Hoi mensen,
Ik ben bezig met een soort projectje, ik wil ander achterlicht op m'n Tomos want ik vind de standaard nogal lelijk.
Nu wil ik er dus een Derbi led licht op zetten, een beetje op/in m'n buddyseat verwerken.
Toen ik m'n normale achterlicht van m'n Tomos had gehaald waren er 2 draden: Grijze en een bruine. Grijs moet dan wel voor gewoon licht zijn en bruin zal wel de massa moeten zijn. Maar een Derbi licht heeft natuurlijk ook remlicht, deze zit automatisch in de led verwerkt, hij zou feller gaan branden als ik rem want er zitten 3 kabels aan het Derbi achterlicht.
Nu m'n eerste vraag: op m'n Tomos zit geen remschakelaar, nu wil ik deze gaan kopen: http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=2021 denken/weten jullie of deze op een Tomos past? Zo ja: hoe moet ik dit aansluiten?
M'n 2e vraag: denken jullie dat als ik de remschakelaar heb aangesloten dat ik die gewoon direct op het Derbi licht kan aansluiten? Zodat ze feller gaan braden? Want er zitten volgens mij geen speciale remledjes tussen, ze gaan alleen feller branden. Maar moet ik dan niet nog iets doen voor dat remdraad? Lijkt me een beetje raar dan dat dan zomaar feller gaat branden omdat er ineens 2 draadjes aanstaan op de ledjes zegmaar. (vind het beetje lastig te formuleren wat m'n probleem is maar hoop dat iemand het begrijpt..
Bedankt alvast mensen!