beste forummers,
ik had op mijn tomos een 65cc airsal cilinder met 15mm carburateur en uitgeboord spruitstuk naar 15mm,en een hoop lawaai,maar vandaag was ik het beu en heb de originele cilinder er weer terug op gelegd,ik heb daarbij wel de 15mm carburateur en spruitstuk erop gehouden met sproeier 74, toen ik ging rijden trok mijn tomos vanuit stilstand harder weg dan met de 65cc airsal en reed ook gelijk veel lekkerder,alleen kwam hij iets rustiger op toeren met originele cilinder, ik heb wel ATW 28 er op,wat ik met de 65cc ook had,maar ik rijd nu maar 5 km zachter dan met de 65cc, tot mijn verbazing? alleen na 30 sec op uiterste top rijden lijkt het alsof hij zich verslikt in z'n toeren, (dat deed hij met de 65cc niet).hij valt dan weg,en als ik weer daal in toeren en daarna weg gas geef bouwt hij gewoon weer op en kan ik weer lekker gaan,
heeft dit met afstelling te maken of iets anders? mijn bougie is koffie bruin/zwart en voor de rest rijd hij nu echt erg lekker,
top is bijna 65 met ATW 28,