• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos start problemen

lukt het niet met afstellen? Stel hier al je afstel problemen en stotterende tomos problemen [ALLE SPROEIER VRAGEN HIER DUS OOK]
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
10 berichten • Pagina 1 van 1
kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 04 nov 2015 21:45

Ik heb vandaag een 14/12 carb vervangen voor de standaard snor carburateur. Mijn luchtfilter is volledig ontgrensd en voor de rest is alles standaard. Er zat een 45 sproeier in en met de nieuwe carb heb ik er een 50 ingezet.

Toen de nieuwe carb er in zat met sproeier 50 kon de motor alleen lopen met choke. Met choke liep hij nog niet eens 5km/u. Toen heb ik er een 52 ingezet, met hetzelfde resultaat als de 50. Morgen ga ik 54 en 56 halen en kijken hoe die lopen. Klopt het dat er inderdaad zo'n grote sproeier in moet bij deze nieuwe carb?

Ik moet er ook bij zeggen dat 2 dagen voordat ik de carb er op zetten hij met koude motor onwijs moeilijk overschakelde naar z'n 2. Ik ga morgen ook kijken of er iets mis is met het vraagtekenveertje en de olie vervangen(had ik nog niet gedaan na aankoop en is dus misschien niet goed meer)
Laatst gewijzigd door kinderbrueno op 06 nov 2015 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog


kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 05 nov 2015 12:32

Ik heb er trouwens ook een HD kop op
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 05 nov 2015 15:42

Kracht missen is meestal een kwestie van uitlaatgas afvoeren. Zit je uitlaat en poort niet verstopt?

Standaard zit er sproeier 54-56 in een 14/12 carburateur. Check ook even op valse lucht, als je de carburateur hebt gemonteerd..
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 05 nov 2015 16:42

Ik had de originele carburateur er op gezet zodat ik weer even kon rijden. Maar ik had weer exact hetzelfde probleem. Dus toen maar even de carterkap er af gehaald. En jawel, kapotte vraagtekenveer. Vanavond of morgen ochtend vervangen. Meteen even kijken of er e.e.a. verstopt is en hopelijk lost dat m'n problemen op. Zo ja, dan gaat de nieuwe carburateur er op!
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 05 nov 2015 19:19

Net vraagtekenveertje vervangen met succes. Zelfde symptonen. Van tevoren dacht ik al dat m'n uitlaat dicht zat. Dat zou het dan haast wel zeker moeten zijn. Eerste bout van de uitlaat ging er uit, de tweede heb ik gestript omdat hij helemaal verroest was :( Dus ik denk dat ik hem maar naar de bromboer ga brengen...
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 06 nov 2015 13:16

Nou zojuist bij twee brommerzaken geweest en bij beide weg gestuurd. Ze willenner niks meer aan doen omdat hij te oud is en dus te veel tijd kost... Nu ben ik toch wel ten einde raad
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 06 nov 2015 14:51

Bij de derde zaak wilde hij het moertje er wel uit halen. 5 minuten werk en hij was er af. Toen hij met een cameratje in de uitlaatpoort ging kijken was de hele binnenkant dicht. Als ik zelf de cilinder er af zou halen Ou hij hem gratis schoonmaken. Als hij hem er af moest halen moest ik wel gaan rekenen op bedrag van rond de 100 euro (60€ uurloon) dus nu zelf maar proberen de cilinder er af te krijgen..
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 06 nov 2015 17:48

Oke de cilinder heb ik er af gehaald en is helemaal schoon gemaakt. Toen ik alles weer gemonteerd had startte hij en trok hij ontzettend hard op. Ik heb toen 30 meter gereden tot ik gas los liet. Toen ik het gas los liet viel de motor uit en is niet meer aan te krijgen. Zou het kunnen dat hij het niet doet omdat m'n uitlaat misschien ook helemaal dicht zit? En zo ja, is het wijselijk om m'n uitlaat er af te halen en te kijken of ik een stuk kan rijden zonder uitlaat? Als dat het geval is koop ik gewoon een nieuwe uitlaat. Ik zou hem natuurlijk kunnen ontkolen maar hij is zo verschrikkelijk erg verroest..
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 06 nov 2015 21:56

Nou zojuist bij twee brommerzaken geweest en bij beide weg gestuurd. Ze willenner niks meer aan doen omdat hij te oud is en dus te veel tijd kost... Nu ben ik toch wel ten einde raad
Lekkere service daar dan. Zo gaan ze het natuurlijk nooit redden in deze maatschappij. Liever lui dan moe denk ik. Jij bent betalende klant, en dat lijkt me belangrijker dan de leeftijd van de brommer.

Vwb de uitlaat, als hij toch verroest is kun je hem misschien beter meteen vervangen. Zie anders mijn PM
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 06 nov 2015 22:44

Tja Amsterdam, als je niet aankomt met een vespa helpen ze je liever niet....::
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
10 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Afstellen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.