• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

MT5 Ka U Tee crosser!

Heb je nog andere gemotoriseerde voertuigen? Show ze hier!
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
64 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende
Gebruikersavatar
Fakemon
Diehard
Berichten: 1699
Lid geworden op: 18 mar 2010 15:16
Locatie: Vriezenveen

Berichtdoor Fakemon » 16 jan 2011 15:58

Afbeelding
'' Ik maak er geen topic voor aan.. ''

Een tijdje geleden..
Spoiler: show
Kreeg ik de kans een crosser te kopen. Wat leuk was, aangezien ik al een tijdje keer voor een cross tomos/puch/whatever. Maar dit was beter, een perfect lopend schakelbakkie wat overigens een vierbak is, voor vijftig piek. Extra blok etc erbij..
Afbeelding
Afbeelding
En na een beetje schoonmaken, etc.. 15-1-11.
Spoiler: show
Goed. Ik maak dus eens een keer een brommer schoon. Direct maar even dingen die mij stoorden opgeknapt. Verlichting deed 't niet. Op twee doorgebrande lampen na was de bedrading ook los. Maar eerlijk gezegt stoorde ik mij al aan de bedrading die overal hing. En dan ook overal.

Na de carburateur schoon gemaakt te hebben en de sproeier even netjes doorgeblazen te hebben met de compressor.. Krijg ik deze shit.
Afbeelding

Maarja, mocht de pret niet drukken. Bovendien had ik de bougie eruit gekregen voor de eerste keer. :7

Leuk spul wat ik nog heb liggen.. Behalve die standaard caburateur, de grote ligt al eronder.
Afbeelding

En ik ga denk ik ergens rond woensdag wanneer ik vroeg vrij ben even een lasje laten leggen. Verloopstukje uitlaat naar demper + gianelli demper die ik nog had liggen = herpaderp lollige demper. Want ik doe aan low-budget tuning kut!
Afbeelding

Mijn mooi weggewerkte bedrading.. :x
Afbeelding

En vet get00nde voorkap.
Afbeelding
Update 20-01-2011
Spoiler: show
Ik was eerst van plan om morgen pas te beginnen, maarja. Ik had tijd.
Aangezien ik het probleem niet kon vinden bij de carburateur maar verder gaan kijken. Carburateur eraf gevolgt door de kop gevolgt door het spruitstuk en membraam. Die er beide goed uitzien, overigens. Maar toen ik de cilinder eraf trok stond ik nog even gek te kijken, geen wonder dat ik zo makkelijk wheelies trok.
Afbeelding

Dat was dus blijkbaar een 70ccer. Zonde dat er nog een standaard uitlaat op zit dan.. Vooral daarmee zou ik nu winst kunnen halen. Maar dat terzijde. De cilinderkop die erop komt links en de ouwe rechts.
Afbeelding

Dit moet ik zo gelast hebben voor de demper.. Miniscuul lasje, maar natuurlijk zelf geen lasapparaat. :lol: Ondertussen al nieuw demperwol/tape om de demper er goed om heen te houden erin gedaan.
Afbeelding

Irritante rubberen kutdingen. Ik hou meer van de metalen.. Maarja.
Afbeelding

ONDERTUSSEN even een foto van de citta. Beter gezegt, de eerste.
( Wit is een kutkleur met dit weer! )
Afbeelding

En als laatste, weet iemand toevallig welke brommers deze aansluiting hebben?
Heb namelijk nog een uitlaat liggen van weet ik 't..
Afbeelding

Fotoloze update wegens geen camera ter beschikking, 21-1-2011.
Spoiler: show
Nou, goed. Vanacht ziek geworden maar gewoon met een domme kop de schuur in. Behalve dus de verrassing dat het een 70ccer was blijken dus de carters ook zijn gefreest.
Ben dus behoorlijk verbaasd dat ik er behalve de brute optrek kracht geen gigantisch hoge snelheid uit haal. Nooit compleet kunnen testen wegens geen kenteken dus geen lange wegen om 't op te doen. Kan altijd net een seconde in de vierde voor ik moet remmen :').

Mijn plan is dus om gewoon van 't weekend de scooter zijn kentekenplaat te 'lenen' en de openbare weg even te gebruiken. Weet mooie stukjes asfalt daarvoor dus dat word geen probleem. Pakkingen aanschaffen is wel een must, dus dat word mijn avontuur morgen.. Ik wou eigenlijk vandaag pas beginnen met strippen dus ik loop al voor!

