Rit op de Tomos naar Noorwegen
Geplaatst: 19 apr 2015 00:58
Beste mensen,
Ik heb een Tomos A35 limited edition "Disco" gekocht om in augustus een groepsrit (Carbagerun) naar Oslo in Noorwegen op te maken (1300 km).
Een leuk ding omdat hij helemaal origineel is, goed start, niet veel rookt en alles werkt.
Minpunten zijn roest (voor en achterspatbord en achterbrug), langzaam koppelen en ontkoppelen, extra geratel, en langzaam overschakelen. Ik dacht dus:
Techno 28 mm sigaar uitlaat (met of zonder demper),
Delorto 15/15 met powerfilter (sproeier 60?),
Groter achtertandwiel (hoeveel tandjes?) voor voldoende trekkracht in het bergachtige landschap daar.
Hij rijd ongeveer 45-50, ik wil 60-65 rijden, denken jullie dat dit een goeie setup is voor de lange afstand?
Dit had ik namelijk vroeger (zie foto) op mijn cross Tomos maar ik weet de details niet meer precies. Verder wou ik het blok openmaken om wat van de problemen te verhelpen, dus: koppelingen checken en misschien vervangen, (krukas)speling checken.
Kunnen jullie mij vertellen waar ik daarbij extra op moet letten, bijvoorbeeld bij hoeveel km (deze heeft 8000 km gelopen) gaan de verschillende lagers ongeveer kapot?
Bovendien is hij slecht onderhouden en zal ik hem dus helemaal uit elkaar halen voor onderhoud en de nodige accesoires monteren.
Misschien kunnen jullie je kennis met me delen, ik kan eventueel wat fotos maken voor de liefhebber
Hartelijk dank!
Roel
Ik heb een Tomos A35 limited edition "Disco" gekocht om in augustus een groepsrit (Carbagerun) naar Oslo in Noorwegen op te maken (1300 km).
Een leuk ding omdat hij helemaal origineel is, goed start, niet veel rookt en alles werkt.
Minpunten zijn roest (voor en achterspatbord en achterbrug), langzaam koppelen en ontkoppelen, extra geratel, en langzaam overschakelen. Ik dacht dus:
Techno 28 mm sigaar uitlaat (met of zonder demper),
Delorto 15/15 met powerfilter (sproeier 60?),
Groter achtertandwiel (hoeveel tandjes?) voor voldoende trekkracht in het bergachtige landschap daar.
Hij rijd ongeveer 45-50, ik wil 60-65 rijden, denken jullie dat dit een goeie setup is voor de lange afstand?
Dit had ik namelijk vroeger (zie foto) op mijn cross Tomos maar ik weet de details niet meer precies. Verder wou ik het blok openmaken om wat van de problemen te verhelpen, dus: koppelingen checken en misschien vervangen, (krukas)speling checken.
Kunnen jullie mij vertellen waar ik daarbij extra op moet letten, bijvoorbeeld bij hoeveel km (deze heeft 8000 km gelopen) gaan de verschillende lagers ongeveer kapot?
Bovendien is hij slecht onderhouden en zal ik hem dus helemaal uit elkaar halen voor onderhoud en de nodige accesoires monteren.
Misschien kunnen jullie je kennis met me delen, ik kan eventueel wat fotos maken voor de liefhebber
Hartelijk dank!
Roel