• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

luchtfilter

lukt het niet met afstellen? Stel hier al je afstel problemen en stotterende tomos problemen [ALLE SPROEIER VRAGEN HIER DUS OOK]
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
11 berichten • Pagina 1 van 1
Nicky
Tomosforummer
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 aug 2010 22:33
  • Citeer

Berichtdoor Nicky » 06 mar 2011 20:35

Hoi Heb Tomos S25. Ik heb hem gekocht terwijl hij niet helemaal in elkaar zet. Origineel hoort de carburateur in het midden van de cylinder te zitten. Kort spruitstuk en dan valt hij in de ruimte in het midden van het blok. Vervolgens met een rubber slang naar de luchtfilter.

Nu zit er een lang spruitstuk op die de carburateur naar de zijkant brengt. Ik heb nu wel de metalenluchtfilter en het rubber kapje erop maar hij komt niet uit in de luchtfilter.
Ik krijg de Tomos snor niet afgesteld. Hij rijdt op zich prima. Houdt niet in en trekt lekker. Alleen dus niet stationair. De afstelschroef reageert nauwelijks. Moet feitelijk met de gaskabel bijstellen.

kan dat aan d(ontbreken) e luchtfilter liggen? of zien jullie andere problemen. Heb de carb helemaal uit elkaar gehaald. Nieuw pakkingen en flink ontvet.

Iemand nog een tip trouwens hoe ik nu het zijkapje erop krijg zonder grote aanpassingen??
Omhoog


Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 06 mar 2011 21:30

je kunt er weer een recht spruitstukje onder zetten zodat je luchtfilter weer op de originele plaats komt te zitten.
Maar je kunt ook een zijluchtfilter aanschaffen.
Ik denk dat jij ook gewone metalen kapjes hebt, die kun je met wat creatief hameren zodanig aanpassen dat je carb gewoon achter het kapje komt te zitten.
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

Nicky
Tomosforummer
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 aug 2010 22:33
  • Citeer

Berichtdoor Nicky » 07 mar 2011 20:07

Hoi Jan,
dank voor je reactie. Denk je dat hiermee het stationair draaien ook weer mogelijk is? Daar zit het motorische probleem. Heb vanmiddag recht spruitstuk gekocht. wel K om dat er op te zetten zeg. Moet bijna blok loshalen.
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 07 mar 2011 21:00

klopt, dat is de reden dat de meesten een schuin spruitstuk prefereren.
Ik ook!
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

Nicky
Tomosforummer
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 aug 2010 22:33
  • Citeer

Berichtdoor Nicky » 09 mar 2011 23:17

Hoi, Vanavond carburateur geplaatst. Recht spruitstuk. Vierkante cylinder (voorheen zat er een eicylinder op). Wat een gedoe om dat goed te krijgen. Maar goed hij zit.

Probleem: Ik krijg hem niet goed stationair. De afstelschroef werkt wel een beetje maar niet genoeg. Hij draait te snel maar als ik hem wat bijstel (o.a. door de gaskabel wat te verstellen) slaat hij af.

Hij rijdt vol gas prima. Maar vanuit stilstand trekt hij heel langzaam op. Het lijkt wel of hij teveel brandstof krijgt of te weinig zonder gas te geven. het lijkt dan wel of het even duurt voordat hij 'pakt" . Het is een mega klus om de carb eraf te halen dus ik heb echt jullie tips nodig heren!!!!! :?
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 10 mar 2011 08:36

gewoon eerst een stuk vol gas gaan rijden en dan de kleur van de bougie checken.
Wit= te klein
zwart= te groot
koffie met melk kleur= goed
als de sproeiermaat goed is kun je het stationair probleem aan gaan pakken.
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

Nicky
Tomosforummer
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 aug 2010 22:33
  • Citeer

Berichtdoor Nicky » 10 mar 2011 09:39

Nog 1 vraag? Heb ook wat zitten klooien in de vele forumvragen. Als hij valse lucht aanzuigt (ik zal dat testen met deo) is het dan logisch dat hij moeilijk stationair loopt. Terwijl vol gas hij wel als een zonnetje loopt of kan dat dan ook niet. Dan kan ik valse lucht namelijk uitsluiten......
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 10 mar 2011 09:53

proberen kan nooit kwaad.
starten en je hand voor de uitlaat...slaat ie meteen af is het geen valse lucht.
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 10 mar 2011 14:16

Gaskabel eerst helemaal slap zetten, en zo stationair afstellen. Daarna je gaskabel afstellen. Valse lucht checken kan nooit kwaad. Je hebt nu een membraamcilinder dus misschien is je membraam tussen het spruitstuk en de cilinder niet helemaal goed meer.
Omhoog

Gebruikersavatar
Hans Klok
Tomosforummer
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:41
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor Hans Klok » 10 mar 2011 14:41

een pakking tussen spruitstuk en membraan kan ook geen kwaad natuurlijk
Rij Magisch Rij Hans Klok Style
Tomos Flexer (a35)
bullet uitlaat
atw 26-26
dellorto 14/12
bromkop
sproeier 55
schuin spruitstuk ontgrenst
powerfilter
63 kmpu volgens bord langs de weg
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 10 mar 2011 16:32

aan beide kanten van het membraam hoort pakking te zitten.
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
11 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Afstellen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.