Pagina 1 van 1

Quadroo Sven

Geplaatst: 22 apr 2013 18:17
door Sveniej01
Hallo forummers

Ik heb een week terug een Quadro van me oom gekregen die van me neef is geweest.
Helaas heeft ie geen kenteken (stamt nog af van de verzekeringsplaatjes), ook liep ie niet.
Dus ik alles schoongemaakt oa. Carburateur, benzinekraan enz.
Alles weer erop liep hij niet... (carburateur nog niet helemaal schoon)

Ondertussen loopt ie wel, maar naar mijn mening nog niet goed. De rede hiertoe is dat ik vind dat hij met de set up die hij nu heeft veel hard moet kunnen lopen.

Setup is nu:
Bromblok (a55)
15 mm dellorto, sproeier 62
gaasfilter
standaard uitlaat met S bocht
Rechtspruitstuk

Inprincipe is t beestje helemaal standaard op de carburateur naar die heb ik er zelf ff opgedaan omdat de 14/12 nog niet goed schoon is.


Dus mijn vraag: Moet hij met deze setup niet een stuk harder gaan?????
Hij gaat nu op de teller zelf ongeveer 38 (ja ik weet dat deze afwijkt).

Re: Quadroo Sven

Geplaatst: 22 apr 2013 18:20
door Sveniej01
Oja tandwielverhouding is 26/24

Re: Quadroo Sven

Geplaatst: 22 apr 2013 20:15
door shadowranger
Bromblok met recht spruitstuk? Dat is geen A55, eerder een A3 of A35.

Ik denk dat je motor nu nog gesmoord wordt door de standaard S-bocht uitlaat icm de 15/15 carburateur. Hoe staat het met de ontsteking en andere electra die daarmee bedoeld zijn?

Re: Quadroo Sven

Geplaatst: 22 apr 2013 21:43
door Sveniej01
Heb me dan denk ik verkeken wat betreft het blok:p

Bougie vonkt goed heb bij me eigen tomos ook gekeken en zie nauwelijks verschil.
Wat je over de uitlaat en carburateur zegt heb je gelijk in, maar een normale standaard brom tomos heeft toch ook diezelfde uitlaat?

Nou scheelt het denk ik ook wel dat ie n tijd heeft stil gestaan...
Misschien dat ie weer opnieuw moet worden ingereden???

Re: Quadroo Sven

Geplaatst: 22 apr 2013 22:17
door TheStealthSpy
Nee, de uitlaat van een brom hoort als het goed is geen s-bocht te hebben. En hij hoeft zeker niet opnieuw ingereden te worden.

Re: Quadroo Sven

Geplaatst: 22 apr 2013 22:21
door Borcheld11
Heb me dan denk ik verkeken wat betreft het blok:p

Bougie vonkt goed heb bij me eigen tomos ook gekeken en zie nauwelijks verschil.
Wat je over de uitlaat en carburateur zegt heb je gelijk in, maar een normale standaard brom tomos heeft toch ook diezelfde uitlaat?

Nou scheelt het denk ik ook wel dat ie n tijd heeft stil gestaan...
Misschien dat ie weer opnieuw moet worden ingereden???
Nee Snoruitlaat knijpt af. brom tosjes hebben een andere uitlaat.
Zit er wel een bromzuiger (met gleuven/gaten in de zijkant )in? inplaatst van snorzuiger (dichte zuiger)
Heb je de benzine vervangen, nieuwe bougie geprobeert? is uitlaatpoort miss verstopt. is de afstelling wel goed?
trekt hij geen valse lucht?

Re: Quadroo Sven

Geplaatst: 25 apr 2013 09:38
door Sveniej01
Maar n vriend van me heeft ook n tomos brom en die had ook een standaard uitlaat met s bocht, liep ongeveer 45 was helemaal standaard...

Ben nog wel van plan om een schuinspruitstuk erop te zetten, heeft dit effecten op het draaien van ´de motor´ of niet? (moet wel de kappen dan veranderen).

Re: Quadroo Sven

Geplaatst: 25 apr 2013 18:25
door shadowranger
Er zijn modellen met een S-bocht als brom-versie. Kijk even of je vanaf het aansluitstuk op de cilinder naar de pijp een verdikking ziet in de pijpdiameter of een prop in het mondstuk waar de uitlaat op de cilinder vast zit. Als de pijp rechtdoor loopt (zonder verdikking) en er geen busje in het mondstuk is gelast zal het wel een bromversie zijn. Anders is het echt een geknepen snorpijp.