Update 22-1-2011.
Spoiler: show
Vet leuke datum. Maargoed. Ik heb een hekel aan vloeibare pakking, weet je wel hoe Ka U Tee dat is om eraf te halen?
On the bright side, las adresje gevonden. En als iemand nog een goedkoop snel uitlaatje heeft liggen, je weet hoe je moet PMen.

Afbeelding
Resultaat van halfuur kloten..

Update 26-1-2011.
Spoiler: show
Ik zit hier altijd nog met een paar lekker volle voorhoofdholten, koppijn niet te zuinig en lam als een otter. Maar dat houd me niet tegen van een beetje beunen natuurlijk. Ma op pad gestuurd om pakkingen te halen zodat ik deze middag nog een beetje kon spelen. Nou, ik kan je vertellen dat ik het niet leuk meer vond. Ik kreeg die verrekte zuigerveer maar níét er gewoon in.. Halfuurtje pauze genomen wegens woedeprobleempje waar een paar dingen bij gesneuveld zijn voor ik de cilinder erop kreeg met zuiger erin natuurlijk..

Maar wat merk je dan? In je epische strijd om de zuiger erin te stouwen, heb je met je pols de pakking verneukt. Hele hel dus weer opnieuw gedaan..

Voor..
Afbeelding

En na :D ( Met pakking al. Die overigens niet paste ook nog eens.. )
Afbeelding

Dus even op maat,
Afbeelding

Trouwens, ook een echte Maloss spruitstuk!
Afbeelding

Maarja, toen de pakking dus WEER lek was.. Fuck jou, Honda MT!
Afbeelding

Maar uiteindelijk, na een nieuw pakkinkje.. Stond 't in elkaar!
Afbeelding

En nu is ze weer..
Afbeelding

Na twee minuten rennen sloeg hij aan. Reed weer geweldig. :D

Update 27-1-2011.
Een video, bitches. Dit is dus een standaard uitlaat hé..

Link



Update 2-2-2011.
Spoiler: show
Toch maar even het andere filmpje geupload. De demper is ook verlast ondertussen, maar krijg die MT niet aan omdat hij om de 2 minuten verzuipt. Morgen even kleiner sproeiertje ophalen ( 120 nu. )

Link
Totaal geld uitgegeven:
50 Euro voor de brommer.
30 Euro mengsmering.
2 Euro kroonstukjes.
5 Euro voor aluminium versiering. ( Een plaat van 2 bij 5 )
0 Euro voor snelle spul.
0 Euro voor demper en buis.
5 Euro voor nieuwe pakkingen
----
92 Euro!
Laatst gewijzigd door Fakemon op 02 feb 2011 09:26, 9 keer totaal gewijzigd.
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Omhoog


Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10

Berichtdoor drestar » 18 jan 2011 23:16

30 euro mengsmering?
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakemon
Diehard
Berichten: 1699
Lid geworden op: 18 mar 2010 15:16
Locatie: Vriezenveen

Berichtdoor Fakemon » 18 jan 2011 23:18

Ik tank 't hé. Dus 30 euro aan benzine/olie mix.
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website

Berichtdoor PimW » 19 jan 2011 15:13

Dat spul dat je al had liggen heeft toch ook geld gekost ofniet dan?
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakemon
Diehard
Berichten: 1699
Lid geworden op: 18 mar 2010 15:16
Locatie: Vriezenveen

Berichtdoor Fakemon » 19 jan 2011 15:24

Maar niet gericht hiervoor gekocht, toch?
Bovendien is het snelle spul destijds gewoon onder mijn kapot gelopen MT weggehaald. Als ik jou logica dan moet volgen dan was ik 650 kwijt voor een cilinder setje?
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website

Berichtdoor PimW » 19 jan 2011 15:42

Dat schrijf ik nergens maargoed.

Ik denk jij maakt een lijstje met kosten dan hoort alles wta je koopt er toch bij ofniet dan? Dan krijg je tenminste een interessant lijstje.
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10

Berichtdoor drestar » 19 jan 2011 15:50

Ik tank 't hé. Dus 30 euro aan benzine/olie mix.
op die manier,maar benzine en olie moet je blijven kopen want anders kan je niet meer rijden.als ik de afgelopen jaren ga uitrekenen wat ik allemaal aan benzine en olie voor mijn auto gekocht heb dan kan ik daar zo nog een auto van kopen :')
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakemon
Diehard
Berichten: 1699
Lid geworden op: 18 mar 2010 15:16
Locatie: Vriezenveen

