• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Yamaha TZR (projectje)

Heb je nog andere gemotoriseerde voertuigen? Show ze hier!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
25 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
Danny E
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Danny E » 21 dec 2010 00:49

Hallo
ik zag dat er nogal veel andere scooters en brommers tevoorschijn komen de laatste tijd en toen dacht ik, laat ik de mijne ook maar eens zien. veel moois is er niet meer aan, maar ik ga het waarschijnlijk wel opknappen en mooier maken.

het verhaal :koning: :
tijdje terug, leuk op marktplaats aan het kijken voor een schakelbrommer. zag een mooie in de buurt voor heel weinig, dus die liet ik niet weglopen. ik wezen kijken bij die motorzaak, bleek dat hij was geimporteerd uit italië. vorige eigenaar was een 56 jarige man. maargoed, hij komt uit italië en moest nog gekeurd worden. dat zou de motorzaak regelen. hij liep al 90 echte km's door mooie uitlaat en ontgrenzing maargoed, gloednieuw kenteken erop, goedgekeurd en verzekerd ben ik gaan rijden. eerste dag naar school heen en weer.
de volgende dag ging ik s'avonds met mijn pa mee naar zijn vriendin om daar te eten. rij ik op mooi recht fietspad dat ik ken, want ligt op mijn schoolroute. ik trek hem mooi door richting de top, ligt er potverdrie een boomstrok recht over het fietspad. maarja, het was donker :x ... tegen de tijd dat ik die boom in mijn koplampen zie vlieg ik al en even later ligt de brommer 40m verder en ik 50m net voor een andere boom. mijn pa reed er schuin achter in de auto op de weg en zag ineens de brommer vliegen en allemaal vonken enzo, die wist ook niet wat er gebeurde...
ik wist dat ik op mijn rechter schouder was gevallen, dus ik doe mijn jas los, voel aan mijn schouder, en ja hoor, sleutelbeun gebroken. voelde niks geen pijn eraan (ook later niks) maar voelt wel raar als 1 bot ineens 2 worden :N. ik voelde meer van de schaafwonden en blauwe plekken als dat ik last had van mijn schouder. maargoed, na alles te hebben geroggeld met de politie, brommer opgehaald, zijn we naar het ziekenhuis gegaan, foto's gemaakt, en kon weer gaan met een mitella om. stond 10 minuten later weer buiten :lol: . dacht dat de pijn wel zou komen als de adrenaline zou zijn uitgewerkt maar ik heb nog steeds (weken later) nog geen pijn gevoeld, misschien maar goed ook :wink: .
nouja, toen moest de schade verhaalt worden. de boom bleek op het terrein van een prive eigenaar te staan voordat hij omviel, en dat was voor ons gunstig want dan kunnen we hem aanklagen voor achterstallig onderhoud. dat proces is nog in werking maar er is 90% procent kans dat alles wordt vergoed dus dat komt wel goed. die kerel reageerd ook vrij nuchter en stuurde het ook door naar zijn verzekering en die kijken er nog naar. boom was verrot aan de onderkant, vandaar dat hij spontaan omviel.

genoeg gelult. foto's :P .
brommer schade 1.JPG
brommer schade 1.JPG (57.6 KiB) 11171 keer bekeken
brommer schade 4.JPG
brommer schade 4.JPG (55.71 KiB) 11171 keer bekeken
brommer schade 7.JPG
fietspad overzicht 3.JPG
fietspad overzicht 3.JPG (58.57 KiB) 11171 keer bekeken
fietspad overzicht 2.JPG
fietspad overzicht 2.JPG (57.82 KiB) 11171 keer bekeken
boom5.JPG
fietspad 1.JPG
fietspad 1.JPG (58.55 KiB) 11171 keer bekeken
brommer total loss verklaard dus ik krijg de dagwaarde terug. gelukkig is hij veel hoger getaxeerd als dat ik hem heb gekocht dus kan er weer wat moois voor terug halen. ik wou eerst gewoon een andere goede brommer kopen, maar ik denk nu toch dat ik hem opknap, aangezien de schade best meevalt ookal lijkt dat niet zo.
schade is: kappenset, voorvork, koplamp, rempedaal, voetsteun, remvloeistof-resevoir, en een klein deukje in de uitlaat. misschien kom ik nog een klein ding tegen, maar ik heb de brommer al gestript van zijn kappen en tot nu toe ziet alles er goed uit. frame ziet en voel ook nog goed. kortom: stevige brommer :koning: .
het geld van de verzekering heb ik nog niet, en ik verwacht het begin januari omdat onze contactpersoon van de verzekering op vakantie is. dat wil niet zeggen dat ik niet alvast wat plannen kan maken voor de rebuild.

