Ik heb hier een Tomos uit 2007 die als klacht had dat hij lekte. Ik heb dus van de week al de koppelingsdekselpakking vervangen maar hij bleef lekken. Vandaag dus maar het hele blok uit de brommer gehaald, op de werkbank gelegd en begonnen met het vliegwiel eraf te halen. Dit bleek niet het probleem en bij nader onderzoek bleek de voetpakking niet aanwezig te zijn. Ik heb toen dus een voetpakking geplaatst en alles weer dichtgemaakt zoals ik het aangetroffen had. Toen ik de brommer starte liep hij vrij mooi. Het probleem was dat ik wanneer ik gas gaf de toeren wel stegen maar de brommer niet in beweging kwam. Ik heb toen de brommer uitgezet en toen ik hem weer wilde aankicken blokkeerde de kickstart.
Daarna probeerde ik hem nogmaals te kicken en toen starte de brommer en kwam hij ook in beweging als je gas gaf.
Na een rondje gereden te hebben heb ik nogmaals geprobeerd hem te starten. Nu was er weer het probleem dat hij niet vooruit kwam.
Nu komt het echte probleem. Ik heb de brommer toen weer uitgezet en weer gestart maar zodra hij aansloeg sloeg de kickstart vast in de vertanding en sloeg mijn ontstekingskap stuk.
Ik heb vervolgens het blok weer uit de brommer gehaald en opgemaakt aan de koppelingskant. Dit zijn de foto's.

Bij de rode pijlen kun je zien dat er 1 van de tanden is afgebroken. Ook lijkt dat tandwiel op een bepaald punt aan te lopen tegen de koppeling. Kan iemand mij vertellen wat hier fout is gegaan en hoe ik het moet repareren? Een andere koppeling heb ik nog wel liggen (compleet met tandwielen) maar lost dat het probleem op?
m.v.g.
Bob