Berichtdoor Fakemon » 19 jan 2011 16:40

Dat weet ik, schat. Dat is wat ik tot nu toe heb 'verspilt' aan mengsmering. Ondertussen ben ik op dit moment bezig met de MT. Verzuipt gewoon steeds weer. Terwijl 'ie wel vonkt.. Maargoed!
Overigens er niet aan toe gekomen om de demper weg te brengen. Zus ligt in het ziekenhuis enzo. ;)

En goed, dan zal ik even alles neerzetten qua kosten, Pim.
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Omhoog

Pascal
Diehard
Berichten: 1437
Lid geworden op: 02 dec 2009 17:54

Berichtdoor Pascal » 19 jan 2011 17:08

Oei.
Al gedacht aan een te grote sproeier?
Doe je zusje maar een kusje van heel tomosforum als beterschap.
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

V.b: 5000/50=100.    (1:50)
V.b: 5000/30=166,7. (1:30)
V.b: 3500/50=70.      (1:50) In standaard volume Tomos tank.
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakemon
Diehard
Berichten: 1699
Lid geworden op: 18 mar 2010 15:16
Locatie: Vriezenveen

Berichtdoor Fakemon » 19 jan 2011 17:41

Sproeier is inderdaad wel erg groot. Heb net de carburateur uit elkaar, sproeier 120..

Toch gek dat ie eerst wel reed met dit maar plots niet meer. :')
En zal de kusjes doen.
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10

Berichtdoor drestar » 19 jan 2011 17:44

van mij ook :P
Doe je zusje maar een kusje
dat rijmt :D

maar toch gek dat ie het eerst wel deed en nu niet meer. dan ligt het volgens mij niet aan de sproeier maar aan iets anders,
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Pascal
Diehard
Berichten: 1437
Lid geworden op: 02 dec 2009 17:54

Berichtdoor Pascal » 19 jan 2011 17:48

120 klinkt inderdaad als erg groot.
Maargoed, daarintegen heb ik ook nauwelijks verstand van schakels. :mrgreen:
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

V.b: 5000/50=100.    (1:50)
V.b: 5000/30=166,7. (1:30)
V.b: 3500/50=70.      (1:50) In standaard volume Tomos tank.
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10

Berichtdoor drestar » 19 jan 2011 18:01

ik heb het eens gehad bij mijn eerste Mt5 dat het membraanplaatje gebroken was, ik kan me toen ook nog herinneren dat hij verzoop als een gek en niet meer wilde starte,
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakemon
Diehard
Berichten: 1699
Lid geworden op: 18 mar 2010 15:16
Locatie: Vriezenveen

Berichtdoor Fakemon » 19 jan 2011 18:10

Dat word vrijdag me vrije dagje besteden in de schuur dan. Haal ik 't blokje er wel even af, wou toch even kijken hoe het met de cilinder etc stond. Had ik nou mijn carbon kleppen maar niet weg gedaan. :(
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10

Berichtdoor drestar » 19 jan 2011 19:05

ik ben benieuwd wat je dan allemaal gaat tegenkomen,
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakemon
Diehard
Berichten: 1699
Lid geworden op: 18 mar 2010 15:16
Locatie: Vriezenveen

Berichtdoor Fakemon » 19 jan 2011 19:17

Weinig soeps ben ik bang. :')
Ik verwacht eigenlijk een paar kapotte pakkingen en misschien wel een vermiste zuigerveer. Beetje compressieverlies de laatste tijd.
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10

Berichtdoor drestar » 19 jan 2011 20:15

dat zou wel Ka U Tee zijn :')
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakemon
Diehard
Berichten: 1699
Lid geworden op: 18 mar 2010 15:16
Locatie: Vriezenveen

Berichtdoor Fakemon » 19 jan 2011 20:26

'T is niets voor niets een Ka U Tee ding.
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10

Berichtdoor drestar » 20 jan 2011 13:17

Totaal geld uitgegeven:
50 Euro voor de brommer.
30 Euro mengsmering.
2 Euro kroonstukjes.
5 Euro voor aluminium versiering. ( Een plaat van 2 bij 5 )
0 Euro voor snelle spul.
0 Euro voor demper en buis.
Hahaha! 0 Euro voor snelle spul en voor demper en buis..je hebt in ieder geval wel gevoel voor humor (i like that :lol: )
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakemon
Diehard
Berichten: 1699
Lid geworden op: 18 mar 2010 15:16
Locatie: Vriezenveen

Berichtdoor Fakemon » 20 jan 2011 13:19

Herp-a-derp. Tuurlijk heb ik humor!
'T zat gratis bij de MT, dus.. :evil:
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Omhoog


Gesloten
  • Afdrukweergave
64 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende

Terug naar “Andere voertuigen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.