Na bijna een jaar zonder Tomos heb ik een aantal weken terug een tomos moeten bouwen voor een vriend, dat is achter de rug maar het bleef maar kriebelen, het beunen aan een tomos. Ik had nog een frame met snorkenteken liggen en toen viel mijn oog op de volgende tomos:
Het idee, wat jullie misschien al begrepen uit de topictitel, is dat deze tomos heel laag wordt, sprint-look. Qua prestaties wil ik er ook de sprintkant mee op, veel trekkracht. Topsnelheid doet er niet toe, snorstyle
Inmiddels al veel aan gebeund, alles overgezet op het snorframe en een aantal aanpassingen gemaakt:
-Voorvork 5cm verlaagd
-Zadel vervangen door E-startzadel+verlaagd
-Achterspatbord verhangen en ingekort
-Andere koplampunit
-2speedkapjes bebeund
To do:
-Blok opbouwen (65cc airsal licht tuned, 15/15 D'O, Endy Chrome/Tecno Circuit + Yasuni Demper
-Clipons passend maken + bevestigen
-Zijstandaardje
-Voetsteunen verplaatsen naar achterbrug.
-2speedkapjes spuiten, van racegaas voorzien
-evt. Lexus achterlichtje
Setup toekomstig:
65cc airsal licht tuned
Bromkop gevlakt
15/15 SHA + 15mm spruitstuk
Standaard luchtfilter bebeund
Endy Powermaker Chrome, Later Tecno Circuit met Yasuni demper (Tecno = trekpijp, Yasuni demper stil+mooi=waar ik naartoe wil )
TWV 26-24 of 26-26
Spoedig foto's van het geheel hoe het er nu bij staat, ik verwacht vandaag het nieuwe blok.
UPDATE 10juni
Vandaag de beloofde foto's, ben bezig geweest met de 2speedkapjes, en het blok is nog steeds niet binnen (2x gemist wegens niet thuis )
Den fotoosch:
Met de voorkap! Sweet
Das Hok
Ik heb altijd al een voorkeur gehad voor cockpitjes en ruitjes, zeker op een tomos, dus ook weer een dream come true Ziet er goed uit.
Vooraanzicht met verlaagde voorvork en mooie voorkap... Alleen nog even clip-ons erbij denken
Dagdag veertjes -5cm.
2speedkapsjes, zelf netjes uitgefreesd al zeg ik het zelf gaan uiteraard nog zwart en er kom levensecht reeschgaasch achter
Dat was het voorlopig eventjes. Binnenkort meer!
UPDATE 11/06
Kort updateje, enkel de foto's van de clipons.
Wel lekker dus. Alleen nog een stabilisator maken, omdat de clipons over de lamporen zitten geeft dat ietsje speling.
Maandag ga ik weer uitgebreid beunen!
UPDATE 12/06
Of ik ging al eerder dan maandag beunen
Vandaag: Stabilisator gemaakt voor de lamporen, zit als een huis nu
Nieuwe blok opgebouwd, lopend gemaakt en lichtjes afgesteld.
Loopt lekker, zit wel pit achter, aardig fel
Ik ga er verder geen woorden meer aan vuilmaken, jullie mogen het met het volgende doen:
UPDATE 24/06
Foto'tjes met nieuwe uitlaat en kappen gemonteerd
Ziet er wel héél lekker uit en reed ook zeker zo. Hij ligt nu weer uit elkaar, komt weer een ander blokje onder, hopelijk een A52 blok waarmee ik bezig ben Het huidige blok heb ik weer 50cc gemaakt en heb ik voor de linker tomos op de foto nodig:
Dit is één van de oldtimertomosjes die ik vorige week gekocht heb. Het bouwjaar van deze is maarliefst 1974! Geniaal. Het originele blok had trappers aan beide kanten, eicilindertje etc. Lang bezig geweest om dat blokje weer in orde te krijgen, maar de ontsteking heeft het, ook al, compleet begeven. Daarnaast zit er een lelijke schaaf in de lagers/krukas en past mijn chrome Endy uitlaat er niet onder met die trappers, reden genoeg voor een ander blok dus.
Wel balen, dat blok met trappers is zó briljant en oldskool!
Als ik een nieuw blok heb komt er weer een nieuwe en waarschijnlijk laatste update. Daarna gaat de buikschuivert in de verkoop Kan me geen 3e brommer meer veroorloven naast mijn auto's nu ik ook een huis gekocht heb. Dus als er geinteresseerden zijn...
Laatst gewijzigd door IxilTomos op 24 jun 2009 15:18, 8 keer totaal gewijzigd.