Naast vele andere problemen die ik al met mijn Tomos heb gehad, die op dit moment allemaal min of meer verholpen zijn, (het blijft een beetje een oldtimer, onderdelen kunnen tot 10 jaar oud zijn) blijkt na wat onderzoeken van het ding steeds meer niet standaard te zijn, ik ben nogal brommer-leek dus vandaar dat ik dit niet eerder heb gezien, maar:
Na een beetje speculeren over eventuele onderdelen als ik oneindig geld zou hebben (doet iedereen wel eens :p) dacht ik aan 14/12 en Swallow Roadstar banden, een bromkop en achtertandwiel 28.Nu blijkt dus opeens het ding al een 14/12 te hebben, evenals een bromkop en een Swallow Roadstar achterband! (voorband pauper) Het achtertandwiel heb ik zelf even veranderd van 31 naar 28, daar heb ik nogal problemen mee gehad, maar dat is nu grotendeels verholpen (Moet alleen nog even een nieuwe ketting op, deze loopt een beetje scheef, wat het geheel nogal belemmerd) Het eerste kwartier dacht ik, mooi, perfect, wat een goede deal heb ik dan gesloten. Toen dacht ik even wat meer na. Op dit moment aan jullie lezers even een vraag, hoe hard zou dit beestje moeten lopen denk je, als je ook denkt aan de snelheidstabel van het forum, bromkop, 14/12, ATW 26-28, vrij nieuwe Bullet?
50? (Helemaal volgens de tabel), 45? (het is niet allemaal even nieuw, dus je kunt geen perfecte score verwachtend)
Juist, en hoe hard rijdt hij? Hij redt de 40 niet eens, hij reed met achtertandwiel 31 nog harder, zoals al gezegd, de ketting loopt hoogstwaarschijnlijk aan dus dat remt het misschien enigszins, maar dit is toch niet zoals het zou moeten zijn...
Stationair loopt prima, compressie is sinds ik hem kreeg eindelijk weer goed (garage heeft alle cilinder pakkingen vervangen, cilinderkop perfect aangedraaid, uitlaat vertoont nou geen onverbrande benzine meer, maar meer een soort roet-uitslag, dus een goede verbranding, neem ik aan?) Qua optrekken, dat is niet meer wat het geweest is, hij trekt 1 seconde lekker, dan een beetje schudden en moeizaam schakelen (ligt denk ik aan de ketting) en dan een vrij lekkere boost van 10 tot aan de...35? Het enige vervelende is dat ik de sproeiermaat niet weet (is enorm lastig checken met carb onder frame) maar ik betwijfel of dat het grote probleem is, als ik de problemen zo op een rijtje zet, wat zou de sproeier ongeveer moeten zijn?
Kortom, wat zou het probleem kunnen zijn en welke sproeier zou bij deze setup het idee zijn?
Ik hoop dat ik zo ongeveer genoeg uitgelegd heb, altijd lastig met een heel eigendomsverhaal wat dan in een paar regeltjes moet :p Alvast bedankt voor jullie toekomstige reacties iig! (ps, fotootje voor het idee)