Probleempje/ding waar ik me al een hele tijd aan erger: als me brommer koud is trekt hij heerlijk op, met lekker veel toeren, maar als me blok warm is en ik geef vol gas, klimt hij redelijk langzaam vanuit stationair toerental.
Dit doet zich dus al sinds ik hem heb voor, maar nu hij steeds meer opgevoerd wordt erger ik er me toch meer aan. Ik heb op het moment een leren koppelingsvoering van zo'n 1.5-2mm, en heb me koppelingsveren ondertussen 2.5cm ingekort, maar nog blijft hij warm vanuit stationair toerental optrekken, hij grijpt dus meteen aan lijkt het. Koud lijkt dit ook redelijk het geval; als ik hem net heb gestart en ik sta nog stil schokt hij namelijk soms nogal, maar als ik gas geef rijd hij direct met een hoog toerental weg, en lijkt hij dus bijna meteen in z'n powerband te zitten.
Mij lijkt het dat dit aan de olie, die van vloeibaarheid veranderd als de temperatuur stijgt, ligt, maar kan er niet helemaal bij hoe het mogelijk is dat hij met zo'n dunne voering en zulk ingekorte veren uberhaupt stationair kan aangrijpen (schokken als ik stil sta) als hij koud is. En nog raarder is dat hij dan vervolgens wel erg snel optrekt, koud. En als hij warm is schokt hij niet zo, maar lijkt het net alsof de ingekorte veren helemaal geen nut hebben (nee, ze zijn niet uitgelubberd of verrekt), hij trekt dan namelijk gewoon vanuit stationair toerental op.
Iemand anders met dit probleem of die weet waar dit aan kan liggen? Heb me blok al vaak genoeg opengehaald en er is niks raars te zien. Ik dacht er aan misschien dikkere olie te gebruiken, maar weet niet of dit echt goed is voor m'n blok.
Wat misschien ook te melden valt is dat mijn koppelingshuis, als alles goed en stevig vast zit, nog zo'n halve centimeter speling heeft, parallel met de as, hoort dit?