• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

[a35] rem blijft maar hangen.net gestar trekt hij beter

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
8 berichten • Pagina 1 van 1
Speeddragon
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Speeddragon » 10 mei 2010 22:09

bij mijn a35 blijft mijn rem maar hangen, de remkabel is nieuw en de veer aan de binnenkant is ingevet. Ik merk trouwens dat als ik met mijn vinger er kracht bijgeef hij zo terugschiet. Nu weet ik dat bij sommige tomosjes er ook een uitwendige veer is bij de rem. mijn s25 heeft zoon ding. Is het nu gewoon zo dat die kwijt zijn op ongeveer elke beun tomos die ik heb gezien of heeft dit ermee te maken dat die later niet meer in het ontwerp zijn opgenomen.

verder merk ik dat nu ik mijn blokje opnieuw in elkaar gezet heb ( na 1 jaar niets doen met dat ding) hij de eerste minuut echt super super hard trekt. en daarna is hij wat tammer, nog lekker hard, maar hij zit langer in zijn 1. Is dit gewoon iets normaals, is dit gewoon te enthousiast doen en nog even moeten inrijden of kotm dit omdat ik hem niet met een momentsleutel heb aangedraait?

Pascal
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 10 mei 2010 22:10

Dat komt omdat je cilinder de 1e minuut nog koud is. Zodra hij warm is trekt hij minder.
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

V.b: 5000/50=100.    (1:50)
V.b: 5000/30=166,7. (1:30)
V.b: 3500/50=70.      (1:50) In standaard volume Tomos tank.

Speeddragon
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Speeddragon » 10 mei 2010 22:17

oke niets geks dus.

Verder heb ik nu een puch ebr voorvork erop liggen, de ring die je op de lagers draait (onder je kroonplaat) zit er goed op. Het probleem was eerst echter dat ik dan de krooplaat niet kon vastschroeven met de grote borgmoer. ( bijbehoorende kroonplaat) omdat die schroefdraad van die puch ebr iets korter is dan van een standaard tomos voorvork. Nou met een beetje zaagwerk en wat vijlen past hij nu wel. Het probleem is echter dat ik niet weet hoe ik die onderste ring tegen moet houden terwijl ik de borgmoer aandraai, anders draait hij namenlijk te strak op de lagers met als gevolg dat ik nie tmeer kan sturen. bij tomos bestaat het uit een dopje en dan een moertje met inkepingen die je er dan opdraait, die houd ik altijd tegen met een schroevendraaier. echter kan dat met deze niet echt. (en dat ding van tomos gebruiken dat maakt het geheel weer te hoog en dan kan de bovenste borg moer er weer niet op. Opzich zit het nu redelijk, maar het kan beter...

iemand hier op het forum zei dat een puch ebr paste, maarja zal hem wel niet helemaal afgemonteerd hebben ;).

edit: ik heb btw de juiste kogellagers gebruikt het probleem was dat de buitenkant van die ring gewoon tegen de kroonplaat aankwam

marijn8888
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor marijn8888 » 11 mei 2010 02:12

Over die rem: Het kan zijn dat het hevel asje in je rem ankerplaat is vastgeroest. Je kan dit checken door gewoon even met je hand dat heveltje waar je remkabel aan vast zit in te duwen. Als ie blijft hangen, dan moet je het volgende doen:

Een vriend van mij had het eerst ook, maar dat hadden we echt binnen een kwartier opgelost. Wat je doet is je haalt je ankerplaat (dat zwarte ding) uit je wiel en haalt de remsegmentjes en die veertjes los. Wat je dan overhoudt is die ronde plaat met een asje er doorheen. Dan ga je rustig met een rubberen hamer dat asje eruit slaan. Als dat niet lukt moet je gewoon veel WD40 er tussen spuiten en harder slaan. Als je dat asje eenmaal eruit hebt, zie je waarschijnlijk al wat het probleem is. Bij die vriend van mij zat er roest op het gedeelte dat langs elkaar heen moet draaien. Je kan dat nu gewoon schoonmaken met een doekje en wat wasbenzine. Vergeet niet eerst wat WD40 of ander smeermiddel erop te spuiten voordat je dat asje terugplaatst in je rem ankerplaat. Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb!
Jij kan zeker geen wheelie jonge

hierrr

nocky2
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor nocky2 » 11 mei 2010 12:27

het kan zij dat het asje heel erg vast zit in de ankerplaat. Zet er dan een busje of iets onder dat je de kracht ook echt op het asje slaat. Als hij eruit is een klein beetje opschuren. Je kunt er beter wat grafietvet aandoen als wd-40. Dat zorgt dat er geen water en rommel tussen komt.
Malossi racevonkjes in mn boegiedop jonge

Speeddragon
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Speeddragon » 11 mei 2010 13:01

ik zal eens kijken, misschien leg ik er dan gewoon een andere trommel op (die heb ik ook nog liggen), en ik zal ook eerst eens kijken naar mijn rem kabel want die vertrouw ik ook niet helemaal meer.. maar niemand weet hier iets van dat veertje dat erop hoort of juist niet?

nocky2
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor nocky2 » 11 mei 2010 15:15

volgens mij zit er standaard nooit een veertje op. Maar je kan er een veertje opzetten aan de buitenkant dan gaat hij wel terug heb ik ook.
Malossi racevonkjes in mn boegiedop jonge

Speeddragon
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Speeddragon » 26 mei 2010 20:24

nou heb er een beetje wd opgespoten en het loopt een stuk beter, binnenkort zet ik wel een veertje op de hendel zelf, die aan de buitenkant hoeft opzich niet :)

over de voorvork kan ik kort zijn. dat past gewoonweg kut, er kotm een tomos vorkje onder, klaar.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
8 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers