• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

hele snelle 50cc

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
11 berichten • Pagina 1 van 1
tomoskapelle
Pindabrein
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 nov 2005 18:28
Locatie: Kapelle (zeeland)
  • Citeer

Berichtdoor tomoskapelle » 21 nov 2005 16:51

Ik wil graag een hele snelle 50cc kopen? Ik wil zoveel mogelijk uit de 50cc daarom wil ik geen 60 of nog meer cc's. De enigste die ik nog wel kon gaan was er eentje van gilardoni. Ik weet dat je makkelijk de cilinder van een puch maxi er op kan krijgen maar daar vond ik alleen een polini 65 cc en een malossi 70 cc geloof ik. Ik weet dat gilardoni van polini is maar weten jullie nog een goede cilinder?
Omhoog


PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 21 nov 2005 16:53

gilardoni is vaak wel een goede cilinder. welke gila50 wil je gebruiken ?
Omhoog

Patjenl
Pindabrein
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 nov 2005 18:25
  • Citeer

Berichtdoor Patjenl » 22 nov 2005 18:40

1e Tip, Als het lukt neem gietijzer, want die rij je snel in, en het schroefdraad van de uitlaatbevesteging draait niet door,

2e Tip, Het maakt niet veel uit van welk merk je het neemt, zowat allemaal het zelfde aleen hoe duurder je gaat hoe beter, maar eurokit (word ook genoemt airrisal)
is ook top tis 50cc snel maar je hebt gewoon 55cc, ff je sproeier aanpassen desnoods, en je spruitstuk uitboren dan trekt die harder op.
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website
  • Citeer

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 22 nov 2005 19:46

1e Tip, Als het lukt neem gietijzer, want die rij je snel in, en het schroefdraad van de uitlaatbevesteging draait niet door,

2e Tip, Het maakt niet veel uit van welk merk je het neemt, zowat allemaal het zelfde aleen hoe duurder je gaat hoe beter, maar eurokit (word ook genoemt airrisal)
is ook top tis 50cc snel maar je hebt gewoon 55cc, ff je sproeier aanpassen desnoods, en je spruitstuk uitboren dan trekt die harder op.
nou je roept vanalles, en nagenoeg niks klopt.
alu met nicasil is beter, rijd je sneller in, en uitlaatbevestiging moet je niet zo lomp doen dan gaat het prima.

eurokit> al 10 jaar inmiddels Airsal.
die cil 50snel> 38.00 mm = 50cc niet 55 cc.
sproeier altijd aanpassen, spruitstuk uitboren heeft alleen zin wanneer je >12mm erop doet.
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 22 nov 2005 20:54

spruitstuk moet alleen groter als hij teklein is voor je carb inderdaat, en alu met chrome en alu met nica is nog ALTIJD het snelst alleen lastig te bewerken !
Omhoog

Gebruikersavatar
Robin
Vastgeroeste forummer
Berichten: 647
Lid geworden op: 01 okt 2005 21:09
Locatie: Nuth
  • Citeer

Berichtdoor Robin » 22 nov 2005 22:24

1e Tip, Als het lukt neem gietijzer, want die rij je snel in, en het schroefdraad van de uitlaatbevesteging draait niet door,

2e Tip, Het maakt niet veel uit van welk merk je het neemt, zowat allemaal het zelfde aleen hoe duurder je gaat hoe beter, maar eurokit (word ook genoemt airrisal)
is ook top tis 50cc snel maar je hebt gewoon 55cc, ff je sproeier aanpassen desnoods, en je spruitstuk uitboren dan trekt die harder op.
Je hebt er duidelijk geen kaas van gegeten.

Gietijzer moet je normaal gesproken veel langer in rijden dan aluminium.
Gewoon omdat gietijzer veel harder is.

Maak zeker wel uit welke merk je neemt, de ene cilinder is de andere niet en hebben allemaal een andere timing. 55cc bestaat helaas niet of je moet hem zelf uitgeboord hebben ofzo. En voor een snelle 50cc heeft het niet zin om alleen je spruitstuk uit te boren. Want je hebt ook een grotere carburateur nodig. En het orginele spruitstuk is maar tot 15 mm uit te boren, anders hou je geen materiaal meer over en zit er zo een gat in de wand van je spruitstuk of hij breekt gewoon.
Omhoog

hellbat
Vaste forummer
Berichten: 497
Lid geworden op: 30 mei 2005 01:49
Locatie: Berkel-Enschot
  • Citeer

Berichtdoor hellbat » 23 nov 2005 01:20


Gietijzer moet je normaal gesproken veel langer in rijden dan aluminium.
Gewoon omdat gietijzer veel harder is.
Excuzes Moi, daarom zit er in een alu cilinder ook een Nicasilwand, die vele malen harder is dan gietijzer en aluminium bijelkaar, deze is vanuit de fabriek al perfect afgewerkt, en behoeft dus weinig inlooptijd.

Groeten Marcel
Ook een Gyneacoloog is een Kutmonteur.
Omhoog

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 23 nov 2005 10:11

nicasil is het hardste wat er is als wand, het is niet te honen, en als je het probeert aan te passen kan het zelfs scheuren en brokkelen,. dat is klote en laten nicasilen is 300 euro ofzo :0 nicasil is KEIHARD en het beste ....
Omhoog

Gijs
Pindabrein
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 sep 2005 16:21
  • Citeer

Berichtdoor Gijs » 08 dec 2005 16:52

Ik heb een kreidler en het nicasillen + lassen van de cilinder kostte 160 euro. Dus 300 euro is wat overdreven :wink:
Omhoog

kobussie
Tomosforummer
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 okt 2005 17:30
  • Citeer

Berichtdoor kobussie » 12 dec 2005 23:11

wanneer je een cilinder met een nicasil wand hebt, moet je altijd je brommer even 1,5 minuutje ofzo laten warmlopen, anders riskeer je scheurtjes in je cilinder. ook met inrijden is warmlopen het beste, je kan hem daarna gerust opentrekken.

maar met de std tomos cilinder met andere zuiger kan je de 77/80 halen maar ik heb geen poortmappen ofzo dus aan deze info heb je weinig
Omhoog

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 13 dec 2005 14:27

je moet warmrijden niet warmlopen...

en verder, gewoon laten tunen als het je eerste keer of je er eerst goed in verdiepen (lees het boek van bell ofzo...) en anders koop je 50cc snel voor tomos van Eurokit, of je koopt de 60cc malossie voor puch en maakt ff een spruitstukje passend...
Omhoog


Gesloten
  • Afdrukweergave
11 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Archief”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.