Hallo, ik ben Waldemar, ik kom uit Wassenaar, Zuid-Holland.
Op mijn 13e kocht ik een tomosje in een achterbuurt in den haag voor 50 euro. hiermee heb ik alles geleerd! Na een paar maanden sleutelen begon ik het tunen toch wel heel leuk te vinden. toen kwam ik op het idee, om een sprinter te maken eerst zat ik nog te twijfelen tussen de 80cc gilardoni of de 80cc metrakit. toen zag ik op tomosforum een mooi 80cc mk blokje zonder ontsteking en carb. na lang nagedacht te hebben hierover kocht ik maar dit incomplete blokje en begon ik er maar mee om hem klaar te maken voor de sprint! ik ben nu hard bezig hem lopend te krijgen, goed af te stellen en dus in 2008 zal ik aan de startlijn van jubbega, damwoude en genemuiden staan!!
Setup:
80cc Metrakit
MK Kop
21mm Dellorto PHBG Met Sproeier 92
HPI 05
Foekema Opmaat
Puch Spruit
Custom Koppeling
26-26
Uiterlijk:
M-Stuur Chroom
Snelgas Haaks
Lusito Remhendels
Mijn kleuren schema wordt:
Chroom en Metallic Rood
Hier foto van MK blokje net van ed opgehaald!!
Mk Blokje
Hier foto van mijn 2 velgen met sawa slicks(moet nog ff banden wit maken)
Toen zag ik dat Ed zijn sprintframe en foekema ook in de verkoop zette! ik dacht er lang overna en na lang werken en sparen heb ik het sprintframe en de foekema opmaat van Ed overgenomen!
Meteen toen ik thuis was ff andere velgen eronder gegooid en m-stuur erop gemonteerd. hier ff wat foto's van het sprintframe de foekema en alle andere onderdeeltjes!!
de foekema
de losse flens
nieuw spruit
nieuwe dellorto 21mm phbg met sproeier 92
snelgas haaks model
m stuur
En nu hier nog heel veel foto's van mijn prachtige sprintframe:P
het blok met 50cc
de lange achterbrug
m stuur met rem en gas hendel
sprinter van de zijkant
Dit is het prachtige sprintframe, ik ben van plan om vanaf 2008 mee te gaan doen met sprints!!
Update
Ben net begonnen met het reviseren van het 80 mk blokje gister even de cilinder eraf gehaald en ben nu bezig met het verwijderen van de vloeibare pakking! (Klote karwei ) maar heb nog niet echt een goede manier bedacht, zit nu met platte schroevendraaier het zachtjes eraf te peuteren maar werkt niet helemaal dus advies is welkom!
ook heb ik even de koppeling en vertandingen eruit gehaald om ff alle keeringen en pakkingen te vervangen
ik denk dat ik deze week nog wel klaar ben met reviseren en dan krijgen jullie volgende week filmpjes hoe hij loopt!! maar dan moet er nog wel afgesteld worden en is het nog met de iskra 80 watt!!
Vandaag heb ik dus ff mijn hele blokje uit elkaar gehaald, ik ga nu nog snel ff de lagers, keeringen en pakkingen vervangen waar nodig en ook nog ff alles ontdoen van die verschrikkelijke vloeibare pakking
ook moet ik nog ff met griptang tapeinden eruit halen!!
Ik had eerst een probleem, mijn carb is een inschuif en het spruitstuk was even groot!! heb ed nog ff raadgepleegd en hij kwam op het slimme idee een hand vat stuk te knippen en met slangenklemmen het vast te zetten!
hier het rubbertje zonder slanklemmen moet nog even nieuwe halen
hier nog wat foto's van de kop en de cilinder die helemaal onder de vloeibare zitten
ik hoop verder dat hij volgende week loopt en dan krijgen jullie mooi filmpje!!
Update
Ik heb nu even een hpi op het oog, 05 model 120 inc helemaal compleet geen krassen
denk dat ik hem wel ga kopen!!
verder heb ik nu het blok helemaal uit elkaar alles ligt los en ga nu alles weer in elkaar zetten!!
Volgend weekend is hij in elkaar dan krijgen jullie mooie foto's en hopelijk filmpje!
UPDATE!! 15 Februari
Ik heb gister nog snel ff keihard gewerkt om mijn tomosje in elkaar te hebben en lopend te krijgen, het eerste is gelukt het laatste nog niet. waarschijnlijk moet ik nog ff die iskra 80 watt fatsoenlijk afstellen
verder zit mijn frame helemaal in elkaar blok eronder etc ik moet alleen nog snelgas aanlsuiten en ketting inkorten en monteren
FOTO's!!
de cilinderkit met losse flens en spruit er al op
De Sprinter!!
De Sprinter!!
stuur met killswitch en remhendels maar zonder snelgas
het blokje waarvan veel wordt verwacht
En de mooiste foto!!
Verder heb ik geen onderdelen meer nodig alleen nog ff wat kleine dingetjes doen zoals ketting erop en natuurlijk gewoon heel veel afstellen!
jammer genoeg heb ik nog steeds geen hpi maar voor jubbega hoop ik die toch nog wel gevonden te hebben!!
Geef jullie mening maar ff en volgende week loopt hij zeker en kunnen jullie een mooi filmpje verwachten met de sprinter in actie
UPDATE
vandaag voor het eerst gestart!! na veel keer kicken ging hij aan, en oppeens dikke overtoeren!! schrok me echt kapot maar nu ff goed afgesteld en blijft hij mooi sationair lopen, alleen de sproeier is nog wat te groot, met volgas verzuipt hij..
ze doen toch niet raar? bij mij niet in ieder geval, maar je kunt ook uploaden, bij http://www.imageshack.us of http://www.tinypic.com
Volgens mij wordt dit wel een leuk projectje! en dat zal ook lekker gaan lopen ook hard met 27-22
ik heb zelf ook zo'n verkleurde neger eerste koppeling. ik weet niet hoe dat komt. zou het zijn gekomen door zonder karter olie te rijden? (zat geen karter olie in toen ik hem had gekocht en geen vraagtekenveertje)
ik pak dop 26 of 30 en zet deze op de lager. en met een flinke hamer sla ik deze er uit. zolang je hem recht er uit slaat kan er nix fout gaan.
let er wel op dat je precies de goede lager terug zet. dezelfde type maar zonder c3 er achter heeft een andere speling bij bepaalde temperatuur. kan slecht aflopen als je niet de goede kiest
maar ik zou die lagers er niet uitslaan en maar met je 4 andere blokken verder gaan. is anders alleen maar geld verspilling als je tog maar twee goede blokken gaat maken.
leuk, ik hoop dat het een mooi ding wordt! ga zo door.
En een ebr van puch past niet. Balhooft van tomos is langer dan dat van puch. Heb het nooit geprobeerd. Maar dat is te zien als je puch met tomos vergelijk.
Laatst gewijzigd door steeksleutel op 05 jan 2008 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
bekijk hier mijn oranje racertje:
viewtopic.php?t=5949&highlight=