plannen uiterlijk:
alle kappen vervangen of herstellen --klaar
R1 look kuip --klaar
R6 achterlicht --uitgesteld
monoseat --uitgesteld
underseat --uitgesteld
alles netjes overspuiten --klaar
aluminium uitlaatsteun --klaar

plannen motorisch:
gianelli uitlaat uitdeuken (zo gebeurd) --klaar
yasuni hmr2 --klaar
17.5mm carb --klaar
2e blok opbouwen met snel spul :twisted: (updates volgen) --aanwezig

zodra er updates komen zal ik het posten. eerst even geld krijgen :x . ik zal binnekort nog eens een fototje maken van de kaploze brommer. tot nu toe kan ik niet veel meer doen :shock: ....

m.v.g. Danny
Laatst gewijzigd door Danny E op 09 mar 2011 23:12, 2 keer totaal gewijzigd.

Fakemon
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Fakemon » 21 dec 2010 02:27

.. Godverdomme wat een val ofniet? :')
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.

bh93
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor bh93 » 21 dec 2010 18:39

wat ben je dan een pro zon klap maken zonder er wat van te voelen xD
ben benieuwt naar je project!
Koning Bart
Black 'n White Tomos [Update 18-11-2010]

Patrickstandard
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer Patrickstandard
Website
  • Citeer

Berichtdoor Patrickstandard » 21 dec 2010 22:03

Zeker zonde.. mja wel mooi excuus om aantepasse xD
Doe je ding,,, ik doe de mijne wel 8)

2pac
Diehard
Contacteer:
Contacteer 2pac
Website
  • Citeer

Berichtdoor 2pac » 21 dec 2010 22:26

Wow dat ding heeft wel fucking veel schade heej
:P
Wel een bruut ding maat van me heeft er ook een die loopt 145 op gps
en zieke setup :D :D :D :D :D
Dat ding is echt ziek
-Rust in vrede Jan de lasser-

Tomos是颇有几分不同你知道

Danny E
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Danny E » 23 dec 2010 12:36

bedankt voor de reacties :) . blijft wel klote :shock: want ik moet elke dag 45km naar school rijden, en op de tomos is dat kut vergeleken met de yamaha. moest ook 3 weken met de bus en trein omdat ik mijn arm in mitella had, en jullie weten wel hoe kut het OV is met een beetje kou. uiteindelijk ben ik 2 weken met bus en trein gegaan want dat is echt klote. daarna weer met de tomos naar school, want dat scheelt de helft van de tijd.

de uitlaat is inmiddels alweer uitgedeukt. hij heeft een nachtje buiten gelegen vol met water. werkt perfect :lol: :koning: . is weer als nieuw. alleen zat ik diezelfde avond even te kijken welke uitlaat ik eronder zou doen, want ik heb ook nog een yasuni hmr-2 liggen. blijkt dat de meeste toch de yasuni boven de giannelli kiezen. met de yasuni kun je meer koppel opbouwen en dus zwaarder vertanden. maar toch denk ik dat de gianelli ook niet slecht is, want ik heb daar dan 1 dag mee gereden, maar ik kon er wel dik 90 op gps, maar daar kon ook wel een tandje bij. ik denk dus dat ze vrij gelijkwaardig zijn maar we zien wel. ik leg de yasuni erop, kan ik dat mooi vergelijken. moet ik alleen dan even een verloopbusje zoeken voor de cilinder.

verder is de brommer nog wat verder gestript en er zit toch een klein deukje in het frame in een dun buisje. de hoofdconstructie van het frame is gelukkig nog wel goed en zal dus wel gewoon recht rijden. deze deuk gaan gaan we verwarmen en dat met een klein persje weer terug duwen.

Fakemon
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Fakemon » 23 dec 2010 18:07

Welke 't lekkerste geluid heeft nemen natuurlijk. :')

pinophyte
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor pinophyte » 23 dec 2010 19:18

kappen heb je heul niet nodig, streetfighters zijn weer helemaal in deze zomer:$

Fakemon
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Fakemon » 23 dec 2010 19:20

Gewoon lekker ratbike style?
Afbeelding

Danny E
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Danny E » 23 dec 2010 20:45

kappen heb je heul niet nodig, streetfighters zijn weer helemaal in deze zomer:$
laat ik nou die streetfighters ontzettend lelijk vinden :r . waarom koop je een buikschuiver, zonder dat hij eruit ziet als een buikschuiver :? ? om je blok te laten zien? die 50cc of 80cc :lol: ... nee ik ben die-hard racer dus ik neem een volle kuip :) .

op het geluid zou ik dus nooooooit kiezen. welke beter loopt gaat erop. punt uit :wink: .

drestar
Hopeloos verslaafd
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 02 jan 2011 13:43

Gewoon lekker ratbike style?
Afbeelding

zie ik daar nog een handgranaat aan hangen..nog uit de tweede wereld oorlog ofzo :mrgreen:
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..

Fakemon
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Fakemon » 02 jan 2011 16:08

Als ik de stijl van de motor zie zou ik wel zeggen dat het een duitser is.

Danny E
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Danny E » 05 feb 2011 19:33

ik heb nog niet veel van me laten horen maar er is inmiddels al flink wat werk verricht. verzekeringsgeld duurt allemaal erg lang en is er nog steeds niet... heb inmiddels al een 2e donorbrommer erbij gekocht. de kappenset en voorvork hiervan waren nog goed + een hoop reserve onderdelen. wel jammer dat hij 4 jaar buiten heeft gestaan dus frame en onderdelen zijn aardig verroest. blok is nog wel bruikbaar en zitten een paar leuke snellere onderdelen op. namelijk: polini evo 80cc, 17.5 carb, en yasuni r2 uitlaat (jammer genoeg straalverrot, kopen?)).

maargoed, meeste werk zit in de kappenset. deze heb ik helemaal geschuurd en gepolyesteerd en geplamuurd... uiteindelijk na 5 volle dagen bezig zijn geweest was alles spuitklaar en heb ik verf gekocht bij de spuiterij. ik heb zelf een verfspuit en blanke lak tot de beschikking dus het overspuiten heeft me weinig gekost. hieronder het resultaat. zijn niet echt duidelijke foto's maar tis wel te zien dat het goed glimt. enige wat niet goed is gelukt zijn de 2 driehoekige kapjes. hier zat nog geen verf op en de gebruikte verf hechte niet super. bij het achter spatbord was dit ook het geval maar hier is het wel goed gelukt. voor de rest is alles erg mooi geworden. hapje uit spatbord heb ik laten zitten, stoor ik me niet aan...

ook ben ik al begonnen met het opbouwen. voorvork zit erin, radiateur weer netjes gemaakt, alle kabels netjes weggewerkt, alles gepoetst :P .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Danny E
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Danny E » 06 feb 2011 15:20

ik heb nog wat foto's gemaakt om een beetje van het verslag in te halen o|O . eerste foto is van de donorbrommer. hier heb ik toen de kappen er nog op zaten aan lopen schuren enzo dus vandaar dat ie zo blauw en stoffig is. roest had ie al :) . tweede foto is de brommer die straks weer moet gaan rijden :wink: .

Afbeelding
Afbeelding

hier nog een schade. het kapotte remvloeistofresevoir
Afbeelding

aluminium uitlaatsteun. scheelt 578 gram t.o.v. de originele
Afbeelding

en nog wat overige foto's...
beunhok
Afbeelding

3 op een rij. bovenste is yasuni r2 (te koop), middelste is gianelli welke het verrassend goed doet op standaard setup, en onderste is yasuni hmr2 welke ik er straks op wil hebben. schijnt nog meer vermogen te geven dus ben benieuwd.
Afbeelding

13 liter benzinetank
Afbeelding

mooi achterbandje van donor. alleen omdat ie zo klein is staat hij erg lelijk vind ik, maar zou wel ideale race-band zijn
Afbeelding
Afbeelding

huidige achterband
Afbeelding

dit was het weer even... :)

Patrickstandard
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer Patrickstandard
Website
  • Citeer

Berichtdoor Patrickstandard » 07 feb 2011 22:58

Das een mooi beunhok !!! :o
Doe je ding,,, ik doe de mijne wel 8)

Danny E
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Danny E » 07 feb 2011 23:19

kacheltje (rechts) erin, muziek erbij, en beunen maar...

