• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

vragen cilinder

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
3 berichten • Pagina 1 van 1
Nightshadow
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Nightshadow » 12 okt 2011 18:50

Hallo,

Vandaag met veel geweld (natuurlijk met mate) 2 uur bezig geweest mijn cilinder eraf te halen omdat de snor met moeite de bult op kwam. Heb het vermoeden dat dit voor het grootste deel komt door een vernauwde uitlaatpoort vanwege het vele roet.

Nou heb ik nog wat vraagjes hierover:

Omdat de cilinder zo moeilijk los kwam heb ik er een behoorlijke hoeveelheid WD40 op gespoten. Na het losmaken is een klein beetje WD40+roest mijn blok in gelopen. Wat kan ik het beste doen? Zo snel mogelijk blokolie verversen?

Uiteraard moeten de tapeinden ook maar vervangen worden. Klopt het dat je dit moet doen d.m.v. twee moertjes tegen elkaar aan draaien en dan de onderste losdraaien?

Er is een klein beetje zwart achter de zuigerveren, alleen onderop de zuiger. Bovenop ziet hij er nog helemaal goed uit. Vervangen of niet? (Ik heb nog nooit zuigerveren vervangen, wel gelezen hoe het moet).

Als laatste: Ik merkte met de deotest een tijdje terug dat t.h.v. de membraan een beetje valse lucht binnenkwam. Ik weet alleen niet hoe het spruitstuk eraf krijg? Er zitten twee imbussen op die er inmiddels af zijn, maar aan de andere kant zitten andere soort koppen (geen idee hoe of wat).

De rest van mijn vragen heb ik al gevonden via de zoekfunctie :)

Alvast bedankt voor het lezen!

TheStealthSpy
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor TheStealthSpy » 12 okt 2011 19:03

1. Waar is de wd-40 in gevallen? Bij de krukas? Zo ja, dan kan dat geen kwaad. Gewoon eruit laten lopen dan is er niets aan de hand.
2. Ja, 2 moertjes tegen elkaar en dan draaien, of als dat niet lukt gewoon een goede tang opzetten en draaien.
3. De zuigerveren moeten vervangen worden. Onder de zuigerveren mag er niets wat zwart is te vinden zijn. Hieronderaan staat hoe het moet: viewtopic.php?f=54&t=9635
4. Met een ijzerzaagje een gleufje in de boutjes maken en dan eruit draaien met een platte kop schroevendraaier. Daarna de boutjes vervangen door gewone imbussen.
Tomos Standard Snor (2010):
Std 50cc met Bromzuiger.
DMP HD-kop.
Org. membraan.
Dellorto 14/12 @ 56.
14mm schuin spruitstuk (uitgeb).
Std luchtfilter (ontgr).
Std snel uitlaat.
Pick-up ontsteking.
26/26.

Snelheid: 51 KM/H (GPS)

RIP Jan de Lasser

Nightshadow
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Nightshadow » 12 okt 2011 19:17

1. Waar is de wd-40 in gevallen? Bij de krukas? Zo ja, dan kan dat geen kwaad. Gewoon eruit laten lopen dan is er niets aan de hand.
2. Ja, 2 moertjes tegen elkaar en dan draaien, of als dat niet lukt gewoon een goede tang opzetten en draaien.
3. De zuigerveren moeten vervangen worden. Onder de zuigerveren mag er niets wat zwart is te vinden zijn. Hieronderaan staat hoe het moet: viewtopic.php?f=54&t=9635
4. Met een ijzerzaagje een gleufje in de boutjes maken en dan eruit draaien met een platte kop schroevendraaier. Daarna de boutjes vervangen door gewone imbussen.
Inderdaad bij de krukas, overigens zag ik net dat het nog niet ver erin zit en ik het waarschijnlijk wel weg kan krijgen met een doekje.

Mijn dank is groot, in één keer al mijn vragen beantwoord! :D

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
3 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen