• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Het stomme sleutel topic.

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
32 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
indian
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor indian » 28 okt 2005 18:03

Laat ik aftrappen, ik monteer een nieuwe ketting, je kent dat wel, zo'n nieuwe die altijd te lang is, begin je met inkorten en dan denk je, één schakeltje, ken nét, ken dus net niet, vergeten dat het er gewoon twee zijn omdat je twee smalle delen nodig hebt om het schakelstukkie eraan te zetten, dag nieuwe ketting, zaterdagmiddag en een kwartier voor sluitingstijd, racen dus naar de bromwinkel en dan ook net de laatste meekrijgen terwijl je niet weet hoeveel schakels je eigenlijk moet hebben, gelukkig was de maat goed, dus een geluk bij een ongeluk.
Tomos is cool.

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 28 okt 2005 19:06

whehehe, jij mazzel , mijn domste actie ooit is :

aan het brommertje sleutelen, en dan als het af is ff testen, dan merken dat ie veel te veel benzine krijgt , dus sproeiertje eruit halen en naar de brombroer en die laten bestellen (kut ik bedenk me nu pas dat ik vergete ben te bellen of ze binnenzijn :x ) dan weer terug met hele waslijst aan spullen en alles er op zetten, tomosje klaar voor verkoop, en weet ff teste omdat ik het niet kon late, blijkt ie oppeen veels te veel benz te krijgen maar ik had geen tijd om te checke wat het was want ik moest nog boodschappen doen, ja boodschappe ja, reken ik daar af bij de kassa wat zit er in me portomonnee..... me sproeier :oops: :oops: :oops:
gewoon geprobeert zonder sproeier, het leuke was met een beetje benzine int bougiegat starte hij wel, alleen zodra ik het gas open deed nietmeer :p

Robin
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Robin » 28 okt 2005 19:18

Je hebt er trouwens gewoon een ponstang voor hoor voor een ketting. Kan je hem zo lang of kort maken als je zelf wilt.

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 28 okt 2005 19:38

kettingponsje is 15 euro ofzo, klopt mijn nieuwe ketting is ook te lang nooit gebruikt...

kopeh ?

indian
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor indian » 28 okt 2005 22:32

Zo'n schakel om je ketting aan mekaar te knopen met dat visje zit bij elke nieuwe ketting, maar toch bedankt voor de tip, ik wist niet eens dat er een ponstang voor was, ik zet de ketting gewoon in de bankschroef en ram met een beetje beleid en een spijker de pons eruit, en dan aan elkaar met het koppelstukje en het visje. 8)
Laatst gewijzigd door indian op 29 okt 2005 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Tomos is cool.

skoeddies
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor skoeddies » 29 okt 2005 07:42

mijn domste actie?
zoals bijna iedereen wel een keer heeft geprobeert..n je brommer starten zonder benzine,
en er maar niet achter komen waarom die nou niet loopt..
pas toen ik de ontsteking had gecontroleerd en de carbu helemaal schoongemaakt had, kwam ik erachter..
in mijn geval was het een puch aanloopblok..
en ik heb serieus wel 3 blokken om gerend.. :oops:

indian
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor indian » 29 okt 2005 10:53

Ja, dat ken ik skoeddies,ik had de brom een keer helemaal gepoetst, denk ik kom ik start hem ff, wil het kreng niet starten, ik kicken en kicken, zweet stond op mijn rug, kijk ik naar de cockpit denk ik wtf@&*#k*t :evil: lopen kreng en zie dat de contactsleutel er niet in zit, verzopen natuurlijk, bougie schoon en een paar keer kicken, bougie er weer in sleutel erin en lopen. :oops:
Tomos is cool.

poekelen
Admin
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website
  • Citeer

Berichtdoor poekelen » 05 nov 2005 14:46

ik was een keertje bezig met me tomosje. en na een tijdje was ik klaar.. en ik wil hem starten, doet het niet. ik nog een paar keer kijken of alles wel er op zat. bougie zat er in bougie dop er op. benzine kraan open.. mja nog steeds niet.. ik rook opeens een benzine damp en ik keek naar de grond, daar lag een hele plas met benzine.

wat bleek nou, bij je carbrurateur heb je een dekseltje aan de rechterkant waar je benzine slangentje op aansluit. die had ik vergeten goed aan te draaien, met het resultaat dat alles er langs ging

freaky_Tomos
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor freaky_Tomos » 05 nov 2005 21:56

ha ik daarnet nog 5/10/2005 9:30 lekker belangrijk :twisted: effe me vliegwiel goed zetten want die is een beetje niet goed meer: verdraait en daarom onsteking niet op tijd, ik die kap er weer overheen gedaan en die kickstarter erop stomme borgpin :P en toen pas kicken, had ik eigenlijk eerder moeten doen: maar waarom doet tie het niet?
ik had de bougie eruit gehad voor mijn aangepaste bougie om de cilinder te stoppen om dat vliegwiel goed vast te draaien, normale bougie erweer in hele zooi erop en kicken.
waarom doet tie het niet, onsteking nu weer veel te laat????
maar nee bougie kappie er niet op :twisted: had ik bijna de hele zooi er weer af gehaald zag ik het net op tijd :D

Volty
Oldschool
Oldschool
  • Citeer

Berichtdoor Volty » 06 nov 2005 19:20

De oorlog verklaren aan een vliegwielmoer die er niet af wil bij een elektronische ontsteking. Pa komt erbij, zegt dat ik best een lager in de cilinder zelf kan stoppen om 't zaakje te blokkeren. Zo gezegd zo gedaan, zuiger netjes tegen 't lager aan geklemd. Pa draait de moer los, en ik haal de cilinderkop er weer af. Was dat kutlager in de uitlaatpoort van mn nieuwe airsal gevallen, randje vd poort naar de klote :evil:
Gelukkig had ik nog een dremeltje, dus ff bijgewerkt, en 't ding rijdt nu nog steeds 8)

Kicken zonder bougiedop is ook een leuke.

Of met je ragpuch de marathon lopen, en dan je carburateur schoonmaken, vloeken, je ontsteking nakijken, nog meer vloeken, en dan komt je broertje snugger vragen of er wel benzine in zit. Zucht..
ff getankt en hij zei weer vroem :P
Afbeelding
Tomos a35 'Homos' Kreidler Florett TRS BMW 318i Baur TC BMW 1502 project

poekelen
Admin
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website
  • Citeer

Berichtdoor poekelen » 06 nov 2005 19:47

owja die moeren op het krukas..
ik wou een keertje van een blokkie de koppelingen er af halen. zo gezegd zo gedaan denk ik. ik steek een dikke schroevendraaier door het krukasgat aan de bovenkant waarnormaal je zuiger op zit.
ik proberen de moer los te draaien.. nee wou niet..
ik harder drukken, bang hoorde ik 1 keer. ik kijk naar het krukas, was dat gat naar de klote :oops:

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 06 nov 2005 20:52

je small end naar de kkr ?

sukkel, daar heb je dus een zuigerstop voor

Robin
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Robin » 06 nov 2005 22:49

Mijn stomste actie.

Benzinekraan vergeten aan te zetten en dan rijden, en dan er achterkomen dat de brommer het niet meer doet. En afvragen waarom die ineens ermee is gekapt. Dan probeer je hem aan te kicken en krijg je ineens het idee om naar je benzine kraan te kijken.

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 07 nov 2005 08:17

raar is dat heah, dat ie et dan niet doet :P

rickha
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor rickha » 07 nov 2005 20:00

bij mij op sgool doe k altij bougiestekker r uit teg evt domme dieven mja ik dus na sgool kicken als n gek maar hij deed t nie mja de stekker moes r dus nog in :oops:
tomos Quadro ruleert mega-hard!!!

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 08 nov 2005 11:12

wahahah, zonder bougiedop, ja niet zo heel raar :P

wel klote dat er dat soort figuren bij je op schjool zitte

dombo
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor dombo » 08 nov 2005 19:55

mijn domste actie?
zoals bijna iedereen wel een keer heeft geprobeert..n je brommer starten zonder benzine,
en er maar niet achter komen waarom die nou niet loopt..
pas toen ik de ontsteking had gecontroleerd en de carbu helemaal schoongemaakt had, kwam ik erachter..
in mijn geval was het een puch aanloopblok..
en ik heb serieus wel 3 blokken om gerend.. :oops:
Prachtig :lol: :lol: :lol: :lol: ,zou ook iets voor mij geweest zijn hoor,maarre zou je jezelf ook maar niet dombo 2 gaan noemen of zo :wink:
eindelijk een rooie gestrikt .......tomos bedoel ik é
foto link komt als ie opgeknapt is

dombo
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor dombo » 08 nov 2005 20:16

Ja ik zal ook weer maar niet ontbreken 8)
had mijn oorveertje verniewd in het blokje en zette de boel weer in elkaar
Starten ging niet lekker ,kreeg de kickstarter slecht naar benden en een krassend geluid :(
Achteraf blijkt dat er in dat ovale gat een soort veer moet en die moest plat liggen (had met de kickstarter te maken als ie aan was doet die veer niets meer ,veer lijkt op een soort splitpen die je wel is ziet aan een aanhangwagentje of zo)en dat zat ie dus niet ,veertje naar de moer ,maar wel weer wat bijgeleerd
mwaogh voor de rest kan ik bijna alles :lol: :lol: :lol: :lol:
eindelijk een rooie gestrikt .......tomos bedoel ik é
foto link komt als ie opgeknapt is

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 08 nov 2005 21:08

proberen is leren tpch, volgende keer maak je die fout nietmeer

mijn actie gister nacht dan(was aan een puch)...

je hoort het wellis, nooit ringetjes bij je spruitstuk!!

maarjah de puch waar ik aan aan het sleutelen was had dat dus wel, had ik niet gezien het was behoorlijk donker en ik ben zo nachtblind als een mol bij daglicht.... :roll:
dus ik haal doodleuk spruistuk eraf, niet wetent dat die ringetjes er zaten, eentje viel er dus op het carter en ja hoor, de andere in de inlaat (wat ik dus niet door had!!! :-/

alles schoon gemaakt ( dat was wat ik ging doen) ik ff kicke (nouwjah trappen aan de trappers) geen beweging in te krijgen....

dus ik kijken of ik het achterwiel er recht in had zitten, ja hoor die zat recht, ik het zwikkie er weer af, zaklamp pakke en in de inlaat kijken of er een zuigerveer klem zat ofzo.. wat zie ik daar....
het ringetje half tussende zuiger en de cilinderwand... !!!
GEEN IDEE DAT DAT KON ZEG

na een half uur pielen in volgorde, pincel, schroevedraaier, tang, hamer
en een gebroken cilinderbout, dat ding er eidelijk uit.... wat een hell

maarjah ik geloof het nu dus wat ze zeggen, ik doe nooit ringetjes bij het spruitstuk en nu weet ik waarom

skoeddies
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor skoeddies » 08 nov 2005 21:41

pff... geen schade aan cilinder???
altijd ernstig dat soort dingen, dnek je ik maak hem ff schoon om te onderhouden, gaat ie alleen maar kappotter..

Gesloten
  • Afdrukweergave
32 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Archief”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen