomos bijvoorbeeld gedaan heeft. Dat vroeg ik mij dus af.
:idea:

Geplaatst: 01 nov 2007 17:36
door 910-sprinter
haa kijk dat is het blokje van mij broertje, Ed. maar om even in het verhaal te komen, ten eerste is zon vertevigings stang totaal over bodig gewicht en je berijkt er niks extra 's mee, en ten tweede de ebr puch voor vork past echt niet zo in een tomos, ik heb de pijp op mij onderste kroon plaat moeten verlengen om dat een puch balhoofd korter is :wink: veel succes verder :)

Geplaatst: 01 nov 2007 17:53
door Paul123
Raar dan, want bij mij past een ebr dus wel gewoon.

Geplaatst: 01 nov 2007 18:10
door Tomosje-88
paul123, ik zei tog niet dat het frame door midden zou breken?! het is gewoon voor stabiliteit! en hoezo moet ik proberen met een 26-26 me voorwiel naar beneden te houden? doe lekker zelf!

Geplaatst: 01 nov 2007 18:28
door Waldo
Ik lees verstevigingstang, dan denk ik waarom?
En hoe ga je het doen met achterbrug, overbrenging e.d? En als je toch een foekema wil, waarom heb je dan niet meteen die gekocht die bij het blok zat? Die is tenslotte goed, en berekend op de setup die je noemt lijkt mij.

Lager eruithalen? Gewoon blok in de vriezer, eruit tikken en de lager er weer opnieuw inpersen (de nieuwe dan he).

Ik wens je veel succes.
Pb me maar als je ergens vragen over hebt, ik heb hier ook nog een 80mk blok staan uit mijn project, maar dat vordert door mijn school op dit moment voor geen meter. Verder klinkt het leuk, en metrakit tsjah, metrakit is echt snel, en het voordeel is natuurlijk gietijzer.
ik ben momenteel ff in geld nood 8) maar ben binnenkort jarig dus misschien koop ik hem dan nog wel van ed

nu door jullie reacties denk ik toch dat ik maar geen verstevingings stang ertussen ga lassen!! :lol:

de achterbrug word chroom, de twv: 27-22, of 27-26. en de overbrenging word een goud race ketting, of is dit niet wat je bedoelt,

ps iedereen bedankt voor de info over de lagers

zaterdag weer update :evil:

Geplaatst: 01 nov 2007 19:03
door IxilTomos
paul123, ik zei tog niet dat het frame door midden zou breken?! het is gewoon voor stabiliteit! en hoezo moet ik proberen met een 26-26 me voorwiel naar beneden te houden? doe lekker zelf!
Shit man jij bent echt niet de slimste of wel? Hij heeft het er niet over dat jij moet proberen je voorwiel aan de grond te houden (leuker nog, die krijg je er niet eens vanaf met jouw setup:)), maar hij heeft het erover dat dat never nooit lukt met een dikke cil als 75mk, en dat je daarom een verlengde achterbrug nodig hebt.

En ik heb geen zin meer om voor je moeder te gaan spelen en alles uit te leggen en ik denk dat niemand van t forum dat wel wil dus ga alsjeblieft een beetje nadenken voordat je iets post ofzo.. irriteer me mateloos aan jou in de meeste topics.

Moest er ff uit.

Hoe dan ook, project ziet er veelbelovend uit :) Ik kijk uit naar je volgende update!

Geplaatst: 01 nov 2007 19:42
door Tomosje-88
wie vroeg erom om het voor te kauwen? hou gewoon je kut hoofd en dan doe ik dat ook!

Geplaatst: 01 nov 2007 23:33
door Paul123
Of je gaat ontopic en reageert op het project. MK-racing ik zou toch echt voor een andere optie gaan dan een chrome achterbrug, kijk bijv naar een honda mt brug. Die is niet veel zwaarder dan een chromen brug, heeft meer lengte en is nog is sterker ook. Er gaat wat overbrenging verloren door de lengte, maar dat heb je liever dan wheely's bij een sprint.


Persoonlijke reacties verder via pb aub!

En over die EBR, met een onderste kroonplaat van tomos past hij wel gewoon.

Geplaatst: 02 nov 2007 07:31
door Ross
pak een oude achterbrug(hoe heet zo'n ding ook alweer zo'n 4kante :P )
en verleng die met 5 a 10 centimeter.
dan kan je gelijk de tomos langer en lager maken.
en die ebr uuh zijn meerder versie's dan 2 geloof ik maar moet wel lukke.
en een ebr is ook zeer gemakkelijk om in te korte.

Geplaatst: 02 nov 2007 11:27
door Volty
wie vroeg erom om het voor te kauwen? hou gewoon je kut hoofd en dan doe ik dat ook!
En nu is het leuk geweest met jou. Het forum is geen fucking speeltuin waar je iedereen eerst zogenaamd kan pwnen met lulverhaaltjes om vervolgens te zeggen dat ze hun mond moeten houden.

:bb

Geplaatst: 02 nov 2007 18:44
door IxilTomos
wie vroeg erom om het voor te kauwen? hou gewoon je kut hoofd en dan doe ik dat ook!
En nu is het leuk geweest met jou. Het forum is geen fucking speeltuin waar je iedereen eerst zogenaamd kan pwnen met lulverhaaltjes om vervolgens te zeggen dat ze hun mond moeten houden.

:bb
:)
MK-racing ik zou toch echt voor een andere optie gaan dan een chrome achterbrug, kijk bijv naar een honda mt brug. Die is niet veel zwaarder dan een chromen brug, heeft meer lengte en is nog is sterker ook. Er gaat wat overbrenging verloren door de lengte, maar dat heb je liever dan wheely's bij een sprint.
Idd, laatst zag ik ook een puch op marktplaats staan met een Yamaha R6 achterbrug, lachte mn klote eraf omdat het er vaag uit zag, maar wel enorm goed tegen wheelies en zeker stevig.. Alleen wat ik niet kan begrijpen is dat er kracht verloren gaat bij een langere achterbrug? Hoe komt dat dan?