JesseJeremy
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor JesseJeremy » 07 feb 2011 23:26

ziet er toch wel echt veelbelovend uit moet ik zeggen, lekker beziiiggg
Rust in vrede onze grote vriend Jan de Lasser

Pack'r number 2
Youngster 2008 Sold
Tomos A35 verkocht in onderdelen
Pack'r Kapot gereden door een achterlijke bezorgscooter
China bike Cadeau gedaan aan het broertje van Pascal
Vespa SI Sold

Danny E
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Danny E » 23 feb 2011 19:07

Hallo allemaal,
Inmiddels is hij al 2 weken op de weg zonder problemen. over het eindresultaat ben ik tevrede. Het hele mono-under-seat met R6 achterlicht moet nog even wachten, maar blijft wel als plan voor in de zomer ofzo. Een donker kuipruitje schrap ik wel van de lijst. Deze staat niet slecht en een donkere ziet alleen maar slechter zodra je plat op het stuur gaat. i.p.v. een 19mm carb komt er een 17.5mm. De keuze daarvoor is dat die al op de donorbrommer zat en anders gaat het teveel zuipen voor dagelijks gebruik. Hij tikt nu net de 100 aan dus dat is ook snel zat. Hieronder wat foto's van hoe het geworden is (wel beetje smerig)...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

thomasbk
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor thomasbk » 23 feb 2011 19:14

Imitatie kuip van een tzr, bij mijn maat scheurde hij na een paar maanden.

De hmr2 is veel sneller dan een gianelli.

11/47 vertand reed ik er met mijn rs een goede 105kilometer op.,

Heb je je balhoofdhoek na laten meten ? Op het oog lijkt me dit correct maar bij zulk soort gevallen zijn deze het snelst kapot. (Of je hebt een andere frame, kan ook natuurlijk)

Wel jammer dat je er een tzr voorvork in hebt gegooid, veel mooier was dat van een nieuw model derbi of rs. Dit zijn van die dunne kippenpoten.

Danny E
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Danny E » 23 feb 2011 19:47

Imitatie kuip van een tzr, bij mijn maat scheurde hij na een paar maanden.

De hmr2 is veel sneller dan een gianelli.

11/47 vertand reed ik er met mijn rs een goede 105kilometer op.,

Heb je je balhoofdhoek na laten meten ? Op het oog lijkt me dit correct maar bij zulk soort gevallen zijn deze het snelst kapot. (Of je hebt een andere frame, kan ook natuurlijk)

Wel jammer dat je er een tzr voorvork in hebt gegooid, veel mooier was dat van een nieuw model derbi of rs. Dit zijn van die dunne kippenpoten.
Over de kuip heb ik veel goede verhalen gehoort. Sterker nog, dit is de eerste keer dat ik iets lees dat ie niet goed is. Bovendien is de kans groot dat hij hem niet goed eronder had zitten ofzo waardoor hij ook stuk kan gaan. Dit lijkt mij eerder het geval want ik moest zelf ook een paar steuntjes maken of hem er netjes op te krijgen.

hmr2 sneller dan gianelli, ik kan het nog niet zeggen. op internet lees je verschillende dingen, maar ik heb ze beide en ik wil volgende even testen (vakantie). wel vind ik hem er kwa opbouw beter uitzien (korter, dikker, steilere reflectorconus, en dunnere tailpipe). Heb je hier zelf ook ervaring mee (beide gehad)?

11/47 en 105? met een volledig standaard ontgrensde brommer? dan wil ik dat eerst zien voor ik het geloof. De teller geeft dat misschien aan :wink: of weeg je maar 40 kilo ofzo?

Balhoofdhoek nameten... Hij rijdt recht en zonder hobbelen of rare dingen dus mij stoort het niet als het niet klopt, want in praktijk merk ik er niks van.

Ik heb me er niet echt in verdiept maar ik neem aan dat als je een andere voorvork erin doet deze niet rechtstreeks past. Moet ik er bussen voor draaien en ik heb geen draaibank. Ook moeten er dan andere handgrepen op en waarschijnlijk andere as en wiellagers. Komt iets te veel bij kijken en als ik het dan moet afwegen tegen de voordelen vind ik dit niet nodig.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
25 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Andere voertuigen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen