• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

2e koppelingsveer

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
15 berichten • Pagina 1 van 1
bvandeursen
Tomosforummer
Berichten: 128
Lid geworden op: 31 mar 2009 21:14
  • Citeer

Berichtdoor bvandeursen » 21 jun 2009 19:59

is het nou hoe korter die tweede veer is, hoe later hij overgaat naar zijn 2e versnelling of precies andersom? dat snap ik niet helemaal
Omhoog


Gebruikersavatar
sjaakvanvoorschoten
Diehard
Berichten: 1210
Lid geworden op: 15 mar 2008 01:49
Locatie: route 666
  • Citeer

Berichtdoor sjaakvanvoorschoten » 21 jun 2009 20:09

1ste.
dingen die ik verkoop
roze racer verkocht.
ik haat hitteband :(
motto voor het beunen:
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat :)
Omhoog

adje
Diehard
Berichten: 1534
Lid geworden op: 25 nov 2007 12:39
Locatie: Hooglanderveen (UT)
  • Citeer

Berichtdoor adje » 21 jun 2009 20:10

Volgens de FAQ is het 2e.

De eerste is in hoeveel toeren die wegrijdt.
Omhoog

Gebruikersavatar
sjaakvanvoorschoten
Diehard
Berichten: 1210
Lid geworden op: 15 mar 2008 01:49
Locatie: route 666
  • Citeer

Berichtdoor sjaakvanvoorschoten » 21 jun 2009 20:11

ik bedoel dus zijn 1ste veronderstelling :wink:
dus hoe korter de veer, hoe later hij in zijn 2 schiet.
dingen die ik verkoop
roze racer verkocht.
ik haat hitteband :(
motto voor het beunen:
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat :)
Omhoog

bvandeursen
Tomosforummer
Berichten: 128
Lid geworden op: 31 mar 2009 21:14
  • Citeer

Berichtdoor bvandeursen » 21 jun 2009 20:29

ik bedoel dus zijn 1ste veronderstelling :wink:
dus hoe korter de veer, hoe later hij in zijn 2 schiet.
oke bedankt
ik wil dat hij zo laat mogelijk in zijn 2 schiet want ik heb altijd het probleem dat als ik door een redelijk scherpe bocht ga hij net niet terug schakelt waardoor hij heel langzaam op gang komt daarna.
Omhoog

7P_
Diehard
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 okt 2008 20:19
Locatie: Almere
  • Citeer

Berichtdoor 7P_ » 21 jun 2009 20:29

is het nou hoe korter die tweede veer is, hoe later hij overgaat naar zijn 2e versnelling of precies andersom? dat snap ik niet helemaal
Ik neem aan dat je zoiets ook daadwerkelijk gaat doen. Pas op dat je niet in een keer te ver inkort. Korter kan altijd nog, langer niet ;(
En het lijkt ten eerste instantie erg leuk, laat overschakelen, maar je koppeling gaat er wel harder van slijten.
Omhoog

bvandeursen
Tomosforummer
Berichten: 128
Lid geworden op: 31 mar 2009 21:14
  • Citeer

Berichtdoor bvandeursen » 21 jun 2009 20:31

is het nou hoe korter die tweede veer is, hoe later hij overgaat naar zijn 2e versnelling of precies andersom? dat snap ik niet helemaal
Ik neem aan dat je zoiets ook daadwerkelijk gaat doen. Pas op dat je niet in een keer te ver inkort. Korter kan altijd nog, langer niet ;(
En het lijkt ten eerste instantie erg leuk, laat overschakelen, maar je koppeling gaat er wel harder van slijten.
na hoeveel kilometer is zo'n koppeling doorgesleten als je hem 1 of 2 cm inkort?
Omhoog

7P_
Diehard
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 okt 2008 20:19
Locatie: Almere
  • Citeer

Berichtdoor 7P_ » 21 jun 2009 20:34

Geeeeen idee.

Ligt aan je vermogen/rijstijl. Als je constant stadsverkeer hebt met veelvuldig schakelen gaat hij met een rap tempo naar de klote.
Mijn Tomos kocht ik ooit nieuw, en nu, bij 9761km is de 2e koppeling áárdig naar de klote bij een nagenoeg standaard setup: dikke bocht op standaard uitlaat 58kmh (brom versie)
Omhoog

bvandeursen
Tomosforummer
Berichten: 128
Lid geworden op: 31 mar 2009 21:14
  • Citeer

Berichtdoor bvandeursen » 21 jun 2009 20:45

Geeeeen idee.

Ligt aan je vermogen/rijstijl. Als je constant stadsverkeer hebt met veelvuldig schakelen gaat hij met een rap tempo naar de klote.
Mijn Tomos kocht ik ooit nieuw, en nu, bij 9761km is de 2e koppeling áárdig naar de klote bij een nagenoeg standaard setup: dikke bocht op standaard uitlaat 58kmh (brom versie)
als hij maar ongeveer 3000 km meegaat ben ik tevreden. bedankt voor alle info
Omhoog

7P_
Diehard
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 okt 2008 20:19
Locatie: Almere
  • Citeer

Berichtdoor 7P_ » 21 jun 2009 20:47

Ohh ik denk dat je dan wel een heeeel eind komt hoor.
Tenzij hij nu al compleet versleten is :mrgreen: Maarja, je kan ook gewoon op het aluminium rijden.
Omhoog

bvandeursen
Tomosforummer
Berichten: 128
Lid geworden op: 31 mar 2009 21:14
  • Citeer

Berichtdoor bvandeursen » 22 jun 2009 15:40

Ohh ik denk dat je dan wel een heeeel eind komt hoor.
Tenzij hij nu al compleet versleten is :mrgreen: Maarja, je kan ook gewoon op het aluminium rijden.
haha ze zien er nog redelijk goed uit dus zo ver zal het niet komen.
Omhoog

bvandeursen
Tomosforummer
Berichten: 128
Lid geworden op: 31 mar 2009 21:14
  • Citeer

Berichtdoor bvandeursen » 23 jun 2009 08:02

ik bedoel dus zijn 1ste veronderstelling :wink:
dus hoe korter de veer, hoe later hij in zijn 2 schiet.
Ik heb altijd dat hij in de bocht net in zijn twee blijft hangen waardoor hij heel slecht weer op gang komt. Daarom wil ik inkorten. ik allebei de veren al 1 cm ingekort maar k dnk dat ik die tweede veer nog verder inkort.
Omhoog

7P_
Diehard
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 okt 2008 20:19
Locatie: Almere
  • Citeer

Berichtdoor 7P_ » 23 jun 2009 08:25

Merkte je veel verschil bij het inkorten van de 2e veer met 1cm? Ik ga het zelf namelijk ook doen binnenkort :)
Omhoog

Gebruikersavatar
Paul123
Pro Forummer
Berichten: 1111
Lid geworden op: 29 jan 2007 21:00
Locatie: Leiden
  • Citeer

Berichtdoor Paul123 » 23 jun 2009 13:39

Merkte je veel verschil bij het inkorten van de 2e veer met 1cm? Ik ga het zelf namelijk ook doen binnenkort :)
1cm merk je niks van, veer trekt lubbert dan meteen weer terug uit binnen 50km oid.

Beter al pak je een koppelingsveer van een kettingzaag motor, deze is vele malen sterker dan een tomos veer. Is lastig in je segment te krijgen, maar dan pakt die wel heerlijk laat op. Slijtage gaat dan nog wel hoor :wink: .
Doe gezond, rook een appel.
Afbeelding
Omhoog

bvandeursen
Tomosforummer
Berichten: 128
Lid geworden op: 31 mar 2009 21:14
  • Citeer

Berichtdoor bvandeursen » 23 jun 2009 14:34

Merkte je veel verschil bij het inkorten van de 2e veer met 1cm? Ik ga het zelf namelijk ook doen binnenkort :)
van die eerste veer merk je wel rdelijk veel maar van die tweede niet echt. denk idd dat hij uitlubbert. Ik zou trouwens wel alleen doen als je een seegerringtang hebt anders ben je uren aan het kloten met die seegerring. succes alvast.
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
15 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.